2013-10-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
2:a maj sms:ar MB BO 39 ggr, 3 maj 37 ggr, 4 maj 11 ggr 5 maj 1 gång sedan tyst. Känns ju som att det var en rejäl stegring och hög frekvens innan mordkvällen/natten. Tycker det är synd och skam att man inte fått tag i innehållet i dom här sms:en.

Tycker att MB borde ha pressats hårdare på innehållet i dom här sms:en. Främst mordnatten. Känns ju tveksamt att han bara skulle ha skrivit "jag jobbar" och inte ha något direkt minne av vad hon skrivit. "hon/han e jobbig"

Min instinkt skriker att MB är GM. KJ känns fel på alla sätt och vis. Men bevisen säger något helt annat.

Något är så jävla off med den här fallet. Sorgligt så in i helvete.

Kan VB ha viljat bli mördad? Kan KJ ha gjort henne en "tjänst"? Finns det en chans i helvetet att KJ är "frame:ad" av MB?

Skulle en styckning utförd av KJ ha snygga och rena snitt? Skulle det inte ha varit ett stort kaos av alltihopa?

Kan ju också bero på att han inte behövde svara på alla hennes SMS eftersom hon inte längre kunde skicka SMS.
Citera
2013-10-21, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ovan om talspråket tål också att tänka på för dem som sitter och målar ut förhörsledarna som träskallar på basis av hur de formulerar sig Jag tycker också att de flesta förhören låter smådumma när jag läser dem utan att tänka på det jag vet om överföring av talspråk till skrift.

Detta sagt så kan jag väl dock inte heller säga att de förhör jag läst känns som ett verk av norra europas främsta förhörsledare. Att påstå att det är direkt inkompetent tycker jag däremot känns gravt överdrivet.

6 sidor som återkommer till oralsex, om han kom i hennes mun, om han slickade henne, hur han tog av henne kläderna

snälla
Citera
2013-10-21, 21:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
På tal om blod från VB som uppkommit på träning.

Ingen mer som läst och kommer ihåg att någon av hennes karatebekantingar sa något i stil med:

Och den personen hade utövat karate i cirka 10år och aldrig varit blodig.

Ja typ nå sånt...

Tränaren hade väl ett egenintresse att framställa sporten som helt ofarlig

En annan tränare säger nästan tvärtom. VB hade så stora problem med koordinationen att övriga deltagare inte gärna ville träna med henne med risk för skador. Hon var mobbad även på karateklubben. Det var nog den kvinnliga engelska(?) tränaren i Luleå. VB blev utskrattad av övriga deltagare (manliga) vid något tillfälle.
Citera
2013-10-21, 21:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ovan om talspråket tål också att tänka på för dem som sitter och målar ut förhörsledarna som träskallar på basis av hur de formulerar sig Jag tycker också att de flesta förhören låter smådumma när jag läser dem utan att tänka på det jag vet om överföring av talspråk till skrift.

Detta sagt så kan jag väl dock inte heller säga att de förhör jag läst känns som ett verk av norra europas främsta förhörsledare. Att påstå att det är direkt inkompetent tycker jag däremot känns gravt överdrivet.

Njae .. Inga träskallar precis, men det är gott virke i dom ..
Citera
2013-10-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Hur det än är, så är jag helt övertygad om att någon mer är involverad i detta!
KJ är alldelens för korkad för att klara av att göra allt detta ensam!
Ingen har sett honom bära ut kroppen till bilen / dom har inte hittat mord/styckplatsen, dom har ej funnit händerna.

Han har egentligen bara gjort 2-3 små dumma misstag, tejpen & dragit misstankarna till sig genom att vara med i söken & beter sig suspekt! blodet i bilen ( riktigt amatörmässigt )

Hur det än är, så är denna pojk alldelens för korkad för att ha gjort allt detta själv, om ni tänker efter så är det ju inte så mkt bevis polisen har! Att han sen är så jävla korkad så han låter sig föhöras utan advokat & låter sig bli inlindad i frågorna

Jag tror inte att han är så korkad som många tror. Får han tid på sig att planera så känns det som han tänkt på det mesta - även vilka frågor som ska dyka upp. Däremot kommer hans "korkade" sida fram så fort han blir ställd mot väggen. Någonting jag tyckte förhörsledarna inte gjorde allt för ofta. Utan de ville vara vän med honom hela vägen och körde sin barnpsykologi från start till mål. " - Du som är så bra på detaljer..." " - Du är inte dum, KJ!" osv. De skulle varit tuffare. Ställa han mer mot väggen och framförallt när de kom på att han ljög.
Citera
2013-10-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Angående tejprullen:

Är det bara jag som tycker mig se att tejprullen i KJs badrum är gulare till färgen än den som sitter i VBs hår? (FUP s364/PDF s375)

Stödjer inte det KJs uppgift om att han verkligen hittat tejpen i bilen. Det gjordes ju ett beslag där, har man ens jämfört mot denna tejp? (FUP s1507/PDF s1521)

Dessutom så markerar inte Vovven Uno på denna. (FUP s364/PDF s378)

Rätt säker på att det är lampan i taket som ger det gula skenet. Din sidnumrering i FUP är lite off, tror jag. Bilden jag främst tittar på är detaljbilden på sid 361 (sidnummer högst upp till höger i FUP). Att bilden har gulstick från lampan ser du om du jämför den klarvita färgen som ligger i skuggan av tejpen i "Bild 2" till vänster, däremot de belysta delarna (av taklampan) går i gult och rött. Syns också på samma bild om man tittar på cirkeln med kors till höger i samma bild.

-Snälla, nu har jag hjälp dig/er med "Gult", hjälp nu mig med "Rött", se mitt inlägg här 39533!
Senast redigerad av Faanfaanfaan 2013-10-21 kl. 21:52.
Citera
2013-10-21, 21:31
Medlem
PeterNosters avatar
Här avslöjas att de där smsen efter 112* inte gick att återskapa. Både KJ och advokaten skiner upp vid beskedet.

Citat:
F: När det gäller 112, så är det som vi säger att hon har…hon har ringt det, men hon har inte
blivit uppkopplad, så hon har slagit siffrorna. Samtalet har inte gått fram.
A: Hur kan man veta…………………………….
F: ………… Tekniken är så…. Och när det gäller SMS:n så…så är det enligt en
vittnesuppgift. Det är inte ordagrant ……………….SMS, då är det vittnesuppgifter som
säger oss det här. Har du några funderingar kring det, Kristoffer?
H: Nää, jag tänkte bara varför är det inte ordagrant.
F: Det har inte gått att ta fram nått. De har varit rade…eller de är raderade och går inte att ta
fram.
A: ………………….
H: Det var ju smidigt.
F: Hur menar du då?
H: Nä, men det var smidigt att det är någon som säg…säger att det har…det…de SMS:n har
kommit, men att de…att han har raderat eller han eller hon ra…raderat de SMS:n och då att
de inte går att ta fram. Det var jätte-smidigt.
F: Ja, jag hör ju vad du säger, men jag förstår inte riktigt vad du menar.
H: Ja, men alltså det liksom…så enligt mina öron så låter det ju bara som om nån vill sätta dit
mig.
Citat:
F: Det är själva innehållet som är…
H: …det…det…ja, precis.
F: …raderat. Det går inte att återskapa. Men SMS:n är skickade.
H: Ja, men…ni…man kan inte styrka vad de innehåller.
F: Ja, man kan ju styrka saker genom vittnesmål också.
H: Ja, men…det…beroende på vem det är ifrån.

F: Jaa.
H: Så kan man…
F: Har vi varit tydliga nog?
A: Jo, jag är nöjd………….
F: Du är till och med nöjd?

A: Njaa… Jag har inga fler frågor………………
Senast redigerad av PeterNoster 2013-10-21 kl. 21:57.
Citera
2013-10-21, 21:33
Medlem
Det finns en sak som helt ensam sannolikt avgör KJ:s eventuella skuld eller ej, en punkt som avgör allt.

Var det VB som vittnet såg gåendes längs vägen snett efter 21 den aktuella kvällen?

Tyvärr är svaret på den frågan väldigt osäkert. OM det var VB är det osannolikt att KJ gjorde det. Det vore grovt osannolikt att han skulle släppa iväg henne för att sedan söka upp henne och ta livet av henne en liten stund senare.

MBs SMS som inte går att återskapa sitter sannolikt på ett sekundärt svar i skuldfrågan. Minst sagt tråkigt att de inte finns i FUP....

Om KJ är gärningsman så är han inte ensam. Det finns helt enkelt detaljer som inte går att släppa. De rena snitten och att han trots vissa misstag inte har gjort så många som man kan förvänta sig. Jag tror den naturliga förklaringen vore att han fick hjälp efter mordet. Tänkbara "kandidater" är DJ eller den polare som han brukade diskutera det perfekta mordet med. (Glömde hans namn) Dock lite känsligt att diskutera detta eftersom de båda säkerligen läser/skriver i denna tråd.
Citera
2013-10-21, 21:34
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Tja, rent pedagogiskt så är det en med Asperger dom talar med, så jag förstår deras oerhörda svårighet att se till så poängen går fram till den misstänkte. Det kan inte vara lätt arbete att förhöra en med funktionsnedsättning.
Citera
2013-10-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Kan ju också bero på att han inte behövde svara på alla hennes SMS eftersom hon inte längre kunde skicka SMS.

Jag tillhör inte själv den flitigaste SMS användaren, men visst är det väl en himla massor SMS-trafik ca 40 st/dag just dessa dagar. Från en man i Karriären som är heltidsarbetande, sköter restaurang och har fru med ett eget privatliv.

Hur hinner han med allt detta. Dessutom skjutsar han VB flera ggr i veckan mellan Boden och Luleå. Samt har sex - i någon form - titt som tätt.

Och en VB som stalkar honom.

För mig låter det som en pressad situation. Speciellt som att frun blivit uppringd av A och vet vad som pågår.
Citera
2013-10-21, 21:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jag tror inte att han är så korkad som många tror. Får han tid på sig att planera så känns det som han tänkt på det mesta - även vilka frågor som ska dyka upp. Däremot kommer hans "korkade" sida fram så fort han blir ställd mot väggen. Någonting jag tyckte förhörsledarna inte gjorde allt för ofta. Utan de ville vara vän med honom hela vägen och körde sin barnpsykologi från start till mål. " - Du som är så bra på detaljer..." " - Du är inte dum, KJ!" osv. De skulle varit tuffare. Ställa han mer mot väggen och framförallt när de kom på att han ljög.

Han hade betyg 7 av 10 vid intelligenstesten när han sökte till det militära. Han missade lite på grund av att han inte förstod några gamla svenska ord. Killen är skärpt.
Citera
2013-10-21, 21:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tillhör inte själv den flitigaste SMS användaren, men visst är det väl en himla massor SMS-trafik ca 40 st/dag just dessa dagar. Från en man i Karriären som är heltidsarbetande, sköter restaurang och har fru med ett eget privatliv.

Hur hinner han med allt detta. Dessutom skjutsar han VB flera ggr i veckan mellan Boden och Luleå. Samt har sex - i någon form - titt som tätt.

Och en VB som stalkar honom.

För mig låter det som en pressad situation. Speciellt som att frun blivit uppringd av A och vet vad som pågår.
Vem är A?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in