2013-10-21, 20:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Det fanns bilaterala fynd på kinderna, och unilateralt på öga (vänster) och sköldkörtel med brosk (höger), enligt obduktionsutlåtandet.
Ja, förlåt, där var jag slarvig. Det finns alltså fynd på båda sidorna.

Citat:
Orsaken till uppkomsten skulle kunna vara strypning men ej uteslutet att uppkomsten kunde vara en annan.
Visst. Om detta resonerade jag i tråden tidigare så här. Vill du kommentera det resonemanget?
Citera
2013-10-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Jag kan inte svara på varför man inte lyckats återskapa sms. Kanske har hans telefon litet minne och dessa platser kanske skrivits över av annan data?
Det kan vara både slump och medvetet, men han hade ju som rutin att radera VB:s meddelanden och det är givetvis fullt begripligt eftersom han är gift.

Lagras all information (SMS) i SIM-kortet, eller lagras något på minneskortet i telefonen, alltså om man har ett sådant? Om det går att spara vissa sms på minneskortet, då försvinner väl dessa om man byter telefon, är inte så teknisk lagd så därav min fråga..
Citera
2013-10-21, 20:29
Medlem
Chirpas avatar
Så en ny intressant iaktagelse i förhören med KJ. (Jag är på sista sidorna nu)
FL frågar vad KJ tror om att hunden har markerat på lik i hans bil.
Svaret är att "det är ju 33% chans eftersom ni bara hade tre bilar"
Att komma med ett sådant påstående är ju helt baserat på att han vet om att det funnits en död kropp i bilen. Hade han varit oskyldig hade han väl svarat lite annorlunda och inte börjat blanda in slump och statistik?

Såklart inget bevis på att han är skyldig, men det här och alla andra konstiga svar han ger i förhören pekar ju minst sagt inte till hans fördel.

Förhörsmässigt blir det ju omöjligt att inte peka ut KJ som skyldig. Återstår den tekniska biten då.........
Citera
2013-10-21, 20:31
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapa68
Jag skulle i alla fall aldrig ge oralsex åt en kille som inte duschar, kanske därför han blev förbannat på henne!!

VB hade ju sugit av MB vid Aldersjön enligt MB. Finns ingen dusch där.
Citera
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Den bryter om det uppstår en ström eller läktström mellan FAS och JORD som överstiger jordfelsbrytarens värde som brukar vara 30 mA.

Du kan aldrig koppla in ett ojordat uttag till en jordfelsbrytare.

Jordfelsbrytare arbetar väl med skillnaden mellan fas och nolla? Blir skillnaden mellan fas och nolla större än 30 mA(personskydd) måste den gå mot jord, hence the name.
Citera
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hundar kan ha dåliga dagar. Vissa missar att markera, den här kanske markerade där den kände lukt av död hund.

VB blödde ibland efter träningar. Hon blödde t.o.m. ur örat en gång. Hon kan ha fått blod på någon väska som slängdes bak.

Tvättat bort blodet?

Men, skulle en ev blodig väska från VB, kunnat bloda ner listen och kanten, mattan, plastkassen och arbetshandskarna så här mycket? Och dessutom så att KJ missat det? (och om han hade sett detta ev blodspill/blodbad (!) borde han väl rimligen berättat det!?)

Jag tycker att blodet i bagaget knappt är visuellt synbart, jmf alla bilderna, i förhållande hur mkt blodbesudling bluelight påvisar, men det är ju bara min personliga slutsats, att utrymmet verkar avtorkat.
Citera
2013-10-21, 20:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Så en ny intressant iaktagelse i förhören med KJ. (Jag är på sista sidorna nu)
FL frågar vad KJ tror om att hunden har markerat på lik i hans bil.
Svaret är att "det är ju 33% chans eftersom ni bara hade tre bilar"
Att komma med ett sådant påstående är ju helt baserat på att han vet om att det funnits en död kropp i bilen. Hade han varit oskyldig hade han väl svarat lite annorlunda och inte börjat blanda in slump och statistik?

Såklart inget bevis på att han är skyldig, men det här och alla andra konstiga svar han ger i förhören pekar ju minst sagt inte till hans fördel.

Förhörsmässigt blir det ju omöjligt att inte peka ut KJ som skyldig. Återstår den tekniska biten då.........
Efter vad jag förstår är han begåvningshandikappad. Han ger inte lika bra svar som du.
Citera
2013-10-21, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
VB hade ju sugit av MB vid Aldersjön enligt MB. Finns ingen dusch där.

Vid Aldersjön knullade dom ju. Har du inte läst Fup?
Citera
2013-10-21, 20:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Men, skulle en ev blodig väska från VB, kunnat bloda ner listen och kanten, mattan, plastkassen och arbetshandskarna så här mycket? Och dessutom så att KJ missat det? (och om han hade sett detta ev blodspill/blodbad (!) borde han väl rimligen berättat det!?)

Jag tycker att blodet i bagaget knappt är visuellt synbart, jmf alla bilderna, i förhållande hur mkt blodbesudling bluelight påvisar, men det är ju bara min personliga slutsats, att utrymmet verkar avtorkat.
Avtorkat av 100 väskor som släpats in och ut ur bagageutrymmet under flera månader. Jag håller med om att det är lite blod, knappast en centiliter ens.
Citera
2013-10-21, 20:36
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det ser onekligen ut som så att denne KJ nog åker dit för minst medhjälp till mord. Däremot kan man till trådinnehållet inte vara alldeles helt säker på att det är case closed, totalt sett. För det är väl ännu inte känt exakt hur det står till med blodet i bagageluckan & den blodiga tejpen i KJ:s hem. Tittar man på blodet i bagageluckan så innebär väl detta någon form av medhjälp, tittar man på tejpen så är det otroligt ovanligt att enbart sådana fynd görs, särskilt när det vore enkelt för en gm att ordna barbeque på bevismaterialet.

Trollar du? Det måste du göra. Medhjälp är uteslutet.
Citera
2013-10-21, 20:37
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Efter vad jag förstår är han begåvningshandikappad. Han ger inte lika bra svar som du.

Jag håller helt med dig, men med eller utan begåvningsnedsättning så finner jag det underligt att han direkt går på att bortförklara det med 33% chans att hunden hittar "rätt" bil, snarare än att hunden hittar likdoft alls.
Läser man mellan raderna så har han dock fått denna info från advokaten redan så det kan ju ha inverkat på hans svar helt klart.
Som sagt: inget avgörande men ytterligare ett streck på sidan som talar mot KJ.
Citera
2013-10-21, 20:38
Medlem
På tal om blod från VB som uppkommit på träning.

Ingen mer som läst och kommer ihåg att någon av hennes karatebekantingar sa något i stil med:
Citat:
Att hon skulle ha skadat sig på träning så hon börjat blöda är ganska osannolikt eftersom den nivån som hon var på inte fick ha kontakt.

Och den personen hade utövat karate i cirka 10år och aldrig varit blodig.

Ja typ nå sånt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in