Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
Jag är ingen expert på andra rättsfall, men hur stor betydelse hade den som först fotade Engla och senare AE när han kom körandes i sin röda Saab? Snacka om tillfälligheter.
Fast det är ju inte riktigt samma sak. Brott klaras inte sällan upp med hjälp av tillfälligheter som denna, någon har råkat göra en iakttagelse som sätter igång en analyskedja som fångar den skyldige. Visst var det en lyckträff, men det är inte i sig en osannolik händelse att någon fotar med sin kamera eller mobil. Ditt scenario förutsätter att det samtidigt råkar finnas en galen våldsman som har ihjäl offret och lämnar henne vind för våg och sen en ännu mer galen person som av en händelse snubblar över liket och bestämmer sig för att experimentera lite med det och sen gömma undan det. Jag tvivlar på att det finns särskilt många fler i tråden än du som finner det troligt.
Angående avsaknaden av fibrer (som jag inte läst på om i FUP:en och därför inte kan uttala mig om) så är väl den ett problem för alla scenarion mer eller mindre. OM det nu är så att kroppen verkligen måste ha varit avklädd vid huggen. Vad säger eg. FUP:en på den här punkten?