Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-24, 11:40
Medlem
ArchJews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philel
Lever väl inte längre?

Enligt utsago, så är han död, men jag har inte lyckats konfirmera det.
Citera
2013-10-24, 11:42
Medlem
För en enda gång i mitt liv delar jag en åsikt med Lena Melin, jag undrar också ...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article17712317.ab

Varför svarade han inte nej?
Citera
2013-10-24, 11:46
Medlem
"-ring ej mer är Du snäll" Schnell los Schnell los
Cirkulera
http://www.youtube.com/watch?v=o5HUWVLi7Sw
Citera
2013-10-24, 12:14
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
För en enda gång i mitt liv delar jag en åsikt med Lena Melin, jag undrar också ...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article17712317.ab

Varför svarade han inte nej?

tja.. det finns väl 2 st alternativ i det, antingen så vill han ha en slags uppmärksamhet men samtidigt inte, spelar lite "viktig" nu hittar jag inte riktigt ordet på det. Eller så är han skitskraj och samtidigt har han ett dåligt samvete för att han "vet" något och han får leva med det, min gissning är nog att han kan nog börja prata när han börja närma sig inför döden. Det som är märkligt med hela denna soppan är att man inte ta in vissa på förhör och pressa dom riktigt ordentligt, får dom att prata.. nä det ska daltas.. hade det varit en vanlig svensson då jävlar!
Citera
2013-10-24, 13:10
Medlem
Aftonbladet avslöjar att en person inte vill tala med deras reporter.
Citera
2013-10-24, 13:25
Medlem
Vet man vad P-O Karlsson gjorde efter att han åkt fast i tullen 1988, stannade han inom polisen?
Citera
2013-10-24, 14:02
Medlem
Krokofils avatar
Tidigare var det SÅ som intervjuades av Aftonbladet i anslutning till artiklarna om "Johan" som en polis bad skjuta OP. Får inte ihop det med den nye personen som emigrerade 1988. Hur är både SÅ och den emigerande polisen knutna till "Johans" berättelse?

Den nye polisen verkar inte ha förekommit i PU tidigare. Står inget om honom i GK. Thage G Peterson minns säkert fel. Eller kan det förekomma poliser i PU som GK har missat eller inte fick ta del av?
Citera
2013-10-24, 14:03
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamorak
Vet man vad P-O Karlsson gjorde efter att han åkt fast i tullen 1988, stannade han inom polisen?

Han är intervjuad i Ebbe Carlsson-dokumentären som kom för några år sedan. Minns inte om de tog upp vad han gjorde efteråt.
Citera
2013-10-24, 14:04
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArchJew
Enligt utsago, så är han död, men jag har inte lyckats konfirmera det.

Avliden - någon här eller i Jallais kommentarsfält hade fått det bekräftat av folkbokföringen.
Citera
2013-10-24, 14:14
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Tidigare var det SÅ som intervjuades av Aftonbladet i anslutning till artiklarna om "Johan" som en polis bad skjuta OP. Får inte ihop det med den nye personen som emigrerade 1988. Hur är både SÅ och den emigerande polisen knutna till "Johans" berättelse?

Den nye polisen verkar inte ha förekommit i PU tidigare. Står inget om honom i GK. Thage G Peterson minns säkert fel. Eller kan det förekomma poliser i PU som GK har missat eller inte fick ta del av?
Kan det inte vara polisman H i gk ? Hans namn har väl aldrig kommit ut ?
Citera
2013-10-24, 14:33
Medlem
Lennart Källström har nämnts som H men vet inte hur bekräftat det är?
Citera
2013-10-24, 14:35
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Kan det inte vara polisman H i gk ? Hans namn har väl aldrig kommit ut ?
är det samma en du menar? "En kriminalpolis vi kallar H som av Holmér kontrakterats som vapenexpert i Palmeutredningen är den som skall granska mordkulorna. Mordkulor som den rutinerade brottsplatsundersökaren Moberg inom Stockholmspolisens mordkommission inte fann trots att han "dammsög" rubbet inom den alltför begränsade mordplatsen. Men en kula hittades dagen efter av en privatperson, just där Moberg gjort sin "dammsugning" för att hamna i händerna på kriminalpolis H. Var det dags för manipulering? H är medlem i skytteföreningen."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in