2013-10-24, 20:18
Medlem
Ree81s avatar
Fria Tider skriver om händelsen. Ett urdrag:

Citat:
När den danska motsvarigheten till Expo, vänsterextrema ”Redox”, för två år sedan publicerade en kartläggning av danska högerextremister stängdes deras verksamhet omedelbart av den danska Datainspektionen. ”Saken liknar ingenting vi har sett tidigare”, sade myndighetens chef Janni Christoffersen i ett pressmeddelande och förklarade vidare: ”När det rör sig om information angående politisk tillhörighet, som inte är offentligt känd, så är ramarna enligt personuppgiftslagen relativt snäva”.

I januari 2012 publicerade den tyska vänster*organisationen ”NaziLeaks” en kartläggning av personer som hade donerat pengar till den nationalistiska tidskriften Junge Freiheit. Händelsen ledde till en omfattande polisutredning och mötte fördömanden från höger till vänster inom det tyska kultur*etablissemanget. Den respekterade tysk-judiske vänster*journalisten Henryk M. Broder valde att tillsammans med Berlins dataskydds*kommissionär Alexander Dix gå ut i en intervju i Junge Freiheit där de tillsammans fördömde ”NaziLeaks” publicering

http://www.friatider.se/vansteretablissemang-med-ratt-att-doda
Citera
2013-10-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dengroth
Fast han står bara som Sandvik-anställd?
Ligger inte Sandviken i Gästrikland förresten? Även om HK flyttat till Stockholm så har de löjligt mycket folk anställda i Sandviken. Så de har nog mer än en 49-årig ekonom.

Det står i artikeltexten att det rör sig om en 49-årig ekonom.
Citera
2013-10-24, 20:45
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomOfSpeech201
En läkare är ibland tvungen att vara "rasistisk", och framförallt fördomsfull, och behandla olika patienter på olika sätt efter etnicitet. Eftersom det finns genetiska skillnader mellan olika etniciteter som kan påverka behandling, doser och risker för olika sjukdomar och tillstånd.

Riktig tramsdiskussion att just läkare inte skulle kunna ha privata åsikter om samma saker som alla andra p.g.a. av sitt yrke. Vad det handlar om är förstås att vara professionell nog att skilja på jobbet och egna åsikter, något de flesta läkare har den kognitiva kapaciteten att göra, till skillnad från belackarna som drar slutsatser från hur de själva fungerar.
Är en läkare tvungen att vara rasist för att utföra sitt arbete? Det är skillnad på att behandla någon rasistiskt och att ta hänsyn till visa viktiga faktorer som är utmärkande hos en specifik grupp patienter, men som du sa själv detta är en tramsdiskussion.

Jag vet inte hur du är som person, men jag vill gärna ha kännedom om min läkare är emot min etnicitet. Denna person skall handlägga mitt ärende trots allt och då vill jag vara säker på att han gör ett rättvist jobb. Men du nöjer dig med att läkaren antagligen är helylle enbart för att han är läkare och därmed har en hög grad av kognition?

Som sagt jag är för transparens, allt ska upp på bordet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloyodoe
Kan du erkänna att det finns rasistiska motiv på AP?

Det hör egentligen inte till debatten och det finns uppenbarligen olika uppfattningar om det. Oavsett det finns "rasistiska motiv" på AP eller ej så är rasism inte kriminaliserat. Det är inte olagligt att vara rasist och det är inte olagligt att stödja en sida som uppfattas som rasistisk.

Det Aftonbladet har gjort är att tillskansa sig sekretessbelagda uppgifter från PayPal. Uppgifter som omfattas av banksekretessen. Att bryta banksekretessen genom dataintrång eller genom att förmå en anställd att läcka uppgifterna är däremot olagligt.

Avpixlat bryter inte mot lagen.

Aftonbladet bryter mot lagen.

Sedan har Aftonbladet tagit det ett steg längre och ringt upp donatorernas arbetsgivare för att "informera" dem om deras anställdas politiska sympatier. Det är inte okej någonstans. Det är ett fruktansvärt övertramp och en kränkning av våra medborgerliga rättigheter.
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackham.den.Rode
Var är de lågutbildade arbetslösa?

Är man lågutbildad och arbetslös är nog inte att skänka pengar till Avpixlat man tänker på varje månad.
Det skulle dock vara intressant att veta hur många som skänker pengar.
Citera
2013-10-24, 20:47
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Här har ju Polisen läge att gå in och hämnas på massmedia för register, någonstans så har de ett register med namn på dessa människor, borde inte vara några större problem att göra besök på Aftonbladet och i journalisters hem för att leta fram registret.

Även om de inte hittar något så kan de dels hitta annat brottsligt men även visa att man kanske ska hålla lite lägre profil i framtiden.

Sen skulle det inte förvåna mig om det är Paypal som företag som sålt detta till Aftonhoran, det är en PKdåre som styr Paypal.

Riktigt illa för Paypal som företag det här.
Citera
2013-10-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Här har ju Polisen läge att gå in och hämnas på massmedia för register, någonstans så har de ett register med namn på dessa människor, borde inte vara några större problem att göra besök på Aftonbladet och i journalisters hem för att leta fram registret.

Även om de inte hittar något så kan de dels hitta annat brottsligt men även visa att man kanske ska hålla lite lägre profil i framtiden.

Sen skulle det inte förvåna mig om det är Paypal som företag som sålt detta till Aftonhoran, det är en PKdåre som styr Paypal.

Riktigt illa för Paypal som företag det här.

Det betvivlar jag starkt. Om det kommer fram att PayPal uppsåtligen röjt uppgifter som omfattas av banksekretessen så ryker deras tillstånd att bedriva bank- och finansverksamhet i Sverige. Förmodligen är det här något som de undersöker internt för att reda ut så att det inte är någon anställd som läckt uppgifterna.
Citera
2013-10-24, 20:56
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Källa på att läkaren är rasist, tack. Mig veterligen så diskuterade vi det faktum att läkare har donerat pengar till en nyhetssida som inkluderar de invandrarbrott som gammelmedia utesluter.
Vad är det du syftar på, vist det finns en ytterst marginell sannolikhet att han trots detta inte är rasist. Och just denna lilla promille till procent ska du använda som argument? Sajten är dels värdelös på alla sätt och viss och dels helt enkelspårig, så varför donerar han pengar till den. Nu återgav du inte hela sanningen i ditt inlägg, för det är nämligen så att sajten enbart inkluderar brott begångna av invandrare, vilket är av betydelse i sammanhanget.
Citera
2013-10-24, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adventualthorizon
Är en läkare tvungen att vara rasist för att utföra sitt arbete? Det är skillnad på att behandla någon rasistiskt och att ta hänsyn till visa viktiga faktorer som är utmärkande hos en specifik grupp patienter, men som du sa själv detta är en tramsdiskussion.

Jag vet inte hur du är som person, men jag vill gärna ha kännedom om min läkare är emot min etnicitet. Denna person skall handlägga mitt ärende trots allt och då vill jag vara säker på att han gör ett rättvist jobb. Men du nöjer dig med att läkaren antagligen är helylle enbart för att han är läkare och därmed har en hög grad av kognition?

Vem har sagt att läkaren är rasist för att han donerar pengar till Avpixlat?
Känner du honom, vet du vem det är?

Bara för att någon tycker att det är ohållbart med en ansvarslös integrationspolitik behöver man inte vara rasist. Allt fler invandrare börjar själva tycka att vi har en alltför stor invandring. Till exempel rapparen Ken Ring Och George Scott för att nämna några offentliga personer.

Dessutom existerar inte begreppet rasism.
Att visa folkslag är mindre utvecklade och intelligenta är ett faktum och inte en fördom.

OT: hur f-n har du lyckats skrapa ihop nästan tvåtusen inlägg på några månader? Har du inget liv?
Citera
2013-10-24, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adventualthorizon

Givetvis är det skillnad på att behandla någon rasistiskt, men likt förbannat är man som läkare ibland kanske tvungen att behandla någon rasistiskt, i den mening att man gör en skillnad som baseras på etnicitet (eller egentligen genetiska, eller kulturella, faktorer som följer med etnicitet). Även detta räknas som rasism av många, att överhuvudtaget påstå att det finns skillnader mellan etniciteter. Sedan är det förstås glädjande att DU inser att det inte är rasism.

Spelar ingen som helst roll vad din läkare anser om människor av din etnicitet som grupp, så länge han/hon behandlar dig som en individ. Spelar förstås ännu mindre roll om din läkare har donerat hela sin jourkomp det senaste året till Avpixlat, eftersom det inte säger någonting om dennes syn på vare sig dig eller människor av din etnicitet.

Om en läkare är medlem i Vänsterpartiet, gör det denne olämplig att behandla rika? Om en läkare är medlem i Miljöpartiet, gör det denne olämplig att behandla bilister? Om en läkare skänker pengar till EXPO, gör det denne olämplig att att behandla svenskar? Om en läkare donerar pengar till Avpixlat, varför skulle det göra denne olämplig på något sätt? Givetvis är det en tramsdiskussion som baseras på att man själv inte har förmågan att skilja på privata åsikter och professionellt beteende.

Känner själv flera läkare som kommer rösta på Sverigedemokraterna och ingen av dem är vare sig rasist eller olämplig som läkare, tvärtom. Beresta, vänliga, trevliga och intelligenta människor som umgås med både invandrare och svenskar. En del ÄR invandrare.

Seriöst, argumenten om att läkare som gör ditten eller datten är olämpliga som läkare är så verklighetsfrämmande och patetiska att man inte ens borde besvara dem. De säger mer om personen som skriver inlägget än om personerna som de skriver om. De projicerar sina egna tillkortakommanden på andra och utgår från att andra skulle agera lika obegåvat och inskränkt som de själva. Eftersom de själva inte kan tänka sig något annat än att särbehandla t.ex. en Sverigedemokrat negativt bara för att denne var Sverigedemokrat. Något som den professionelle givetvis aldrig skulle drömma om.

Ovan givetvis undantaget uppenbart olämpliga och brottsliga beteenden och störningar som journalintrång, trakasserier av patienter, sexuella övergrepp i (och möjligen utanför) tjänsten och liknande.

BETER man sig inte olämpligt så är man inte olämplig, oavsett om man är nynazist åsiktsmässigt. BETER man sig däremot olämpligt så spelar det å andra ingen roll om man är ordförande för Rädda Barnen, betalar pengar till Läkare utan gränser och är Sveriges största anti-rasist, man är ändå olämplig.
Citera
Medlem
Spontant känns det lite osäkert att pynta in en massa pengar på Kent Ekeroths privata bankkonto. Hur vet ni att pengarna går till ändamålet och inte rakt ner i fickan på Kent?
Citera
Medlem
Bennermanns avatar
Skänkte precis 300 till avpixlat bankgiro som stöd. Aldrig tidigare har jag skådat en sådan hetsjakt på oliktänkande ifrån Aftonbladet. AB är en mycket större hatsajt i mina ögon än Avpixlat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in