Citat:
Ursprungligen postat av
gavlip
Det är radikalt och kompromisslöst nog att vilja att alla icke-europeiska utlänningar flyttar härifrån. Man behöver inte närmare specificera hur man ska skilja de som ska stanna från de som ska flytta. Bara för att någon säger något så innebär det inte att "sådana åsikter vinner acceptans".
Jag förstår som sagt vad du menar, även om jag nödvändigtvis inte håller med här. Det är alltid svårt i en radio-intervju och även vanliga intervjuer eftersom allt klipps och vinklas. DNA-testen ska ju just bara användas på tveksamma gränsfall, för att få en så juste bedömning som möjligt. Detta borde han ha pushat på (något han kanske gjorde, men som klipptes bort).
Det finns ju ingen som helst anledning att DNA-testa människor vars släktträd är känt liksom, eller att DNA-testa en neger från Kenya. Vad skulle det vara för poäng med det?
Citat:
Ursprungligen postat av
LucioFontana
Rasbiologi! Inget nytt under solen med andra ord.
Både ja och nej. Nu när genetiken kommit allt längre så kan vi med all önskvärd tydlighet se att Herman Lundborg, Ras-Gunther och allt vad de gamla godingarna hette hade rätt i det mesta av sina analyser, trots att de inte alls hade tillgång till samma kunskap som vi.
Man förstår också varför rasbiologi var allmänt accepterat och statsfinansierat för bara några decennier sedan under sitt rätta namn och fortfarande är det idag under ett annat mindre uppseendeväckande namn.
Citat:
Problemet blir väl och fastställa vem av oss som är svensk?
Det är faktiskt inga större problem. Det behöver vi nämligen inte göra. Vi behöver bara fastställa vem som är tillräckligt osvensk för att inte få stanna i Sverige och dra gränsen där. Smidigt va? Det mesta löser vi ju helt enkelt genom våra myndighets officiella dokument, så det lär gå som på en dans.
Citat:
Det har bara funnits människor här i tio tusen år. Ska den som bevisligen kom först anses vara den som är mest svensk då lr? Och vem och vems gener/dna innehas av vem då idag? Vilka är ättlingarna. Vi kommer bli utslängda allihopa.
Nej, vi kommer inte att bli utslängda "allihopa". Faktum är att SvP förutom kriminella individer bara har intresse av att repatriera alla icke-européer. Det är ingen som någonsin har krävt att någon ska vara pursvensk tillbaka till Oden eller Hedenhös. Det är din egen medvetet felaktiga tolkning som inte ens dödsnazisterna under Hitler använde sig utav.
Citat:
Även vi som har dokumenterad härstamning inom landet minst 500 år bakåt i tiden, för vi kan fortfarande bära på afrikanska gener eftersom det är alla vår härkomst
Ja, vi bär gener som delas av schipmanser och gurkor också, ändå går det relativt enkelt att särskilja vem som är människa, vem som är schimpans och vem som är gurka. Jag skulle inte oroa mig så mycket över den saken om jag var du.
Citat:
. Lr ska den som blir tillsatt att döma vem som är svensk också få avgöra utifrån vilka kriterier svenskheten ska bedömas.
Precis, självklart får man dra gränsen någonstans vid ett viss mått av avvikelse. Att dra gränsen vid utomeuropéer är ganska generöst och gentilt och bidrar till att inga oskyldiga kastas ut.
Sagan om den svenska genen:
https://www.realisten.se/2010/11/09/sagan-om-den-svenska-genen/
Citat:
Är det inte lika bra o köra på gamla beprövade saker och inte blanda in nya tekniker som dessa små korkade rasister inte förstår ändå.
Vi ska naturligtvis använda oss av den vetenskap vi har tillgänglig och alla andra metoder som effektivt gör det här landet svenskt och vitt igen och säkrar vårt folks överlevnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
obama-bin-laden
Nu vet jag inte i vilken utsträckning en lokalpolitiker är representativ för hela partiet. Men ett svenskt Sverige tycker jag är en jättebra idé och någon slags repatrieringspolitik vore önskvärd och nyttig för landet.