2013-09-23, 21:29
Bannlyst
400ben

fysiskt spel blir inget problem. grönborg är noga med att spelarna ska fullfölja sina tacklingar oavsett vilken spelstil dom har.
Citera
2013-09-24, 07:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatOne91
400benfysiskt spel blir inget problem. grönborg är noga med att spelarna ska fullfölja sina tacklingar oavsett vilken spelstil dom har.

Mjo, men det gäller ju då att ha lite muskler på kroppen också
Citera
2013-09-29, 15:18
Avstängd
Tror ni William Nylander är redo inför nästa JVM? Han har på 7 matcher 0 poäng i AS och -4. Det är inte speciellt imponerande statistik. Han känns ju som ett offensivt vapen också och inte ett defensivt, så har svårt att se han i en 3e eller 4e kedja. Förra året så blev det ju i alla fall 6 poäng på 8 matcher i AS med +2 och i kvalet till ES på 10 matcher 3 poäng och -4. Någon som sätt han spela eller hört? Vad har han för roll i Rögle?
Citera
2013-09-29, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Tror ni William Nylander är redo inför nästa JVM? Han har på 7 matcher 0 poäng i AS och -4. Det är inte speciellt imponerande statistik. Han känns ju som ett offensivt vapen också och inte ett defensivt, så har svårt att se han i en 3e eller 4e kedja. Förra året så blev det ju i alla fall 6 poäng på 8 matcher i AS med +2 och i kvalet till ES på 10 matcher 3 poäng och -4. Någon som sätt han spela eller hört? Vad har han för roll i Rögle?

Jag har sett två matcher med Rögle i år och han ser helt klart bättre ut än vad hans statisk visar på, han håller i pucken bra för det mesta och försöker (lyckas ofta) göra något konstruktivt med den. Förhoppningsvis börjar det ramla in lite poäng snart samt att han snyggar till plus/minus statistiken i samma veva. Vilka är dom andra alternativen?
Citera
2013-09-29, 17:35
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Hade hoppats lite mer på honom. Börjar inte poängen trilla in snart så ser jag hellre att någon annan får platsen, han är ju som sagt ingen defensiv klippa, då ser jag hellre Sundqvist. Andreas Johnsson har gjort det bra. Johnsson Collberg Wennberg känns som en möjlig kedja som kan vara farlig.
Citera
2013-09-29, 23:41
Medlem
Tycker helt klart att Nylander ska med, trots den dåliga starten. Fixar han inte en offensiv roll i laget så är han ändå perfekt som extraspelare. Han kan definitivt bryta mönster. Det kommer att bli väldigt svårt att peta Johnson efter den start han haft, Possler ser jag som given nu. Hoppas även att en yngre offensiv back kommer med, Sebastian Aho i SAIK är grym trots sin ålder, minst lika bra som Rasmus Andersson i Malmö. Vem vet, kanske kan Kylington knipa en plats om han får fler chanser i FBK?
Citera
2013-10-15, 23:49
Medlem
Några fler som ska se matrcherna på plats? Jag har hittills köpt biljetter till finalen/bronsmatchen (320 pix för hörnplats) samt till Sverige - Ryssland (120 kr för hörnplats) som spelas på nyårsaftons tidiga eftermiddag. Skulle mycket gärna se USA - Kanada, men den spelas tyvärr på kvällen på nyårsafton. Taskigt!

Junior-hockey gör sig för övrigt bäst på liten rink.
Citera
2013-10-16, 00:25
Avstängd
Fy fan vad bra Andreas Johnson är nu. Snacka om genombrott. Två mål ikväll Vet inte om statistiken hunnit uppdateras redan, men tror han ligger på 13 poäng på 13 matcher. I annat fall 11 poäng på 12 matcher om de hunnit uppdatera så snabbt. Och vi snackar om mer mål än assister också. Toronto har gjort ett kap, för han lär nog komma till NHL. Målskyttar i han, Possler, Collberg och Wennberg. Detta talar gott!
Citera
2013-10-16, 00:29
Medlem
Citat:
Fy fan vad bra Andreas Johnson är nu. Snacka om genombrott. Två mål ikväll Vet inte om statistiken hunnit uppdateras redan, men tror han ligger på 13 poäng på 13 matcher. I annat fall 11 poäng på 12 matcher om de hunnit uppdatera så snabbt. Och vi snackar om mer mål än assister också. Toronto har gjort ett kap, för han lär nog komma till NHL. Målskyttar i han, Possler, Collberg och Wennberg. Detta talar gott!
8+5 på 13 stämmer bra!
Citera
2013-10-16, 00:32
Bannlyst
Jag hoppas på Tjeckien så vi slipper deras revansch prestation i A-VM men inte blir det fel i räkningen Can-Swe-Rus-Fin i OS i favoritordning jag vet att det blir en av fyra blir guld.
Citera
2013-10-16, 00:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Steel-Garden
Jag hoppas på Tjeckien så vi slipper deras revansch prestation i A-VM men inte blir det fel i räkningen Can-Swe-Rus-Fin i OS i favoritordning jag vet att det blir en av fyra blir guld.

Herregud. Kan du sluta trolla i alla trådar? Att räkna bort USA är bara dumt.
Citera
2013-10-16, 11:46
Medlem
m4tt145s avatar
Känns ju bra att väldigt många är ordinarie i SHL lag. Backsidan dock måste väl vara en av våra svaga sidor iår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in