2013-10-20, 20:06
Medlem
Jomsvikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kustmannen
Vad som är mer intressant än skallformen är väl snarare generna i sig? Skallformen, likt beteendet, är ju endast en produkt av våra gener. Det är ju bättre att gå tillbaka till den faktiska källan och mer exakt se sambanden än att bara jämföra två följder, även om den sistnämnda metoden inte leder helt och hållet fel.

Det som framförallt är intressant ur ett oppositionellt perspektiv vad gäller rasvetenskap är ju att vi faktiskt har haft en fungerande forskning vilken har åsidosatts och bannlysts av politiska skäl. Forskningen som sådan bekräftar ju bara egentligen det som alla uppmärksamma människor kan utröna genom att iaktta människor ur olika raser.

Citat:
Ursprungligen postat av kustmannen
Som många andra har påpekat var de gamla rasforskarna som t.ex. Herman Lundborg inne på rätt spår, men de saknade dagens teknik och kom inte speciellt långt på vägen, trots ädla intentioner, ihärdigt arbete med mera. De bör naturligtvis inte nedvärderas i sig själva, men deras forskning har övertrumfats av modern forskning. Vissa håller sig fast vid rasbokens slitna förord, så att säga, medan andra ser att boken har fått fler sidor med utvecklande text.

Det är inte säkert, Herman Lundborg vågade dra de rätta slutsatserna medan många moderna rasforskare tyvärr har fastnat i politiskt korrekta dogmer trots att man kanske tycker att de som högintelligenta människor borde veta bättre. Det handlar alltså även om att ha modet att våga tänka och agera utanför de politiskt korrekta ramarna.
Citera
2013-10-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomsviking
Det som framförallt är intressant ur ett oppositionellt perspektiv vad gäller rasvetenskap är ju att vi faktiskt har haft en fungerande forskning vilken har åsidosatts och bannlysts av politiska skäl. Forskningen som sådan bekräftar ju bara egentligen det som alla uppmärksamma människor kan utröna genom att iaktta människor ur olika raser.

Det är inte säkert, Herman Lundborg vågade dra de rätta slutsatserna medan många moderna rasforskare tyvärr har fastnat i politiskt korrekta dogmer trots att man kanske tycker att de som högintelligenta människor borde veta bättre. Det handlar alltså även om att ha modet att våga tänka och agera utanför de politiskt korrekta ramarna.
Jo, givetvis, men ingen kan väl påstå att Lundborg mfl. hade tillgång till den detaljerade kunskap vi har idag? Vi kan idag följa historiska folkvandringar med hjälp av haplogrupper, vi kan se genetiska komponenters spridning, vi kan förstå hur olika gener påverkar människan och således, i kombination med forskning om dess spridning, konstatera rasskillnader mer detaljerat.

Att den ointresserade medelsvensson tutas i att det inte finns några större genetiska skillnader mellan folkgrupper, att raser inte finns (rent semantisk fråga), och så vidare är en annan sak. Man kan kalla en hammare för såg och påstå att det inte finns skillnader mellan verktyg, men så länge hammaren är och förblir en hammare duger den till att banka in faktisk raskunskap med. På samma sätt ägnar sig makten och PK-forskare åt att konstatera sanningen för att därefter förvränga begrepp. Så länge vi har tillgång till forskningen och kan dra rimliga slutsatser utifrån detta så ser jag inte problemet, även om vissa ämnen tyvärr lågprioriteras pga PK-paradigmen.
Citera
2013-10-21, 09:38
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Nu är min nya låt klar!

http://www.youtube.com/watch?v=FjCKFcyZSXQ

Spela gärna upp den på dagens program!
Citera
2013-10-21, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffie
Vore faktiskt väldigt intressant att höra vad Jonas har att säga om Vikernes. Vit nationalist och kritiker av den organiserade judenheten med ganska stor följarskara och inflytande, som dock är en kyrkobrännande hedning. Hjälte, galning eller någonstans i mitten?

Tror inte att Jonas skulle ha särskilt många snälla saker att säga om Vikernes. Vilket skulle göra det hela osmakligt, eftersom Vikernes inte skulle ha tillfälle att besvara kritiken. Det skulle dock vara jäkligt intressant och få ta del av en debatt dem emellan.

Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993
Nu är min nya låt klar!

Jag tror att en viss död jude, skulle ha ett och annat att säga om påståendet att det är din låt. F.ö ett bra initiativ!
Citera
2013-10-21, 18:38
Medlem
Tercios avatar
när är nästa avsnitt?

Förslag på ämnen:

1. Vad är det som är så bra med kristendomen?
2. Vad är och hur verkar frimureriet?
Citera
2013-10-21, 18:39
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Nu är min nya låt klar!

Tummen upp! Är det du som sjunger??
Citera
2013-10-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Tummen upp! Är det du som sjunger??

Ja det är jag!
Citera
2013-10-21, 18:47
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
när är nästa avsnitt?
Idag.

Citat:
Vad är det som är så bra med kristendomen?
De pratar knappt inte om kristendom längre pga ateistiska gnällspikar.
Citat:
Vad är och hur verkar frimureriet?
https://www.youtube.com/watch?v=oIuW-vNQsQI
Senast redigerad av Litteratur 2013-10-21 kl. 18:50.
Citera
2013-10-21, 18:48
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ja det är jag!

Riktigt bra, fortsätt så!
Citera
2013-10-21, 19:32
Medlem
Ustyugov2s avatar
Magnus: Är det inte "Sveriges elit"?

Kör Madness för fasen, ganska skönt gäng.

Bäst musik på länge, även om det inte var den Raubtier-låt jag trodde. Annars tycker jag det varit lite trist än så länge, hoppas på en för mig mer intressant andra halva.
Senast redigerad av Ustyugov2 2013-10-21 kl. 20:15.
Citera
2013-10-21, 19:32
Medlem
Jag sjöng aldrig att inga judar ska finnas på jorden!
Det jag menar och sjöng var att det inte ska finnas några zionister!

Då är det inte hmf!
Senast redigerad av TheAwesomeboy1993 2013-10-21 kl. 19:36.
Citera
2013-10-21, 19:46
Medlem
bussturkens avatar
Ämnen jag gärna ser diskuteras

Franska revolutionen
Frankfurtskolan
68-vänstern
Hur synen på rätten att barn har en sexuell förändrats genom åren
Psykoanalysen
inbördeskriget jugoslavien
synen på Rockefeller Rothschild