2013-10-16, 11:49
Medlem
Målgörare har vi inte ont om iaf. Possler, Johnson, Collberg och Burakovsky är renodlade snipers. Wennberg och Nylander är inte så dåliga på att göra mål heller. Frågan är vem som ska bli andracenter. Hade E. Lindholm varit tillgänglig så hade Wennberg självklart tagit den platsen. Nu blir Wennberg förstacenter, sen tycker jag att det bästa alternativet är De La Rose. Nylander kommer inte spela center om han blir uttagen, det är jag helt säker på.
Senast redigerad av what-the-puck 2013-10-16 kl. 11:53.
Citera
2013-10-20, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1980s
Några fler som ska se matrcherna på plats? Jag har hittills köpt biljetter till finalen/bronsmatchen (320 pix för hörnplats) samt till Sverige - Ryssland (120 kr för hörnplats) som spelas på nyårsaftons tidiga eftermiddag. Skulle mycket gärna se USA - Kanada, men den spelas tyvärr på kvällen på nyårsafton. Taskigt!

Junior-hockey gör sig för övrigt bäst på liten rink.

Ska också dit med en kompis från Kanada. Har köpt biljetter till semifinalerna, brons samt guldmatchen för totalt 800 pix(bra platser, lätt värt det). Han har även köpt biljetter till alla kvartsfinaler. Funderar på om jag ska göra det eller inte.

Är det någon som har någon koll på hur Kanadas trupp kan tänkas se ut?
Citera
2013-10-22, 13:22
Medlem
Idag blev William Nylander uttagen till u18 camp istället för u20.. Tycker det är jävligt konstigt. Han har inte fått visa upp sig en ända match än för u20. Han har ändå 6 poäng på 13 matcher i HA.

Trodde han skulle vara given i en svensk jvm trupp speciellt med tanke på att Filip forsberg och Elias Lindholm inte kommer att vara med. Men det kanske är det att han är given så dom testar annat?

Vad tror ni? Han borde ju platsa tycker man ju.. Största talangen sen jag vet inte hur länge.
Citera
2013-10-22, 20:59
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twist15
Idag blev William Nylander uttagen till u18 camp istället för u20.. Tycker det är jävligt konstigt. Han har inte fått visa upp sig en ända match än för u20. Han har ändå 6 poäng på 13 matcher i HA.

Trodde han skulle vara given i en svensk jvm trupp speciellt med tanke på att Filip forsberg och Elias Lindholm inte kommer att vara med. Men det kanske är det att han är given så dom testar annat?

Vad tror ni? Han borde ju platsa tycker man ju.. Största talangen sen jag vet inte hur länge.

Elias kan väl komma med? Han lär ju bli nedskickad till AHL och då är ju sannolikheten ganska så stor för att han kommer med. Forsberg har väl större chans att få stanna i NHL, men inte omöjligt att även han blir nedskickad. Hampus däremot kan vi nog tyvärr glömma, han har ju varit Ducks bästa back sedan han fick chansen. Hade varit roligt att se han i JVM dock.

Jag kollar inte på allsvenskan, så jag har ingen koll på Nylander, men om hypen stämmer så borde han givetvis få en riktigt chans att visa upp sig.
Citera
2013-10-22, 21:13
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Fy fan vad bra Andreas Johnson är nu. Snacka om genombrott. Två mål ikväll Vet inte om statistiken hunnit uppdateras redan, men tror han ligger på 13 poäng på 13 matcher. I annat fall 11 poäng på 12 matcher om de hunnit uppdatera så snabbt. Och vi snackar om mer mål än assister också. Toronto har gjort ett kap, för han lär nog komma till NHL. Målskyttar i han, Possler, Collberg och Wennberg. Detta talar gott!

14 p på 15 matcher i Frölunda, Duchene hade 14 p på 19 matcher förra säsongen. Redan bättre än en överskattad kanadensare.
Citera
2013-10-22, 23:44
Bannlyst
Possler-Lindholm-Forsberg
Johnson-Wennberg-Collberg
Burakowsky-Nylander-Sandberg
Hedberg-Wallmark-De la Rose

Hägg-Lindholm
R.Andersson-Djoos
Pettersson-Arnesson

Målvakter?

Vilket lag vi hade haft om alla var tillgängliga. Får fan en tår i ögat.
Citera
2013-10-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twist15

Landslagsledarna verkar inte vara särkilt imponerade av Nylander. Han har lämnats utanför flera lag tidigare år trots att han producerat överlägset mest i klubblaget. Gissar att det har något med hans attityd eller arbetsvilja att göra. Talangmässigt är ligger han i topp av samtliga forwards i årets lag.

Forsberg kommer att bli nedskickad till AHL, han har väldigt mycket att lära fortfarande. Elias Lindholm är mer "färdig" som spelare och har sett bra ut när han varit frisk, dock måste han vara det lite oftare.
Citera
2013-10-23, 11:07
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av what-the-puck
Landslagsledarna verkar inte vara särkilt imponerade av Nylander. Han har lämnats utanför flera lag tidigare år trots att han producerat överlägset mest i klubblaget. Gissar att det har något med hans attityd eller arbetsvilja att göra. Talangmässigt är ligger han i topp av samtliga forwards i årets lag.

Forsberg kommer att bli nedskickad till AHL, han har väldigt mycket att lära fortfarande. Elias Lindholm är mer "färdig" som spelare och har sett bra ut när han varit frisk, dock måste han vara det lite oftare.
Nej, Forsberg kommer inte skickas ned. Lindholm däremot är större chans.

Jag vill inte ha med nån Nylander diva som bara jobbar åt ett håll på planen.
Citera
2013-10-23, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Nej, Forsberg kommer inte skickas ned. Lindholm däremot är större chans.

Jag vill inte ha med nån Nylander diva som bara jobbar åt ett håll på planen.

Forsberg har tyvärr varit en av NSH's sämsta spelare de senaste matcherna. Ser ingen anledning till att hålla honom uppe och bränna ett år (räknas de matcher han spelade förra säsongen in här?) på hans ELC. Såg att han var petad i natt också. Gillar hans sätt att spela men hans brister visar sig väldigt tydligt i NHL.

Nylander är divig, och han jobbar bara åt ett håll precis som du säger. Han borde dock åtminstone få chansen att visa upp sig i en träningsturnering, vi har ingen spelare med hans offensiva förmågor.

Dessutom ska Aho definitivt med, tycker att han är bästa backen bland 96-orna.
Citera
2013-10-23, 12:15
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av what-the-puck
Forsberg har tyvärr varit en av NSH's sämsta spelare de senaste matcherna. Ser ingen anledning till att hålla honom uppe och bränna ett år (räknas de matcher han spelade förra säsongen in här?) på hans ELC. Såg att han var petad i natt också. Gillar hans sätt att spela men hans brister visar sig väldigt tydligt i NHL.

Nylander är divig, och han jobbar bara åt ett håll precis som du säger. Han borde dock åtminstone få chansen att visa upp sig i en träningsturnering, vi har ingen spelare med hans offensiva förmågor.

Dessutom ska Aho definitivt med, tycker att han är bästa backen bland 96-orna.
Träningsturneringar för all del, men för att kunna ta sig till JVM skulle jag vilja se en förbättrad defensiv.

Det kommer nog bli en Frölundakedja också, med Collberg, Johnson, och Wennberg, det kommer bli intressant att se.
Citera
2013-10-23, 12:57
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Träningsturneringar för all del, men för att kunna ta sig till JVM skulle jag vilja se en förbättrad defensiv.

Det kommer nog bli en Frölundakedja också, med Collberg, Johnson, och Wennberg, det kommer bli intressant att se.

Kanske till och med två Frölundakedjor

Johnson - Wennberg - Collberg
Karlsson - Rydahl - Karlsson
Citera
2013-10-23, 16:02
Medlem
truppen till sista träningslägret:
MÅLVAKTER
1. Marcus Högberg, Mora
30. Samuel Ward, Luleå

BACKAR
2. Lukas Bengtsson, Mora
3. Christian Djoos, Brynäs
4. Mattias Nilsson, Leksand
6. Jesper Pettersson, Linköping
8. Linus Arnesson, Djurgården
12. Arvid Lundberg, Skellefteå
14. Robert Hägg, Modo

FORWARDS
9. Jacob de la Rose, Leksand
10. Alexander Wennberg, Frölunda
11. Ludvig Nilsson, Timrå
15. Sebastian Collberg, Frölunda
16. Filip Sandberg, HV71
17. Edwin Hedberg, Modo
18. Gustav Rydahl, Frölunda
19. Andreas Johnson, Frölunda
20. Gustav Possler, Modo
26. Erik Karlsson, Frölunda
27. Anton Karlsson, Frölunda
28. Lucas Wallmark, Luleå
29. Oskar Sundqvist, Skellefteå

Vet inte riktigt vad jag tycker om denna truppen. Känns som en bra trupp men ändå inte typ på något sett. Saknar verkligen William Nylander här.
Men detta kan bli bra. Många bra offensiva talanger. Hoppas Rydahl tar en plats, riktigt bra fjärde lina lirare. Vilka tror ni försvinner? Burra kommer ju antagligen ta en plats här. Jag tror Erik karlsson försvinnet och lillbrorsan får stanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in