2013-10-24, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varan-TV
skickade detta till Viktklubb för en stund sedan:

Hej Viktklubb!
Jag ser att ni är annonsör på Aftonbladet.
Och jag har lite funderingar angående det. Det är så att Aftonbladet har dragit igång vad det verkar en slags hatkampanj mot oliktänkande, då de gör intrång hos den politiska bloggen Avpixlat, och försöker leta rätt på de människor som donerar pengar till denna sajt.
Man kan verkligen ha synpunkter på Avpixlats verksamhet, men vi lever i en demokrati. Jag anser inte att det är värdigt vår demokrati att Aftonbladet ska hålla på med såna här förföljelser och driva sådana här hat- och hetskampanjer i syfte att skrämma folk till tystnad, när man har en annan politisk övertygelse än dem. Aftonbladet har en ständigt sjunkande upplaga, och ett lågt förtroende hos allmänheten, och detta var verkligen ett nytt lågvattenmärke.

Det här var droppen för mig, och jag kommer aldrig mer köpa ett lösnummer av Aftonbladet, eller att läsa tidningen på nätet. Och många verkar tänka i samma banor som mig när man gör en snabb koll på olika diskussionsforum på nätet.

Jag har nu en fråga till er, är den här hatiska och antidemokratiska kampanjen något som Viktklubb ställer upp på, och vill förknippas med?

Med Vänliga Hälsningar
XXXXXXXX

Om din verklighet består i att göra "en snabb koll på olika diskussionsforum på nätet.", så ligger nog du ju verkligen illa till. Du lever i en fantasyvärld som inte har något med det verkliga livet att göra. Då förstår jag att sådan här händelser inte är så nyttiga för dig, du riskerar väl att återfalla i tröstätande.
Citera
2013-10-24, 11:22
Medlem
Nu har jag mailat Life, Secret Escapes och Viktklubb som samtliga annonserar på Aftonblaskan... Ska bli kul att se om man får något svar. *gnuggar händerna* Nu blir det frukost!
Citera
2013-10-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Ja, OK. Nu förstår jag vad du menar och jag är helt med på noterna. Men det jag reagerar lite över är SNABBHETEN...hinner man verkligen mobba ut någon på en dag? Brukar inte sådant ta några månader innan den anställde bryter ihop...?
Självklart är det så. Det är därför jag avfärdar detta rykte. Ja, om det nu inte visar sig att det fanns andra skäl för att säga upp arbetstagaren.
Citera
2013-10-24, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Om din verklighet består i att göra "en snabb koll på olika diskussionsforum på nätet.", så ligger nog du ju verkligen illa till. Du lever i en fantasyvärld som inte har något med det verkliga livet att göra. Då förstår jag att sådan här händelser inte är så nyttiga för dig, du riskerar väl att återfalla i tröstätande.

Men ojojoj då, vaknat på fel sida? Kan jag dra mitt strå till stacken för att motarbeta Aftonblaskan så gör jag det. Återgå du till ditt billiga rödvin, batikklänningen och Leninböckerna.
Citera
2013-10-24, 11:34
Medlem
http://postimg.org/image/429xxiv1z/
Citera
2013-10-24, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robban10

Löjligt! Vad är nazism på Avpixlat? Trams!
Citera
2013-10-24, 11:37
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Använder man sin egna mejladress antar jag att det är för att man inte är rädd att bli avslöjad, men visst lär det avskräcka ett par personer.

Fast tydligen verkar en del av donatorerna ha drabbats:

Citat:
[COLOR=red]UPPDATERING:[/COLOR]
Inför publiceringen av uthängningsartikeln ringde Aftonbladet även upp arbetsplatserna för ett antal av våra donatorer, och angav dessa och deras politiska åsikter till deras chefer (ja, det låter för absurt för att vara sant, vi vet, men Aftonbladet skröt t.o.m. själva om chefernas reaktioner i samband med publiceringen). Det cirkulerar nu än så länge obekräftade rykten om att en eller flera av dessa donatorer nu ska ha fått sparken till följd av detta. Vi emottar med tacksamhet bekräftelser och mer uppgifter om detta.

http://avpixlat.info/2013/10/23/aftonbladets-intrang-fortsatter/#more-74301
Citera
2013-10-24, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varan-TV
Nu har jag mailat Life, Secret Escapes och Viktklubb som samtliga annonserar på Aftonblaskan... Ska bli kul att se om man får något svar. *gnuggar händerna* Nu blir det frukost!

Jag ska göra det samma när jag kommer hem från jobbet. Väldigt bra tips du kom med.
Citera
2013-10-24, 11:42
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Nu är frågan: har AB publicerat några namn? Jag klickar inte in på AB, och jag kommer inte att klicka in där heller för att få klarhet i frågan. Om de inte har några namn så är det bara en ren bluff som allt annat de sysslar med.
Richard Ascberg är för övrigt mannen som försökte provocera fram ett mutbrott mot en SD politiker i Mönsterås. Vidrig typ, lika vidrig som sin bror. Josefin Sköld var väl hen som startade drevet mot den handikappade kvinnan i Göteborg som vill ha en svenskatalande taxichaufför.
För övrigt satte jag in 100 spänn i går kväll på Ekeroths konto. Lycka till!

Kan vi kora Helin till Årets Stolpskott?
Citera
2013-10-24, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jag vill gärna hålla mig neutral i denna debatt men just det här reagerade jag på...
Har dom sparkat folk så direkt? Vad hände med uppsägningstid? Förhandling med
facket? Och har arbetsgivaren helt sonika kallat in dom och sagt: "Ja, du förstår, en
journalist från aftonbladet berättade att du har donerat till avpixlat. Och det förstår
du väl, att vi inte kan ha sådana som dig här...!"

Mig veterligen går det bara att säga upp någon pga arbetsbrist eller ex stöld på jobbet, det finns inget kriminellt med att donera till en blogg på nätet, sen brukar regelverket kring lojalitet osv vara luddigt men ser det som väldigt svårt att avskeda nån för detta

Skulle ifs vara intressant att se Arbetsdomstolens tankar kring detta, alla avsked pga Facebook har ju hittills ogillats där man inte uttrycklig varit illojal mot arbetsgivaren
Citera
2013-10-24, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robban10

Bra jobbat . Du visste väl om att Ekeroth är jude
Citera
2013-10-24, 11:54
Medlem
Fick svar från Viktklubb ang. mitt mail. Viktklubb hänger tydligen ihop med Aftonbladet, det är deras "viktminskningstjänst" så ni som ska maila Aftonbladets annonsörer kan hoppa Viktklubb.

Ska bli intressant att få svar från Life och Secret Escapes dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in