Citat:
Ursprungligen postat av
rhdf
är det en "bergen" eller "bergans" båda nämns i FUP och det sistnämda är ett norskt friluftsmärke
nja, man konsulterade först en polisman som råkade vara utbildad elektriker, han hänvisade till "någon mer kunnig" De frågade på SVA för att få reda på vad som händer med en "zappad" vovve. (eventuellt tillfrågades någon på elsäkerhetsverket om det ens är möjligt att en hund kan dö.)
Det framgår dock inte, vad jag hittat, huruvida det faktiskt finns JFB i aktuell lägenhet. Experternas uttalanden är ju inte heller en garanti för att det är 100% omöjligt att den stackars jycken bet sig i tungan.
Anledningen till att de kollar upp detta är såklart av samma anledning som det spånats om det här, dvs: har KJ styckat hunden? Dock verkar det som att de inte lyckades få nån direkt ordning på den storyn..
Det är rätt mycket i FUP som man aldrig får klarhet i (vad jag sett)
exempelvis:
Grannen som är tvärsäker på att han såg KJ bära på något tillsammans med någon annan?
Man har inte kunnat verifiera detta samt hitta någon annan som varit där och burit.
KJ:s påstådda eldande hemma hos föräldrarna
tydligen en dead-end eftersom man inte verkar ha undersökt "eld-tunnan"
kontrollen av slagningar på KJ:s adress.
Varför redovisas bara resultaten från Hitta.se?
Om jag får GISSA på en trolig gärningsbeskrivning som kommer framföras från åklagarna:
Någonting hände i lägenheten under kvällen. VB lämnar den levande, trots att man i förhör försöker antyda motsatsen. Det verkar dock inte finnas någon teknisk bevisning som pekar på det, bara att något MÖJLIGEN har hänt där.
Någonstans här kommer glappet, nämligen att man inte har en mordplats.
Men jag tror att man kommer hävda att kroppen sedan hamnat i det här värnet där hundarna markerade.
Det man kommer har lite svårt att få till är nog varför och när den sen flyttades till en betydligt sämre plats, FP1 och 2.
Jag har läst hela FUP, men skummat över delar.
Men jag blir fan inte klok på tidslinjen där.
vid 17-tiden försöker hon ringa 112
efter det skickas det SMS till MB
vittnen påstår att de hör skrik betydligt senare än så.
Mitt fetande, För att någon annan än KJ skall utfört mordet så bör man väl först försöka konstatera om hon lämnat lgh vid liv och vara någorlunda säker på det, det är inte troligt att någon annan kommit till lgh och mördat henne.
Då först kan man väl spekulera om annan GM och hon mördats på annan plats.
I vilket skick har hon lämnat lgh på Bodsvedjan och på vilket sätt.