2013-10-23, 10:34
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Snurrigt svar för mig som inte ser frågorna, men det finns säkert en förklaring.

Det kanske var jag som drog förhastade slutsatser att svaren var baserade på polisens frågor.

Så här står det i rättsmedicins utlåtande.

Citat:
angående entomologisk undersökning
att resultaten från den entomologiska undersökning starkt talar för att kroppen varit död mer än 8 dagar, och i någon mån for att den legat mer än 11 dagar samt att det mest sannolika är att den legat uppemot det maximala 18 dagar (utlåtande från entomolog Anders Lindström, Uppsala, 2013-07-17)
Citera
2013-10-23, 10:35
Medlem
Namibia1s avatar
DETTA TYCKER JAG ÄR MÄRKLIGT :-l

Hänvisar till MB; 2013-05-24 s.990
De hade sex vid ett tillfälle bakom gruvberget, på baksidan av Svedjefortet. Vid två tillfällen hade de sex vid Aldersjön. Allt sex skedde utanför bilen.
Vid två tillfällen hade M caddyn och vid ett tillfälle Terranon.

Hänvisar till MB 2013-08-15, 2013-09-25 FUP s.999
MB uppger här att han har haft sex med VB vid ALTERSJÖN! (alltså vid KJs stuga) i Terranon.
Citera
2013-10-23, 10:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
DETTA TYCKER JAG ÄR MÄRKLIGT :-l

Hänvisar till MB; 2013-05-24 s.990
De hade sex vid ett tillfälle bakom gruvberget, på baksidan av Svedjefortet. Vid två tillfällen hade de sex vid Aldersjön. Allt sex skedde utanför bilen.
Vid två tillfällen hade M caddyn och vid ett tillfälle Terranon.

Hänvisar till MB 2013-08-15, 2013-09-25 FUP s.999
MB uppger här att han har haft sex med VB vid ALTERSJÖN! (alltså vid KJs stuga) i Terranon.

Menar du att Altersjön är så liten så den bara finns vid KJs stuga.
Citera
2013-10-23, 10:43
Medlem
highfives avatar
Läser ni inlägg 40844 först och sedan inlägg 40801 så har ni en hypotes som jag uppskattar har cirka 2% trovärdighet. 5% möjlighet att någon annan styckat VB och så reduceras detta med 0,6 eftersom jag bedömde möjligheten att någon annan än KJ mördat VB till 40%.

Definitivt inte troligt, men ändå möjlig enligt min uträkning
Senast redigerad av highfive 2013-10-23 kl. 10:45.
Citera
2013-10-23, 10:47
Medlem
Undra om det kan vara så att kj har hållt henne fånge med rep/handbojor i något militär förråd eller liknande? Kj har säkert inte kollat åt det hållet när han varit med MP och sökt men när natt-timmarna slår in far han o besöker sin fånge?
Citera
2013-10-23, 10:47
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Menar du att Altersjön är så liten så den bara finns vid KJs stuga.

Det jag inte riktigt förstår är vilken eller vilka uppgifter som tillkom så sent som 25/9. Var det resan efter vatten till Lakaträsk?
Citera
2013-10-23, 10:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Deras historier skiljer inte så markant så att det uppenbarligen kan uppfattas som lögn, utan mer som att de helt enkelt inte minns. Hade de gett varann alibi så är sannolikheten större att historierna varit samstämiga.

Visst kan man säga att han kan ha haft ett motiv han har också hetsigt humör och har misshandlat förut, vilket han själv medger.

Men inget av detta är ju ett indicium på att han är inblandad i VBs död.

Om man kunde påvisa att han träffade VB denna kväll, så hade det kunnat vara ett indicum. Om man hade hittat hans DNA på hennes vrist, om så bara med +1 säkerhet, hade det varit ett indicum.

Att han skulle träffat VB är ju bara en gissning som det mig veterligen inte finns några belägg för.
Jag har jämfört vad de båda säger att de gjorde efter hemkomsten efter restaurangen.

MB: Kom hem 20:39. AN tog en grogg i köket, medan MB tog en folköl i vardagsrummet, tittade på TV och gjorde bokföring (efter två starköl ). Därefter tog han en öl till med AN i köket. De låg och pratade innan de somnade. De gick och lade sig vid 23-tiden.

AN: Först uppgav hon att de åkte hem 21:30-22:00. AN satte sig vid datorn, medan MB tittade på TV. AN lade sig först. I senare förhör uppgav hon att MB satte sig vid datorn. Hon drack ingenting, möjligen vin. Tittade på TV efter att hon lagt sig. MB satt fortfarande vid datorn. I tredje förhör kom hon hem 21:00-21:30.

Den enda samstämmigheten i deras historier är att de tog taxi hem och senare gick och lade sig. Det verkar som om de att de hade kommit överens om att berätta att de tog taxi hem, inget mer.
Citera
2013-10-23, 10:52
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har jämfört vad de båda säger att de gjorde efter hemkomsten efter restaurangen.

MB: Kom hem 20:39. AN tog en grogg i köket, medan MB tog en folköl i vardagsrummet, tittade på TV och gjorde bokföring (efter två starköl ). Därefter tog han en öl till med AN i köket. De låg och pratade innan de somnade. De gick och lade sig vid 23-tiden.

AN: Först uppgav hon att de åkte hem 21:30-22:00. AN satte sig vid datorn, medan MB tittade på TV. AN lade sig först. I senare förhör uppgav hon att MB satte sig vid datorn. Hon drack ingenting, möjligen vin. Tittade på TV efter att hon lagt sig. MB satt fortfarande vid datorn. I tredje förhör kom hon hem 21:00-21:30.

Den enda samstämmigheten i deras historier är att de tog taxi hem och senare gick och lade sig. Det verkar som om de att de hade kommit överens om att berätta att de tog taxi hem, inget mer.

Du glömde att de tog "en drink" med hennes dotter innan middagen.
Citera
2013-10-23, 10:58
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Ja och det är ju inget som de ens behövde komma överens om att berätta för det var ju ett faktum, som styrks av taxikvittot.
Citera
2013-10-23, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Grejen är den att MB har ett vattentätt alibi den kvällen. Han är därmed avförd från utredningen. Svårare än så är det inte.

Sedan kan du läsa i fup att polisen är 100% säkra på att VB inte lämnade lägenheten levande den kvällen. Har det då bara varit KJ och VB i lägenheten ja då finns det ingen annan gm. Skulle vara att hon tog livet av sig själv då.

Har MB ett vattentätt Alibi den kvällen?
Du förbiser att han satt och hade en frekvent hög kontakt med henne via sms under tiden han satt
med sin käre flickvän / är det hon som är hans alibi enligt dig?

Hon som varit inne på offrets facebook sida & skrivit nedlåtande saker efter försvinnandet.
Är inte bara MB som är en potentiell gärningsman, hans flickvän har även hon ett bra motiv för att vilja röja offret ur vägen.

Tycker du ska läsa FUB igen, finns inget som tyder på att offret skulle ha blivit bragd om livet i hans lgh, finns inte ett spår i hans lgh som tyder på det.

Mördar du en människa & styckar kroppen i en lgh så är det jävligt svårt att inte lämna några som helst spår efter sig, är inte heller den mest ultimala platsen att forssla bort kroppen ifrån ( osedd ) då han bor på ett loftgång & måste passera ett ex antal grannars fönster, in i trapphuset/ned för trappor, ut på gården....ytterliggare förbi en massa fönster & lägenheter.....till bilen och vidare bort från platsen!!

Ingen i huset har sett han göra detta, någon påstår sig ha hört 2 skrik, som mycket väl kan ha kommit från tv´en, sen är det så här, när en sån här sak händer & folk sedan ska sitta och försöka minnas tillbaka, så blir det en massa fel & saker hittas på, dom tror sig ha hört & sett både det ena & det andra som i själva verket aldrig har hänt.

Om du nu påstår att hon ska blivit bragd om livet i hans lgh den kvällen, hur förklarar du de två vittnen som kommer och kör & ser henne gå därifrån? Som sagt läs FUB igen
Citera
2013-10-23, 11:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det jag inte riktigt förstår är vilken eller vilka uppgifter som tillkom så sent som 25/9. Var det resan efter vatten till Lakaträsk?

Nu är jag inte med, var framkommer det att det kommer nya uppgifter den 25/9?
Citera
2013-10-23, 11:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja och det är ju inget som de ens behövde komma överens om att berätta för det var ju ett faktum, som styrks av taxikvittot.
Ursäkta, jag var otydlig. Det verkar som om de att de hade kommit överens om att berätta att de tog taxi tillsammans hem. Kvittot styrker inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in