2013-10-20, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milian11
Undrar: har fått tag på en hyfsat stor mängd Reductil, utskrivna och uthämtade på svenskt apotek precis innan de försvann. De är nu ett år efter bäst föredatum men funkar lika bra som de jag provat tidigare som inte var för gamla. Det jag funderar på är hur länge de kan tänkas funka med samma effekt då jag måste och vill göra ett uppehåll då vi vill ha en bebis. Det handlar ju alltså om en ganska lång tid ca 2 år. Det kanske inte alls är lönt att spara dem?

Om inte du vill ha dem tar jag dem gärna haha. Nej, men tänker mig att det är som typ konserver, håller mycket längre efter bäst före datum.

Citat:
Ursprungligen postat av Strawberryn
Skulle vara kul att höra hur andra har det som kör Reductil!

Ska köra igång nu till veckan, kan uppdatera sen har höga förhoppningar!
Citera
2013-10-21, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykedelia
Om inte du vill ha dem tar jag dem gärna haha. Nej, men tänker mig att det är som typ konserver, håller mycket längre efter bäst före datum.

Ska köra igång nu till veckan, kan uppdatera sen har höga förhoppningar!

Hoppas du har rätt
Citera
2013-10-21, 17:28
Medlem
Hej, jag hoppas att jag postar min fråga i rätt tråd.

Jag har ätit Reductil två gånger i Sverige och har båda gångerna blivit väldigt nöjd med resultatet. Nu bor jag för tillfället i Spanien och vill få tag i liknande medicin här. Jag kan inte gå till läkaren då jag är normalviktig. Är det någon som har erfarenhet av utbudet av liknande medicin (receptfri) i Spaniens apotek? Namn? Styrka? Är det lättillgängligt?

Tusen tack
Citera
2013-10-21, 19:52
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lababababa
Hej, jag hoppas att jag postar min fråga i rätt tråd.

Jag har ätit Reductil två gånger i Sverige och har båda gångerna blivit väldigt nöjd med resultatet. Nu bor jag för tillfället i Spanien och vill få tag i liknande medicin här. Jag kan inte gå till läkaren då jag är normalviktig. Är det någon som har erfarenhet av utbudet av liknande medicin (receptfri) i Spaniens apotek? Namn? Styrka? Är det lättillgängligt?

Tusen tack

Varför beställer du inte bara från internet?
Citera
2013-10-22, 13:25
Medlem
Idag börjar jag! Har 20 mg-tabletter men tänker börja på 10 och se hur det blir. Vet någon om det har effekt direkt eller? Kanske måste det gå nån dag innan det får sin fulla effekt?
Citera
2013-10-22, 16:11
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Idag börjar jag! Har 20 mg-tabletter men tänker börja på 10 och se hur det blir. Vet någon om det har effekt direkt eller? Kanske måste det gå nån dag innan det får sin fulla effekt?

Jag kände då av dem direkt några timmar efter jag tagit dosen Lycka till!
Citera
2013-10-22, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strawberryn
Jag kände då av dem direkt några timmar efter jag tagit dosen Lycka till!

Hur mycket tar du? Jag tog 10 mg först och kände inte så mycket så tog 5 till och nu känner jag verkligen. Känns som att jag tagit efedrin typ. Känner mig inte mätt direkt fast ändå inte hungrig eller sugen. Känns bra!
Citera
2013-10-22, 18:02
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Hur mycket tar du? Jag tog 10 mg först och kände inte så mycket så tog 5 till och nu känner jag verkligen. Känns som att jag tagit efedrin typ. Känner mig inte mätt direkt fast ändå inte hungrig eller sugen. Känns bra!

Jag kör på 10 mg
Citera
2013-10-22, 19:58
Medlem
Okej kan väl säga att jag gått på reductil i en dag nu då. Har tagit 15 mg (började på 10 men kändes inte så mycket så jag tog mer). Effekter jag fått:
- Kall i fingertoppar, fötter och näsan typ.
- Känns svårt att tänka, faktiskt. Känner mig ofokuserad. Svårt att formulera vettiga meningar utifrån mina tankar.
- När jag går känns det... konstigt i benen. Som om det är bomull i typ. Eller den här känslan finns nog i hela kroppen då och då. Det är ett slags domnande.
- Hjärtat dunkar lite fortare tror jag.
- Mindre aptit, tror jag. Jag vet inte om det är enklare att stå emot mat för att jag tänker mer på att jag ska göra det eller om det är reductils förtjänst. Kanske en kombination.
- Rätt torr i munnen.

En fråga till någon som vet, varför ska man gå ner av reductil egentligen? Är det bara det att man förväntas äta mindre eller är det nåt som händer med kroppens förbränning också?
Citera
2013-10-22, 20:21
Medlem
Om man käkar reductil kan man dricka alkohol och ta amfetamin nån enstaka gång i månaden? Vad säger ni?
Citera
2013-10-23, 01:01
Medlem
Jag är inne på min 5:e dag av Tdp reductil. har tappat 2 kg. Första två dagarna kände jag inget alls. 3:dje dagen var verkligen aptitlös, Jag vill inte gå in i någon svält process, så man får tvinga sig äta lite. Men det hjälper helt klart.
Jag tränar 1-2 dagar i veckan och äter bra mat, räknar även kalorier. Reductilen har hjälp mig minska på portionerna och suget efter sötsaker/skräp mat är borta helt.

Däremot!
Upplever jag yrsel, illamående och även stora sömnsvårigheter.. men det börjar ge med sig, första dagarna med reductilen var hemska. men nu börjar det kännas jätte bra. Det är värt det !
Citera
2013-10-23, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X4
Om man käkar reductil kan man dricka alkohol och ta amfetamin nån enstaka gång i månaden? Vad säger ni?

Jag skulle kunna göra det i alla fall. Tror inte det är någon fara.

Citat:
Ursprungligen postat av HipsterLake
Jag är inne på min 5:e dag av Tdp reductil. har tappat 2 kg. Första två dagarna kände jag inget alls. 3:dje dagen var verkligen aptitlös, Jag vill inte gå in i någon svält process, så man får tvinga sig äta lite. Men det hjälper helt klart.
Jag tränar 1-2 dagar i veckan och äter bra mat, räknar även kalorier. Reductilen har hjälp mig minska på portionerna och suget efter sötsaker/skräp mat är borta helt.

Däremot!
Upplever jag yrsel, illamående och även stora sömnsvårigheter.. men det börjar ge med sig, första dagarna med reductilen var hemska. men nu börjar det kännas jätte bra. Det är värt det !

Hoppas det blir bättre med aptiten för mig (eller sämre, snarare). Andra dagen jag tagit reductil och idag var jag jättehungrig när jag skulle äta middag så jag åt mer än jag tänkt mig. Hoppas det vänder imorgon som det gjorde för dig i alla fall.

Fast har ätit cirka 1000 kcal enligt mina uträkningar och har tränat bort 400 kcal så med tanke på det så är jag inte alls så hungrig faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in