Flashback bygger pepparkakshus!
2013-10-23, 00:57
Medlem
Den börjar att ladda ned sen får jag meddelandet

"Kunde inte hämta OS X Mavericks

Använd sidan inköp om du vill försöka igen"

Otroligt frustrerande. Hur löser man det?
Citera
2013-10-23, 01:09
Medlem
RoyalSthlms avatar
Samma problem här Det är nog antagligen för många som laddar ner samtidigt.
Citera
2013-10-23, 01:12
Bannlyst
Går inte att lösa på annat sätt än att vänta.

Det är en halv miljard andra människor som sitter med samma problem som du, och anledningen är just för att en halv miljard andra människor försöker ladda ner det samtidigt. Detta är även känt som en DoS-attack.
Citera
2013-10-23, 01:19
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalSthlm
Samma problem här Det är nog antagligen för många som laddar ner samtidigt.

Råkade ut för samma sak, gick in på köpta program och hittade det där pausat och fick igång det. Är nu installerat
Citera
2013-10-23, 08:28
Medlem
Trapphushomofilens avatar
Jag passar på att ställa en någorlunda relevant fråga i den här tråden:

Jag skulle vilja ladda hem Mavericks också, samtidigt har jag planerat ett tag att göra en helt clean re-install av OS X, är det vad som naturligt sker ifall jag uppgraderar till Mavericks, eller kommer eventuellt skit jag samlat på mig följa med när jag uppgraderat? Räknas en uppgradering som en ominstallering, undrar alltså jag.

För övrigt så är det logiska att vänta minst en vecka innan man laddar hem Mavericks, eftersom, som redan påpekats, en jäkla massa människor sitter i detta nu och försöker ladda hem 5.5 GB vardera.
Citera
2013-10-23, 09:00
Medlem
Igår var nog inget bra tillfälle att försöka ladda ned Mavericks. Presentationen hölls på morgonen i US och trycket måste ha varit enormt under resten av dagen. Har du problem, stäng App store och öppna Programfoldern. Leta upp "OS X Mavericks.appsdownload" och dubbelklicka på den. Då försöker App store att fortsätta nedladdningen. Jag raderade min fil och började om från början i App store.
Citera
2013-10-23, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapphushomofilen
Jag passar på att ställa en någorlunda relevant fråga i den här tråden:

Jag skulle vilja ladda hem Mavericks också, samtidigt har jag planerat ett tag att göra en helt clean re-install av OS X, är det vad som naturligt sker ifall jag uppgraderar till Mavericks, eller kommer eventuellt skit jag samlat på mig följa med när jag uppgraderat? Räknas en uppgradering som en ominstallering, undrar alltså jag.

För övrigt så är det logiska att vänta minst en vecka innan man laddar hem Mavericks, eftersom, som redan påpekats, en jäkla massa människor sitter i detta nu och försöker ladda hem 5.5 GB vardera.

Jag kommer göra en helt clean-install enligt denna guide:
http://www.gottabemobile.com/2013/10/22/perform-clean-install-os-x-mavericks/

En uppgradering är som en ominstallering. Dvs alla dina filer kvar och OS uppdateras bara.
Citera
2013-10-23, 14:59
Medlem
Trapphushomofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evensteeven
Jag kommer göra en helt clean-install enligt denna guide:
http://www.gottabemobile.com/2013/10/22/perform-clean-install-os-x-mavericks/

En uppgradering är som en ominstallering. Dvs alla dina filer kvar och OS uppdateras bara.

Okej, tack. Hittade den där länken i en annan tråd. Blir väl till att köpa en sån där USB-sticka då...
Citera
2013-10-23, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapphushomofilen
Okej, tack. Hittade den där länken i en annan tråd. Blir väl till att köpa en sån där USB-sticka då...

Precis som jag skrev i Mavericks-tråden så följde jag manualen och sitter nu på en clean-Mavericks. Lätt som en plätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in