2013-10-22, 23:01
Avslutad
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/brottscentralen/article22466.ab

Aftonbladet har tagit upp fallet i deras "program" brottscentralen.
Citera
2013-10-22, 23:17
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakabullar
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/brottscentralen/article22466.ab

Aftonbladet har tagit upp fallet i deras "program" brottscentralen.

Gillar att berättaren Linda i programmet säger att det är ett lugnt och stillsamt område, när alla här på fb säger det motsatta...
Citera
2013-10-23, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Gillar att berättaren Linda i programmet säger att det är ett lugnt och stillsamt område, när alla här på fb säger det motsatta...

Ja, det kan tillock med jag hålla med om. Jag tycker själv att Falkenberg är ett relativt lugnt område. MEN Falkagård och Sloalyckan är INTE ett lugnt område. Jävla tattar journalism. (On top of my head så har det varit en Kioskbrand, om det var mordbrand kommer jag inte ihåg.. Massivt med bilbränder, ett uppror där poliser slogs emot ligister samt ett så grovt misshandel att det blev mordförsök). Så falka är inte ett "lugnt område"

Båda ställerna är ställen man undviker att gå omkring vid sen kvällar. Jag är uppvuxen i Falkenberg och de är de två ställena jag skulle känna oroa vid.
Citera
2013-10-23, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.

Kan som opartisk säga att falkagård är så nära ghetto du kan komma i både Varberg och Falkenberg.
Citera
2013-10-23, 10:31
Medlem
lastpasss avatar
Så man kan sammanfatta det med att kristna araber från Libanon skjuter muslimska araber från Irak
Citera
2013-10-23, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kisamak99
Gillar att du tror att flashback är forum fullt med fakta

Bra mycket mer fakta än media i varje fall. Och ja, Falkagård är så nära ghetto man kan komma i varberg och falkenberg. Bara fråga random person.
Citera
2013-10-23, 19:36
Medlem
Lösa rykten florerar i staden.
Blev fel man skjuten?
Citera
2013-10-23, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lastpass
Så man kan sammanfatta det med att kristna araber från Libanon skjuter muslimska araber från Irak

Hur tänker du nu?

I detta fallet är det endast 1 person skjuten.
Vilka som ligger bakom, deras etnicitet och eventuella religösa tillhörighet är väl för oss, hitills okänt?

Över lag tycker jag många härinne postar kring saker som inte har med detta specifika fallet att göra. Om någons bror har blivit misshandlad av blattar, - ja det kanske man kan diskutera i en separat tråd.
Citera
2013-10-23, 21:07
Medlem
robert123s avatar
Har han Emrah bott i Göteborg/ Mölndal? Kom ihåg när det va fight mellan Mölnlycke och Mölndal så kom "en" Emrah och 4 personer uthoppandes ur en bil och misshandla en kille..? Detta va för ca 6 årsen!
Citera
2013-10-23, 21:42
Medlem
Likwitjunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robert123
Har han Emrah bott i Göteborg/ Mölndal? Kom ihåg när det va fight mellan Mölnlycke och Mölndal så kom "en" Emrah och 4 personer uthoppandes ur en bil och misshandla en kille..? Detta va för ca 6 årsen!
Nej Emrah var den lugnaste av den släkten. Tror nog alla blev lika chockade att just han blev mördad.
Han var ingen gangster.
Citera
2013-10-23, 23:40
Medlem
vad får ni ut av att lägga ut en persons namn och släktförhållanden, visa respekt för en familjen som misst en son och bror. En människa med det finaste hjärta och personlighet har misst livet. skäms på er som lever dag in och dag ut på den här sidan och smutskassta andra för att era liv är så förbannat meningslösa. Här är en kille som kommer att bli ihågkommen för den underbara människa han va, låt honom vila ifred nu. Kommer alltid att bära honom i mitt hjärta / Ranieri
Citera
2013-10-24, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigranne
vad får ni ut av att lägga ut en persons namn och släktförhållanden, visa respekt för en familjen som misst en son och bror. En människa med det finaste hjärta och personlighet har misst livet. skäms på er som lever dag in och dag ut på den här sidan och smutskassta andra för att era liv är så förbannat meningslösa. Här är en kille som kommer att bli ihågkommen för den underbara människa han va, låt honom vila ifred nu. Kommer alltid att bära honom i mitt hjärta / Ranieri

Vad skadar det att hans namn skrivs ut och att det kommer till folks kännedom att många i hans släkt är kriminella? Ingen har visat någon respektlöshet gentemot brottsoffret, och att det finns en röd tråd av kriminalitet hos släkten Akgun är helt enkelt sanningen. De får styra upp sina liv om de vill undvika att deras kriminella livsstil kommer till folks kännedom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in