2013-10-23, 00:26
Medlem
JEBUS-666s avatar
Jag har köpt minst 300 marabou-mjölkchoklad under årens lopp..(200grams)

Och efter varje gång frågar jag mej själv= Varför köpte jag denna choklad-bluff?
Antagligen för att det ofta är rabatt på den chokladen. Och av gammal vana. Man får mer för pengarna, tror man. Men eftersom det bara är smaksatt socker, så är det egentligen svindyr så kallad choklad.

Den varken smakar choklad, eller mjölk. eller särskilt gott!....Smakar i princip bara socker. Dom har helt enkelt smaksatt socker....När ska man lära sig att aldrig köpa skiten?

Är jag ensam om att tycka detta?......
Citera
2013-10-23, 00:31
Medlem
Shuffless avatar
Tycker att marabou chockladen är lite väl sliskig. Fast tycker inte att det smakar illa, har du någon godare chocklad att rekommendera? Har käkat fazer en massa gånger men den smakar inte så mycket bättre än marabou.
Citera
2013-10-23, 00:32
Medlem
cogito.ergosums avatar
Det är just därför jag köper Marabou, antar jag. Det smakar inte riktigt choklad. Choklad är inte gott, Marabou är gott.
Jag köper Marabou för att det är gott, but that's just me. Ångrar inte ett endaste Maraobuköp.
Citera
2013-10-23, 00:34
Medlem
curiamobiliums avatar
men den är djävligt god. Kräver inte så mycket av den som äter den. Hård O'Boy.
Ätit nog tretusen kakor.
men skall man sitta och eftertänksamt äta kan man äta annan
Citera
2013-10-23, 00:44
Medlem
JEBUS-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Tycker att marabou chockladen är lite väl sliskig. Fast tycker inte att det smakar illa, har du någon godare chocklad att rekommendera? Har käkat fazer en massa gånger men den smakar inte så mycket bättre än marabou.
Jag tycker inte att den smakar illa. Bara att det mest smakar socker. Och fråga inte mej varför jag fortsätter att köpa den....Jag har lovat mej själv att aldrig köpa den igen säkert 10 gånger.!!

Jag har ett tips om du vill köpa godare choklad= Ta på svetsglasögon så att du inte ser ett skit. Känn dej fram till choklad-hyllan, plocka upp vad som helst som inte känns som Marabou Mjölkchoklad....Grattis, du har just valt en choklad som är godare.!!!
Citera
2013-10-23, 01:26
Medlem
Är inte så mycket för choklad som många andra. Har nog aldrig köpt en chokladkaka från Marabou någonsin, möjligtvis en gång. Anser att man själv är en riktig choklad-konnässör så kanske bör se sig om efter annat än Marabous produkter.

De hölls ju en chokladmässa i Göteborg förra helgen. Där kunde man få provsmaka och köpa choklad i alla många sorter. Bland allt fanns ekologisk choklad från Peru smaksatt av områdets natur, det går inte riktigt att jämföra med vad som säljs av Marabou i kiosken. Läs vad det står om innehållet på förpackningen, det ger en ganska bra bild av hur det kommer smaka.
Citera
2013-10-23, 01:50
Medlem
Föredrar Fazers mjölkchoklad före Marabou då smaken är mer äkta.
Citera
2013-10-23, 02:14
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cogito.ergosum
Ångrar inte ett endaste Maraobuköp.
Den där jädra med russin i! fyfan asså, såg inte ens russinen på bilden.
Citera
2013-10-23, 04:35
Medlem
JEBUS-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M9A2
Föredrar Fazers mjölkchoklad före Marabou då smaken är mer äkta.
Jag tror inte att jag har sett Fazer-mjölkchoklad ännu!...Kanske mindre så att man inte ser den så lätt?

Jag gillar mjölkchoklad jäkligt mycket, men vill så klart att den ska ha en mild smak av mjölk, under smaken av god choklad. Jag ska leta efter Fazer-mjölkchoklad nästa gång....Tack.
Citera
2013-10-23, 05:10
Medlem
HasseBanans avatar
Det är "tack vare" Marabous jävla sliskiga choklad som jag fått göra flera rotfyllningar i tänderna. Var mer eller mindre beroende av Marabou Schweizernöt förr, men har tvingats sluta för att rädda mina tänder.
Citera
2013-10-23, 05:49
Medlem
MeanMEs avatar
Den är för söt.
Gillar den inte.
Citera
2013-10-23, 08:15
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEBUS-666
Jag tycker inte att den smakar illa. Bara att det mest smakar socker. Och fråga inte mej varför jag fortsätter att köpa den....Jag har lovat mej själv att aldrig köpa den igen säkert 10 gånger.!!

Jag har ett tips om du vill köpa godare choklad= Ta på svetsglasögon så att du inte ser ett skit. Känn dej fram till choklad-hyllan, plocka upp vad som helst som inte känns som Marabou Mjölkchoklad....Grattis, du har just valt en choklad som är godare.!!!
Om det är så du känner för marabou så är det ett mirakel att du fortfarande köper det. Det brukar vara rabatt på fazers chocklad, testa den. Mindre slisktig (mindre socker smak).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in