Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-10-21, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Problemet är att det inte fungerar. Politik, kärlek, krig är ett rävspel av fullt lögner. Det fungerar för det mesta inte att säga vad man egentligen tycker eller har för avsikter.
Jag förstår vad du menar, det "politiska spelet" och allt det där. Du har naturligtvis vissa poänger i att det finns saker man bör undvika att ta upp i intervjuer och ganska inte slå på stora trumman med. Samtidigt är det dock viktigt att legitimera denna typen av åsikter och tankar att flytta fram våra positioner och gränsen för vad som kan förespråkas av nationalister och inte.

Det är ju en balansgång helt enkelt och jag tror att SvT:s vinkling och Olsens framträdande gynnar SvP då de får honom att framstår som väldigt radikal och kompromisslös, ett alternativ till de ständigt kompromissande och allt mer "politiskt korrekta" SD som många tycks ha tröttnat på.

Citat:
Ursprungligen postat av Nites
Absolut men SVP måste utföra testerna på sina medlemmar först och på det sättet garantera de framtida väljarna att de är rena svenskar.
DNA-tester ska ju användas som en sista utväg, exempelvis om personens identitet inte går att fastställa och denne vägrar säga var den kommer ifrån. (som många illegala ju faktiskt gör), eller om det rör sig om rasliga gränsfall.

I 99% av fallen är ju dylika åtgärder inte nödvändiga eftersom man genom dokument från migrationsverket och folkbokföringen faktiskt kan se varifrån människor kommer och vem som är svensk och inte. Det är inga konstigheter.

Sedan finns det nog många medlemmar som har testat sig eller som gärna skulle vilja göra det för skojs skull.

Citat:
Ursprungligen postat av DansandeVindur
Tror SvP inte kommer få så stor makt. Men visst,jag skulle inte säga nej till ett gratis DNA Test Alltid velat ta ett.
Och jag håller med deras syn på svenskhet. Och ja,Man kan bevisa vem som är svensk med DNA. En nordeuropeisk vit människa.
Det finns att beställa, men de kostar ungefär en tusenlapp och uppåt beroende på vad du vill ha reda på. Inom 15-20 år så kommer sannolikt DNA-test att göras mer eller mindre regelbundet på nyfödda/småbarn för att titta efter överrisker på ärftliga sjukdomar och även andra faktorer som primärt har med framtida medicinsk vård att göra. DNA-test lär vara standard, även om det blir "politiskt korrekta" DNA-test.
Citera
2013-10-21, 21:14
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingmedcurry
Det där var väldigt konstigt skrivet av dig förklara gärna hur du menar själv! Är själv svensk men vad fyller det för syfte att vi alla i landet ska se likadana ut?

Etnisk homogenitet är viktig för ett samhälles nivå av socialt kapital.
Citera
2013-10-21, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adventualthorizon
Det kommer bara vara taniga veklingar kvar.

Du lyckas prestera mycket skit i tråden.

Vad menar du med taniga veklingar?
Dessa "veklingar" som är våra förfäder har byggt upp Sverige från grunden till ett av världens absolut främsta länder.

Afrikaner och araberna har verkligen lyckats, eller?

Visst att några hittat olja och byggt upp en rikedom men de är så intelligensbefriade att dom spenderar pengarna som om varje dag vore den sista.

Inte sjutton delar dom med sig men när deras naturrikedomar är slut kommer de stå där med mössan i hand och tigga som det smuts dom är.

OnT: DNA-testa, kasta ut, avrätta skiten, gör vad som helst bara samhällsparasiterna och bidragssnyltarna försvinner.
Citera
2013-10-21, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag har inga glasklara svar, men det är naturligtvis inte intressant eller önskvärt att Svenskarnas parti ska göra någonting för att "blidka" en förvisso tämligen välbesökt enmansblogg bara för att denna är eller påstår sig vara nationalistisk. Särskilt inte när denna inte är främmande för att sprida rena lögner om våra representanter och medlemmar.

Vi är ett politiskt parti och organisation och vi bör fokusera och att arbeta på att föra fram de frågor som är avgörande för vårt folks överlevnad och bevarande och behandla primärt de punkter som står listade i vårt punktprogram.

Skulle det uppstå framtida "drev" mot partiet, vilket det naturligtvis kommer att göra, så får dessa bedömas utifrån sitt innehåll och fakta, snarare än vem som är avsändare. Kommer man med överdrifter och rena lögner så får man naturligtvis också förvänta sig att bli bemött "hånfullt" eller liknande. Håller man sig istället saklig och korrekt så är chanserna större/godare att man blir trevligt bemött.

Vad gäller vår partiledare så fick ju åtminstone denne ett enhälligt fortsatt förtroende från dess medlemmar för bara en vecka sedan, vilket vittnar om att förtroendet för Stefan Jacobssons sätt att sköta partiet också är mycket stort och att man är nöjda med hans tio månader vid rodret. Har medlemmar mer detaljerade frågeställningar och funderingar så går det som alltid utmärkt att både ringa och maila de som sitter i vår partistyrelse.
Stämmer. Det jag är ute efter är att nationell.nu har ett under lång tid förtjänat gott rykte på särskilt punkten om att varna för liberalisering. Även lögnaktiga påståenden från nationell.nu bör därför bemötas med saklighet just vid denna tid då just detta ännu gäller. Är övertygad om att tankegångarna finns om att medvetet välja nivå av saklighet kontra arrogans snarare än att göra det slentrianmässigt och lika för allt, men anser att balansen mellan dessa i detta fall hamnade lite fel. Som sagt - nationell.nu bör i dagsläget tas på allvar och bemötas ytterst sakligt när det gäller just anklagelser om liberalisering, men inte nödvändigtvis i alla andra frågor (deras meningslösa vurmande för SMR är ofta självdiskrediterande för Langéen, exempelvis). Just för att skadeeffekten av att inte göra så är större än kostnaden för att göra så. Bemöter vi sådana påståenden sakligt och nationell.nu är lögnaktiga om och om igen, så kommer nationell.nu istället vara den som förlorar förtroende vilket i längden istället kommer pressa Langéen att sluta ljuga om oss, eller förlora större delen av läsarkretsen. Där hanterade Magnus Söderman det förra nationell.nu-drevet om kontrajihadist alldeles utmärkt med artikeln om att inte ta parti för vare sig judar eller muslimer.

Principen för att slippa riskera att framstå som SD bör vara: "mildhet och saklighet mot de som är radikalare än oss men ändå till stor del på den nationalistiska sidan, men skoningslöshet och hån mot de som är aktivt emot nationalismen som ideologi".
Senast redigerad av truth1337 2013-10-21 kl. 21:24.
Citera
2013-10-21, 21:16
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det är ju en balansgång helt enkelt och jag tror att SvT:s vinkling och Olsens framträdande gynnar SvP då de får honom att framstår som väldigt radikal och kompromisslös, ett alternativ till de ständigt kompromissande och allt mer "politiskt korrekta" SD som många tycks ha tröttnat på.

Det är radikalt och kompromisslöst nog att vilja att alla icke-europeiska utlänningar flyttar härifrån. Man behöver inte närmare specificera hur man ska skilja de som ska stanna från de som ska flytta. Bara för att någon säger något så innebär det inte att "sådana åsikter vinner acceptans".
Citera
2013-10-21, 21:17
Medlem
LucioFontanas avatar
Rasbiologi! Inget nytt under solen med andra ord. Problemet blir väl och fastställa vem av oss som är svensk? Det har bara funnits människor här i tio tusen år. Ska den som bevisligen kom först anses vara den som är mest svensk då lr? Och vem och vems gener/dna innehas av vem då idag? Vilka är ättlingarna. Vi kommer bli utslängda allihopa. Även vi som har dokumenterad härstamning inom landet minst 500 år bakåt i tiden, för vi kan fortfarande bära på afrikanska gener eftersom det är alla vår härkomst. Lr ska den som blir tillsatt att döma vem som är svensk också få avgöra utifrån vilka kriterier svenskheten ska bedömas. Är det inte lika bra o köra på gamla beprövade saker och inte blanda in nya tekniker som dessa små korkade rasister inte förstår ändå. Ta det gamla systemet. E du inte svartskalle, så e du förmodligen bög, e du inte bög så e du förmodligen kommunist och e du inte kommunist heller så e du asocial. Så kan de som har Makten slänga ut vem som helst. Det är ju det enda det handlar om. Fan va löjligt! Att folk orkar hålla på. Idioti!
Citera
2013-10-21, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pulper
Jag skulle vilja veta hur SvP stå när det gäller jude frågan, var dem står när det gäller invandring och vad partiet tycker om rasblandning.
Partiets inställning är att Sverige ska vara svenskt även i framtiden och att bara till svenskarna genetiskt närstående folkslag ska kunna få stanna i Sverige som medborgare. Judar räknas alltså inte som svenska eller västerländska och får alltså heller inte stanna, precis som zigenare inte får stanna. Vad gäller samer så tror jag att partiet kan tänka sig flera lösningar som innebär att dessa trots dess ursprung men pga av dess flertusenåriga närvaro i landet och dess låga antal får stanna under vissa omständigheter. Partiet vill också förvägra judar och andra främlingar att inneha maktpositioner i SvP:s Sverige eller på annat sätt lägga sig i vårt styre.

Vad gäller invandringen så vill SvP stoppa invandringen från Utom-Europa helt och dessutom kasta ut den absoluta lejonparten av de främlingar som redan är här. Fortsatt invandring från Utom-Europa är inte önskvärd annat än i en sådan situation då vi skulle vara i behov av sådan, och det skulle då handla om temporär dito. Även invandring från andra vita länder ska vara reglerad och varje fall granskas individuellt av hänsyn till våra unika rasliga särarter och vårt ekonomiska välstånd.

Vad gäller rasblandning vet jag inte om partiet någonsin har uttalat sig officiellt. Men jag vet att det finns en stor aversion mot sådant inom partiet och att alla partimedlemmar jag har pratat med ser starkt negativt på sådant. Om ett förbud är rätt väg är oklart i min mening, istället bör man attackera incitamenten och ta bort dem. Bla det faktum att den icke-vita partnern och avkomman inte har rätt att stanna i landet och det kan även finnas ekonomiska incitament att använda sig utav.

Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Även lögnaktiga påståenden från nationell.nu bör därför bemötas med saklighet just vid denna tid då just detta ännu gäller. .
Detta håller jag i princip med om
Senast redigerad av Straybullet 2013-10-21 kl. 21:23.
Citera
2013-10-21, 21:22
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Problemet blir väl och fastställa vem av oss som är svensk? Det har bara funnits människor här i tio tusen år.

Nä det kommer inte vara något problem. "Svensk" kan den vara som i stora drag passar in genetiskt på den europeiska populationen förmodar jag.
Citera
2013-10-21, 21:26
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Några tankar om SvPs agerande senaste veckorna:

...

Ett välargumenterande inlägg. Jag finner dock att du drar lite allt för långt gångna slutsatser. För det första så finns det ingenting som pekar på att det som uttrycktes i Radio Framåt var en "liberalisering i rasfrågan", vilket har visats genom det här inlägget: https://www.flashback.org/sp45755736, som citerar ett inlägg som gjordes i tråden om NMR (nu verkar det vara borttaget konstigt nog). Det visar att åsikterna som uttrycktes i Radio Framåt inte var något främmande inom svensk nationalism, utan tvärtom verkar vara en "normal" position bland nationalister.

Således finns det från första början inte någon anledning överhuvudtaget från nationell.nu:s sida att "starta ett drev" som är riktat mot de tre medverkande nationalisterna i Radio Framåt.

Vidare. Du anför att Radio Framåt och SvP skall trippa på tå och ta till sig av kritiken från nationell.nu. Som argument anför du att det har uttryckts vilja från påstådda SvP:are att vilja lämna partiet efter nationell.nu:s "avslöjande". Det har dock inte visats att det överhuvudtaget är en enda medlem som lämnat SvP efter nationell.nu:s "avslöjanden". Och mer där till, om nu någon lämnar, så återstår det att visa att de som lämnar "är de mest fanatiska" och tillför mest av alla. Du måste alltså visa att de helt enkelt är värda att göra uppoffringar för. I denna stund finns ingenting som tyder på detta. Tvärtemot så tycker jag mig se att de tre personerna som driver Radio Framåt är en mycket stor resurs och tillgång för Svenskarnas Partis och svensk nationalism. För min del skall det därmed till väldigt mycket innan skall skall börja dryfta något kritiskt överhuvudtaget mot dessa herrar.

Så vad har vi på handen vi kokar ned hela historien? Jo, en nationell nyhetssida som till synes verkar vilja angripa hedervärda nationalister helt utan anledning. Det enda som kan tänkas ligga bakom en sådan vedervärdig attack är upphovsmakarens sensationslystnad. För det är så att det finns en stor oro bland svenska nationalister för att SvP skall gå samma tragiska väg som SD gjort. Personen bakom nationell.nu vet att han har en begränsas chockeringseffekt bland sina läsare så länge han håller sig till att kritisera etablissemanget och SD, men om han kan angripa SvP, då vet han att han kan skapa en enorm reaktion. Sagt som gjort tar han tillfället i akt och utnyttjar aningslösa och oroliga nationalister och hetsar upp dem med att SvP skulle hålla på att liberaliseras, någonting som det inte finns ett endaste tecken eller bevis för. Det är ett skamligt beteende från nationell.nu:s sida och de som finner deras agerande som något "viktigt" och "positivt" för svensk nationalism och det svenska folket får ses som delaktiga.
Senast redigerad av Vindhler 2013-10-21 kl. 21:39.
Citera
2013-10-21, 21:26
Medlem
Nu vet jag inte i vilken utsträckning en lokalpolitiker är representativ för hela partiet. Men ett svenskt Sverige tycker jag är en jättebra idé och någon slags repatrieringspolitik vore önskvärd och nyttig för landet.
Citera
2013-10-21, 21:34
Medlem
Men ni som vill kasta ut alla icke renrasiga:
Var någonstans vill ni dumpa dem? Ursprungsländerna går ju inte, då de flesta länder har en betydligt mer restriktiv invandringspolitik än Sverige. Det är ju t.o.m. svårt att kunna få hem nyanlända irakier, som nekats asyl och put. Hur tänker man?
Citera
2013-10-21, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Det är radikalt och kompromisslöst nog att vilja att alla icke-europeiska utlänningar flyttar härifrån. Man behöver inte närmare specificera hur man ska skilja de som ska stanna från de som ska flytta. Bara för att någon säger något så innebär det inte att "sådana åsikter vinner acceptans".
Jag förstår som sagt vad du menar, även om jag nödvändigtvis inte håller med här. Det är alltid svårt i en radio-intervju och även vanliga intervjuer eftersom allt klipps och vinklas. DNA-testen ska ju just bara användas på tveksamma gränsfall, för att få en så juste bedömning som möjligt. Detta borde han ha pushat på (något han kanske gjorde, men som klipptes bort).

Det finns ju ingen som helst anledning att DNA-testa människor vars släktträd är känt liksom, eller att DNA-testa en neger från Kenya. Vad skulle det vara för poäng med det?

Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Rasbiologi! Inget nytt under solen med andra ord.
Både ja och nej. Nu när genetiken kommit allt längre så kan vi med all önskvärd tydlighet se att Herman Lundborg, Ras-Gunther och allt vad de gamla godingarna hette hade rätt i det mesta av sina analyser, trots att de inte alls hade tillgång till samma kunskap som vi.

Man förstår också varför rasbiologi var allmänt accepterat och statsfinansierat för bara några decennier sedan under sitt rätta namn och fortfarande är det idag under ett annat mindre uppseendeväckande namn.

Citat:
Problemet blir väl och fastställa vem av oss som är svensk?
Det är faktiskt inga större problem. Det behöver vi nämligen inte göra. Vi behöver bara fastställa vem som är tillräckligt osvensk för att inte få stanna i Sverige och dra gränsen där. Smidigt va? Det mesta löser vi ju helt enkelt genom våra myndighets officiella dokument, så det lär gå som på en dans.

Citat:
Det har bara funnits människor här i tio tusen år. Ska den som bevisligen kom först anses vara den som är mest svensk då lr? Och vem och vems gener/dna innehas av vem då idag? Vilka är ättlingarna. Vi kommer bli utslängda allihopa.
Nej, vi kommer inte att bli utslängda "allihopa". Faktum är att SvP förutom kriminella individer bara har intresse av att repatriera alla icke-européer. Det är ingen som någonsin har krävt att någon ska vara pursvensk tillbaka till Oden eller Hedenhös. Det är din egen medvetet felaktiga tolkning som inte ens dödsnazisterna under Hitler använde sig utav.

Citat:
Även vi som har dokumenterad härstamning inom landet minst 500 år bakåt i tiden, för vi kan fortfarande bära på afrikanska gener eftersom det är alla vår härkomst
Ja, vi bär gener som delas av schipmanser och gurkor också, ändå går det relativt enkelt att särskilja vem som är människa, vem som är schimpans och vem som är gurka. Jag skulle inte oroa mig så mycket över den saken om jag var du.

Citat:
. Lr ska den som blir tillsatt att döma vem som är svensk också få avgöra utifrån vilka kriterier svenskheten ska bedömas.
Precis, självklart får man dra gränsen någonstans vid ett viss mått av avvikelse. Att dra gränsen vid utomeuropéer är ganska generöst och gentilt och bidrar till att inga oskyldiga kastas ut.

Sagan om den svenska genen:
https://www.realisten.se/2010/11/09/sagan-om-den-svenska-genen/

Citat:
Är det inte lika bra o köra på gamla beprövade saker och inte blanda in nya tekniker som dessa små korkade rasister inte förstår ändå.
Vi ska naturligtvis använda oss av den vetenskap vi har tillgänglig och alla andra metoder som effektivt gör det här landet svenskt och vitt igen och säkrar vårt folks överlevnad.

Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Nu vet jag inte i vilken utsträckning en lokalpolitiker är representativ för hela partiet. Men ett svenskt Sverige tycker jag är en jättebra idé och någon slags repatrieringspolitik vore önskvärd och nyttig för landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in