2013-10-24, 18:41
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
En mycket torftig artikel egentligen. Ointressanta anonyma människor har gett
300 spänn till Avpixlat och siluetter ska visa hur de "ser ut".

Intressant är dock detta mycket snäva urval som Aftonbladet gjort.
Avpixlat har sannolikt tusentals donatorer ur alla samhällsskikten
men här har man tagit fasta på att det är välutbildade människor;
Läkare, forskare o.s.v.

En av medias favoritbilder av invandringskritiker har annars varit just att
de är lågutbildade, korkade och tandlösa. Det här är alltså en ny vinkling av
landsförrädarna i gammelmedia.

De vill väl framhäva "den strukturella rasismen".
Citera
2013-10-24, 18:50
Medlem
Om man skriver i en artikel att en 49-årig manlig ekonom anställd av Sandvik i Gästrikland är en av dem som donerar pengar till Avpixlat. Har man inte mer eller mindre outat den personen då? Så många 49-åriga manliga ekonomer på Sandvik i Gästrikland kan det inte finnas...
Citera
2013-10-24, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Om man skriver i en artikel att en 49-årig manlig ekonom anställd av Sandvik i Gästrikland är en av dem som donerar pengar till Avpixlat. Har man inte mer eller mindre outat den personen då? Så många 49-åriga manliga ekonomer på Sandvik i Gästrikland kan det inte finnas...

Fast han står bara som Sandvik-anställd?
Ligger inte Sandviken i Gästrikland förresten? Även om HK flyttat till Stockholm så har de löjligt mycket folk anställda i Sandviken. Så de har nog mer än en 49-årig ekonom.
Citera
2013-10-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Man, 43, läkare
Kvinna, 42, forskare
Man, 68, direktör på fastighetsbolag
Man, 71 år, styrelseproffs
Man, 49 år, chef på Ericsson
Man, 48 år, läkare
Man, 43 år, vd
Man, 41 år, företagare
Man, 38 år, vd
Kvinna, 40, kommunaltjänsteman
Man, 77, musiker
Man, 70, legitimerad psykoterapeut
Man, 44, fondförsäkringsrådgivare
Man, 54, företagare
Man, 49, anställd på Sandvik
Man 45, företagare inom it-branschen
Man, 38, fotograf
Man, 28, säkerhets- och larmföretag
Man, 52, it-chef
Kvinna, 62, docent

Kan någon förklara för mig var all unga, arga och obildade män är? Enligt mina beräkningar är medelåldern i den här listan 50,1 år.
Dom finns där garanterat men Aftonbladet vill sätta dit folk som har något att förlora, dom vet att ett stort börsnoterat företag kommer att sparka människan om det innebär att företaget blir indraget i den här soppan.
Det kommer att fungera som en varning till alla andra som funderar på att skänka pengar till en "hat"site.
Dom förstår ju att en halvalkad socialklient förmodligen inte är så rädd om sitt "jobb" och förmodligen skapa mer problem än nytta, dom har ju tid så att säga .
Citera
2013-10-24, 19:04
Medlem
Glödskals avatar
Jag garanterar att AB och dess samarbetspartner nu sitter och letar i registret efter någon med lik I garderoben. Med så många donationer kommer det finnas dömda I registret.

Citat:
Rubrik:
*** EXTRA * EXTRA * EXTRA ***
VÅLDSBROTTSLING FINANSIERAR - HATSAJT

Text:
Den SD-ledda hatsajten avpixlat, som gjort sig känd för att hänga ut....
...avslöjar nu att grovt kriminella finansierar sajten som... ...Ekeroth går nej att nå för en kommentar... ...väntat, sager Daniel Pohl på EXPO, som är expert på högerextrema hatsatjer...

Kolumn/ledare I ansluitning till artikeln:
HATET FORTFARANDE CENTRALT I SD
av Oisin C, Daniel S etc.
Citera
2013-10-24, 19:07
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
Dom finns där garanterat men Aftonbladet vill sätta dit folk som har något att förlora, dom vet att ett stort börsnoterat företag kommer att sparka människan om det innebär att företaget blir indraget i den här soppan.

Inget seriöst företag (DN och Aftonbladet räknas inte som seriösa förtag) skulle sparka en person för att den har skänkt pengar till Avpixlat. Sådana farhågor måste vara ett resultat av en mycket feg svensk råttas paranoida feberfantasier; "Uj jag vågar inte skänka några pengar, vad händer om nån får reda på att jag har skänk pengar till avpixlat då kanske nån gudbevars tittar snett på mig".

I detta sammanhang kan man ju också nämna att träskmedia nyss har gett sig på poliser som har vågat yttra sig kritiskt i en sluten facebookgrupp för poliser. Syftet är samma som ovan; skrämma folk från att våga yttra sig eller bidra till en alternativ verklighetsbeskrivning.
Senast redigerad av gavlip 2013-10-24 kl. 19:25.
Citera
2013-10-24, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloyodo
Ursäkta min skånska.

Din tur:

Kan du erkänna att det finns rasistiska motiv på AP?

Du har uppenbarligen inget intresse av att diskutera. Mitt inlägg var ett svar på dina dåligt formulerade åsikter, i hopp om att det skulle få dig att bli faktamässig istället. Du valde nu än en gång att strunta i fakta, och försöker få dina åsikter att framstå som argument (vilket inte är samma sak), så jag vet faktiskt inte vad det är vi ska diskutera. Du påstod att AP är rasister, och istället för att ge n källa för ditt påstående, så förväntar du dig att jag ska bekräfta din teori.
Citera
2013-10-24, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
Det kommer att fungera som en varning till alla andra som funderar på att skänka pengar till en "hat"site.
Dom förstår ju att en halvalkad socialklient förmodligen inte är så rädd om sitt "jobb" och förmodligen skapa mer problem än nytta, dom har ju tid så att säga .

Vi får ju ofta höra det där med att SD's följe består av lågutbildade hillbilly's. Själv har jag helt motsatt erfarenhet. Det rör sig om många kvinnor, många äldre människor med välordnade liv som följer samhällsutvecklingen med oro och väldigt många invandrare som tröttnat på ghettolivet.

Jag tycker det vore ganska klädsamt om någon ville producera några källor på att det faktiskt ligger till så att SD-anhängare är de bonnläpparna man påstår att de är. Och att anhängare av tex VPK eller MPK skulle vara bättre vore också trevligt att få, svart på vitt.
Citera
2013-10-24, 19:20
Bannlyst
Citat:
Man, 43, läkare
Kvinna, 42, forskare
Man, 68, direktör på fastighetsbolag
Man, 71 år, styrelseproffs
Man, 49 år, chef på Ericsson
Man, 48 år, läkare
Man, 43 år, vd
Man, 41 år, företagare
Man, 38 år, vd
Kvinna, 40, kommunaltjänsteman
Man, 77, musiker
Man, 70, legitimerad psykoterapeut
Man, 44, fondförsäkringsrådgivare
Man, 54, företagare
Man, 49, anställd på Sandvik
Man 45, företagare inom it-branschen
Man, 38, fotograf
Man, 28, säkerhets- och larmföretag
Man, 52, it-chef
Kvinna, 62, docent

Kan någon förklara för mig var all unga, arga och obildade män är? Enligt mina beräkningar är medelåldern i den här listan 50,1 år.

Var är de lågutbildade arbetslösa?
Citera
2013-10-24, 19:28
Medlem
Baisers avatar
Det aftonbladet gjort sig skyldiga till är odemokratiskt och oetiskt.

Och ingen annan svensk media reagerar!
Citera
2013-10-24, 19:28
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Vi får ju ofta höra det där med att SD's följe består av lågutbildade hillbilly's. Själv har jag helt motsatt erfarenhet. Det rör sig om många kvinnor, många äldre människor med välordnade liv som följer samhällsutvecklingen med oro och väldigt många invandrare som tröttnat på ghettolivet.

Jag tycker det vore ganska klädsamt om någon ville producera några källor på att det faktiskt ligger till så att SD-anhängare är de bonnläpparna man påstår att de är. Och att anhängare av tex VPK eller MPK skulle vara bättre vore också trevligt att få, svart på vitt.
För min del bryr jag mig inte om vad det är för folk som stödjer det jag stödjer. Det som spelar roll är vilken ideologisk falang som ligger närmast sanningen och har fungerande lösningar. Jag är hellre med ett par bonnläppar som har sanningen på sin sida än med ett par framgångsrika etablissemangshantlangare som är förljugna och folkdestruktiva.
Citera
2013-10-24, 19:47
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackham.den.Rode
Var är de lågutbildade arbetslösa?

De kanske finns men de går inte identifiera vad de jobbar med. Man kan fråga sig var de har fått listan med sysselsättning ifrån, letat på via Google? I så fall så hittar de mest personer i framträdande positioner.

Sen man fundera på det att om syftet är att skrämma folk så är det inte meningsfullt att försöka skrämma Kalle Karlsson som jobbar på ett bygge, då är det mer meningsfullt att försöka skrämma en docent eller likande.

I och för sig så tror jag att de mest är intelligenta och välutbildade personer som i huvudsak skänker pengar. Folk med sämre samhällsstatus har dels mindre pengar men framförallt så är de egoistiska, mer kortsiktiga i sitt tänkande, ser inte de stora perspektiven och känner inget samhällsansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in