2013-10-24, 02:25
Medlem
zero73s avatar
Bildhuggarjärn?

http://www.youtube.com/watch?v=iwAZqHX3ars#t=15

EDIT: ca 40 sek in i klippet
Citera
2013-10-24, 02:31
Medlem
Imthisnices avatar
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Skölp

Var väl det som frågades efter i FUP? Även kallat hål nått, står i länken.
Finns det konformade sådana?

(Dvs. FHL frågade KJ ifall han innehaft/ägt någon sådan om jag ej missminner mig?)
Senast redigerad av Imthisnice 2013-10-24 kl. 02:36.
Citera
2013-10-24, 02:35
Medlem
zero73s avatar
Eller kanske denna - flexibel filékniv med rensskopa:

http://moraofsweden.se/fisk/renskniv?group=prod_prod_grp-s1%2F43

Kan den förklara skadorna på VB?

Stickskador i hjärtat med kniven och resterande grunda skador med rensskopan? Den är ju lite kupad.
Citera
2013-10-24, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Först nekade 22-åringen men efter tuffa polisförhör medgav han att han varit i ödehuset utanför Boden.
– Jag glömde bort det, det var därför jag ändrade mig, säger han själv.
Ett förhör som sänds av TV 3:s Efterlyst i kväll.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17711203.ab

Det där gula trähuset tillhörde hans "tassemarker", han var där ofta och höll på bl.a. soft air gun träningar. I flera år. Då ingår dom som i naturens rekvisita - man noterar dom inte särskilt. Dom bara finns.

Om du går ut i en okänd skog och det där står en gul Ödegård. Det minns man för livet. Och kan sätta datum på när det var och beskriva det i detalj.

Så var fallet inte här.
Citera
2013-10-24, 02:46
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Alla som följer denna tråd är nog väl insatta i vem som sitter häktad. Om det råder inget tvivel.

Däremot kan man diskutera om det är troligt att det är han som är GM eller finns det andra tänkbara kandidater?

Det kan kan man ha synpunkter omkring och skall ha. Det är ju inte med självklarhet så att den person som polisen först häktas är den den som också döms för brottet.

Att låsa sig vid en GM. Tror jag inte är bra.

I Umeå hade vi den sk Perrongmordet i sommaren då en ung kvinna sköts till döds. Där häktades både GM1, GM2, GM3 (helt borta ur utredningen) och den nu för RPU-undersökning GM4.
I inslaget på Efterlyst säger KJ att det var två andra som gjorde det. Men jag läser aldrig i förhören att polisen ställer följdfrågor på detta. Som t ex frågar vilka två andra det är, om han känner dem samt vilken roll KJ spelat eftersom blod från VB påträffats i hans bil. Förhören är lite fyrkantiga med bristande lyhördhet för detaljerna som borde kunna utvecklas mer. Förhörsledarna skulle med bättre följdfrågor kunna snärja KJ.
Citera
2013-10-24, 02:52
Medlem
Det pratas lite här och där i tråden att MB skulle ha alibi vid halv nio tiden. Källa?
Har jag missat något?
Citera
2013-10-24, 02:54
Medlem
Imthisnices avatar
[quote=sauron1|45815227]Det pratas lite här och där i tråden att MB skulle ha alibi vid halv nio tiden. Källa?
Har jag missat något?[/QUOTE

Den sovande frun? Det är det enda jag kan komma på.
Citera
2013-10-24, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
I inslaget på Efterlyst säger KJ att det var två andra som gjorde det. Men jag läser aldrig i förhören att polisen ställer följdfrågor på detta. Som t ex frågar vilka två andra det är, om han känner dem samt vilken roll KJ spelat eftersom blod från VB påträffats i hans bil. Förhören är lite fyrkantiga med bristande lyhördhet för detaljerna som borde kunna utvecklas mer. Förhörsledarna skulle med bättre följdfrågor kunna snärja KJ.

Jag såg Efterlyst men jag uppfattade aldrig att KJ sa att två andra gjorde det. Gjorde vad?

Måste nog se om inslaget.
Citera
2013-10-24, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Det pratas lite här och där i tråden att MB skulle ha alibi vid halv nio tiden. Källa?
Har jag missat något?

Det var väl då han åkte taxi hem 20.38 (?), efter det vet jag inte om det fanns något alibi. Han och hans fru verkar ha befunnit sig på "skilda planeter"

EDIT. I förhören om vad som hände därefter finns absolut ingen samsyn alls.
Citera
2013-10-24, 03:01
Medlem
Citat:
Jag såg Efterlyst men jag uppfattade aldrig att KJ sa att två andra gjorde det. Gjorde vad?

Dödade VB..
Citera
2013-10-24, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Dödade VB..

Det tror jag inte.
Citera
2013-10-24, 03:08
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:

Jag kan minnas fel. Men i FUP på sid 1765 talar KJ om att fiender till honom kunde ha gjort detta (mordet). FH ställer inga följdfrågor om vilka dessa kan vara. KJ säger sedan att polisen kan börja leta någon annanstans. Här kunde FH be KJ om förslag var de ska leta efter gm, för att hitta KJs fiender som vill sätta åt honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in