2013-10-24, 17:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jo jag förstår hur du menar, och håller i stort sett med. Men, något förenklat, kan man då säga att det skulle vara väldigt enkelt att komma undan med mord - så länge man planterar bevis hos en annan.

Den perfekta mördaren från deckarromanerna finns inte även om det skulle vara mer spännande.

1. Man kan med största sannolikhet säga att KJS bil är den som kört VBS likdelar. Träff +4 och likhundsmarkering som innebär lite annat än just blod i bilen så den slags planteringen är så pass absurd så det går bort.
2. Det finns inga andra spår av någon annan gärningsman vare sig på VB runt VB eller i huset, och inte heller i bagaget , och inte på fyndplats 2. Inte minsta lilla spår.

Att plantera tex handskar med KJs DNA på insidan och VBS blod på utsidan och sen utsätta handsken för väta är lite väl over the top.

Det håller inte för mördare att sitta och påstå att andra planterat bevis då man inte finner minsta lilla spår för det. Där gör han bort sig för det finns ingen logik i det.

1869
H: …varför hade jag då lämnat en blodpöl i min bil istället för att typ ta blekmedel,
koncentrerat blekmedel eller någon annan fettlösande syra eller någonting och bara spruta ner
hela bagageutrymmet och förstöra alla bevis och halva min bil eller bara bränna upp bilen.
F2: Ska jag svara åt dig?
H: Ja, det kan du göra.
F2: Du har inte sett blodspåren här. Du har gjort ett misstag Kristoffer.
H: Nä, det…
F2: Du har gjort ett misstag.
H: Jag har sett nog mycket kriminalserier.
F: Men det här är inte på låtsas. Det…det här är ju verklighet.
H: Jo.
F: Det är det vi försöker beskriva för dig. Vi lever ju i den här verkligheten……
H: Varför…varför skulle jag lägga bevismaterialet överallt?
F2: För du har gjort ett misstag Kristoffer.
Citera
2013-10-24, 17:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Källa i FUP:en tack på att rättsläkaren tvekar om detta.

Har ingen källa om detta, nej. Men kan du vara så gemen, och händelsevis känner till var i fup:en rättsläkaren uttryckligen INTE tvekar om detta, och upplysa mig om sidnummer ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-10-24 kl. 17:53.
Citera
2013-10-24, 17:55
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jo jag förstår hur du menar, och håller i stort sett med. Men, något förenklat, kan man då säga att det skulle vara väldigt enkelt att komma undan med mord - så länge man planterar bevis hos en annan.

Du kan inte tänka dig att ex MB tog livet av VB, styckade henne och gav ben och torso som present till KJ? Kanske hittade han kroppsdelarna i sin baklucka kring den 18/5 när MB var ut och hämtade källvatten i Lakaträsk. Kj hade två val. Ringa polisen som huvudmisstänkt och säga " jo jag har hittat VB styckad i min baklucka". Alt 2 var att snabbt som ögat göra sig av med kroppen och placera kroppen där den sen hittades. Tejp,påsar, blodbesudlingar och handsken kan därmed förklaras.

Händerna sparade han som gillar troféer och som den egentliga gm kunde placera på ett mer besvärande ställe om detta med kropp och ben inte skulle fungera och KJ mot förmodan skulle valt att ringa polisen
Senast redigerad av highfive 2013-10-24 kl. 17:59.
Citera
2013-10-24, 17:55
Medlem
MrsMagoos avatar
420

Rättskemiska avdelningen i Linköping 2013-06-11, 2013-09-24);
angående skadornas uppkomstsätt

att fynden i form av de skarpkantade skadorna (43, 44, 50-62, 74, 87-90, 96, 110-114) starkt talar för att de uppkommit genom skarpt våld, och att skadorna har ett utseende som talar för att de uppkommit genom inverkan av ett smalt, knivliknande föremål;
att underhudsblödningarna (34, 39, 75, 78) och överhudsavskrapningarna (32, 37, 45, 67-70) starkt talar för att de uppkommit genom trubbigt våld, men skadorna är ospecifika och det exakta uppkomstsättet kan inte fastställas;
att fynden i form av delning vid handleden (35, 41) och höftleden (2, 6-8, 11, 12, 72, 73) starkt talar för att dessa kroppsdelar har avlägsnats genom användning av en kniv eller knivliknande föremål, möjligen i kombination med såg, yxa eller snarlikt verktyg;
att fynden i form av punktformade blödningar på kinderna och i det vänstra ögat möjligen talar för att tryck utövats mot halsen, men fynden kan även ha uppkommit på annat sätt (21, 22);
att de små blödningar innanför sköldbrosket och vid den högra sköldkörtelloben övre pol (82, 83) kan ha uppkommit genom trubbigt våld, till exempel tryck mot halsen, men att andra naturliga orsaker till blodansamlingarna också är möjliga;

angående skadornas ålder
att fynden i form av de skarpkantade skadorna (43, 44, 50-62, 74, 87-90, 96, 110-114) och underhudsblödningarna (34, 39, 75, 78) talar för att de uppkommit kort tid före döden;
att överhudsavskrapningarna och delningen vid handleden (35, 41) och höftleden (2, 6-8, 11, 12, 72, 73) på grund av intorkning och begynnande förruttnelse inte kan bedömas närmare avseende tidpunkten för deras uppkomst;
angående dödsorsaken
att fynden och omständigheterna starkt talar för att döden har orsakats av de skarpkantade sårskadorna med skador på lungor och hjärta med yttre och inre förblödning samt luftinträde till lungsäckarna;
angående dödssättet
att fynden och omständigheterna visar att döden har orsakats av annan person,
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-24 kl. 18:00.
Citera
2013-10-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Den perfekta mördaren från deckarromanerna finns inte även om det skulle vara mer spännande.

1. Man kan med största sannolikhet säga att KJS bil är den som kört VBS likdelar. Träff +4 och likhundsmarkering som innebär lite annat än just blod i bilen så den slags planteringen är så pass absurd så det går bort.
2. Det finns inga andra spår av någon annan gärningsman vare sig på VB runt VB eller i huset, och inte heller i bagaget , och inte på fyndplats 2. Inte minsta lilla spår.

Att plantera tex handskar med KJs DNA på insidan och VBS blod på utsidan och sen utsätta handsken för väta är lite väl over the top.

Det håller inte för mördare att sitta och påstå att andra planterat bevis då man inte finner minsta lilla spår för det. Där gör han bort sig för det finns ingen logik i det.

1869
H: …varför hade jag då lämnat en blodpöl i min bil istället för att typ ta blekmedel,
koncentrerat blekmedel eller någon annan fettlösande syra eller någonting och bara spruta ner
hela bagageutrymmet och förstöra alla bevis och halva min bil eller bara bränna upp bilen.
F2: Ska jag svara åt dig?
H: Ja, det kan du göra.
F2: Du har inte sett blodspåren här. Du har gjort ett misstag Kristoffer.
H: Nä, det…
F2: Du har gjort ett misstag.
H: Jag har sett nog mycket kriminalserier.
F: Men det här är inte på låtsas. Det…det här är ju verklighet.
H: Jo.
F: Det är det vi försöker beskriva för dig. Vi lever ju i den här verkligheten……
H: Varför…varför skulle jag lägga bevismaterialet överallt?
F2: För du har gjort ett misstag Kristoffer.

Ang handsken: Läs Fup sid 2026-2030
H: Nää. Nä, det…inte blött ner dem, men int…meningsvis, men Alex blötte
ner….............blötti ner dem. Du ser den där kamelpuckeln där?

F: Ja.
H: Den var full i vatten när vi skulle på senaste spelet och när vi kom fram till spelet så var
den tom på vatten och den där rymmer 3 liter.
F: Mmm.
H: Så…
F: Så då menar du att då blev handskarna blöta?
H: Ja, då blev allt i kofferten blött.
F: Allting i kofferten var blött?
H: Det kan även alla som var i bilen vid det tillfället in…intyga.
osv.......
Citera
2013-10-24, 18:01
Medlem
Ur ett förhör med en karate-bekant till VB;

"Hon sa aldrig vad det rörde sig om. C frågade henne om det men hon svarade att hon inte "var redo" att berätta något. VB berättade om sin oro/rädsla till honom under dagarna 30 april- 2 maj. C uppfattade det som att hon var rädd för att gå till träningslokalen, inte att hon var rädd överhuvudtaget. VB sa att hon "gjort nåt väldigt dumt" och ville att C skulle följa med henne till träningen den 30 april, men han hade andra planer och kunde inte följa henne dit. C vet att VB senast besökte träningslokalen den 2 maj."
Citera
2013-10-24, 18:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Ang handsken: Läs Fup sid 2026-2030

F: Ja.
H: Den var full i vatten när vi skulle på senaste spelet och när vi kom fram till spelet så var
den tom på vatten och den där rymmer 3 liter.
F: Mmm.
H: Så…
F: Så då menar du att då blev handskarna blöta?
H: Ja, då blev allt i kofferten blött.
F: Allting i kofferten var blött?
H: Det kan även alla som var i bilen vid det tillfället in…intyga.
osv.......

Och? Är det samma förklaring som att han inte va i gula huset som han då ljuger om, och som han sen erkänner? Vad menar du med den här texten?
Citera
2013-10-24, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Och? Är det samma förklaring som att han inte va i gula huset som han då ljuger om, och som han sen erkänner? Vad menar du med den här texten?

Synd att du inte förstår varför handsken kan ha varit blöt.
Citera
2013-10-24, 18:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Nej, sen när ska man lita på en som ljuger? Han ljuger flera gånger om i förhören, och inget indikerar på att det är som han säger utan långt därifrån.
Så jag utgår ifrån att likdelarna är tvättade och att handsken har varit behjälplig under det förfarandet.
Tramset som han påstår om deckare osv det tar jag definitivt inte till mig. Och blodet på dessa handskar har ganska stark träff på mordoffrets blod. Så han kunde dra den om rödluvan och vargen istället.
Citera
2013-10-24, 18:10
Moderator
OYs avatar
Enligt FUP var det väl en hund tränad att endast markera lik som sökte i KJ lägenhet? Markerade i hörnet till vänster om balkongdörren sett från hallen? Om det stämmer är jag övertygad om att VB dödades i KJ lägenhet.

Kan det uteslutas att det fanns fler personer i lägenheten vid tillfället? KJ måste inte vara mördaren även om jag tror att han är det.
Citera
2013-10-24, 18:12
Medlem
highfives avatar
Citat:

Mrs har generellt svårt att förstå alternativ som inte ligger i linje med sina egna gissningar.
Citera
2013-10-24, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Husrannsakan kräver skälig misstanke. Frågan är om man kan anses ha haft tillräckligt mycket på MB för att få ett sånt beslut av åklagaren. Det är möjligt, men jag är tveksam.

Vid den tidpunkten fanns det gott om misstankar mot honom,
detta fallet börjar mer & mer likna en rättskandal, där åklagarna & polis inriktar
sig enbart på en person, utan att utreda övriga fullt ut.

Nu har dom lämnat en jävla massa ?? ang MB och det är ngt som KJ advokat kommer utnyttja till fullo
vid huvudförhandlingen ( öö nää ) vänta glömde att han hade Bo Forsberg som advokat.

Är nog kört för KJ i vilket fall som helst med den skit advokaten vid sin sida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in