2013-10-22, 18:24
Medlem
Corrans avatar
Fler här som tar sig en mindre whisky efter jobbet?

Vet inte riktigt varför jag gör de...men gillar att sitta och smutta på en liten billigare.
Samtidigt som man kanske sitter vid datorn eller tv:n. Väldigt avslappnande.

Är ingen stordrickare, utan har det hyffsat utspritt över veckan...förutom fredag kväll möjligen

Kanske tagits upp innan...och i så fall ber jag om ursäkt
Citera
2013-10-22, 18:28
Medlem
BigFatCones avatar
Jag dricker visserligen mer rom än whisky nu för tiden men ett glas när man kommer hem är ju inte fel. Skulle nog dock inte välja något billigare än det jag dricker i vanliga fall.
Citera
2013-10-22, 18:30
Medlem
gato12s avatar
Finns ingen bättre dryck nu när det blir ruskväder ute...krypa upp framför en brasa med en trevlig bok och en rejäl whiskypinne-inte så dumt.

Nu har jag ju varken whisky eller brasa men i teorin.
Citera
2013-10-22, 18:30
Medlem
Hajafintens avatar
Tar väl en Öl eller två i veckan men nästan aldrig nån Whisky. Tycker att det är lättare att slappna av med en Öl helt enkelt. Om det blir nån middag eller liknande så händer det att det slinker ner en liten.
Annars är Whisky och annan sprit förpassad till helgerna.
Citera
2013-10-22, 19:07
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Fler här som tar sig en mindre whisky efter jobbet?

Vet inte riktigt varför jag gör de...men gillar att sitta och smutta på en liten billigare.
Samtidigt som man kanske sitter vid datorn eller tv:n. Väldigt avslappnande.

Är ingen stordrickare, utan har det hyffsat utspritt över veckan...förutom fredag kväll möjligen

Kanske tagits upp innan...och i så fall ber jag om ursäkt
Jag brukar ta lite whisky när jag lagar mat. Ganska lagom.
Citera
2013-10-22, 19:22
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Det händer väl ibland att ett glas avnjuts efter hemkomsten, i alla fall om vädret är som idag. Regn och kyliga vindar.
Citera
2013-10-22, 19:23
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Jag brukar ta lite whisky när jag lagar mat. Ganska lagom.

Lite komiskt, jag stod och laga mat när jag "kom på mig själv"...och skrev tråden.
Citera
2013-10-22, 19:44
Medlem
Själv tänkte jag unna mig en torsdagswirre, för att fira att det bara är en jobbedag kvar. på torsdag alltså
Citera
2013-10-22, 19:58
Medlem
Juggernawts avatar
Virrepirre tillsammans med efter-maten-kaffet som sen kanske får en liten påfyllning är inte helt ovanligt. Oftast en Jameson.
Citera
2013-10-22, 20:06
Medlem
Germanofils avatar
Inte direkt efter att jag kommit hem från jobbet men däremot så händer det då och då att jag tar ett glas strax före sänggående. Gott och rogivande.
Citera
2013-10-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Inte direkt efter att jag kommit hem från jobbet men däremot så händer det då och då att jag tar ett glas strax före sänggående. Gott och rogivande.
Samma här, whisky gör sig bäst då.
Citera
2013-10-23, 14:32
Medlem
Jag har alltid minst 10-15 öppnade flaskor, så det skall finnas en whisky till varje tillfälle... Så det blir en liten whisky nästan varje kväll att avnjutas i favoritfåtöljen... Ibland blir det en lagrad rom eller tequila istället... förutom de veckor man har beredskap förstås.

Öl och fulsprit förpassas till helgsupandet, men ibland kan man byta ut whiskyn till en finare öl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in