Citat:
Den perfekta mördaren från deckarromanerna finns inte även om det skulle vara mer spännande.
1. Man kan med största sannolikhet säga att KJS bil är den som kört VBS likdelar. Träff +4 och likhundsmarkering som innebär lite annat än just blod i bilen så den slags planteringen är så pass absurd så det går bort.
2. Det finns inga andra spår av någon annan gärningsman vare sig på VB runt VB eller i huset, och inte heller i bagaget , och inte på fyndplats 2. Inte minsta lilla spår.
Att plantera tex handskar med KJs DNA på insidan och VBS blod på utsidan och sen utsätta handsken för väta är lite väl over the top.
Det håller inte för mördare att sitta och påstå att andra planterat bevis då man inte finner minsta lilla spår för det. Där gör han bort sig för det finns ingen logik i det.
1869
H: …varför hade jag då lämnat en blodpöl i min bil istället för att typ ta blekmedel,
koncentrerat blekmedel eller någon annan fettlösande syra eller någonting och bara spruta ner
hela bagageutrymmet och förstöra alla bevis och halva min bil eller bara bränna upp bilen.
F2: Ska jag svara åt dig?
H: Ja, det kan du göra.
F2: Du har inte sett blodspåren här. Du har gjort ett misstag Kristoffer.
H: Nä, det…
F2: Du har gjort ett misstag.
H: Jag har sett nog mycket kriminalserier.
F: Men det här är inte på låtsas. Det…det här är ju verklighet.
H: Jo.
F: Det är det vi försöker beskriva för dig. Vi lever ju i den här verkligheten……
H: Varför…varför skulle jag lägga bevismaterialet överallt?
F2: För du har gjort ett misstag Kristoffer.