2013-10-21, 08:52
Medlem
highfives avatar
Ska man nu spinna vidare på hypotesen att VB lämnade lägenheten redan 20 30 så kanske detta kan vara intressant?

En intressant detalj i förhöret. Sid 1758

F: Ja, du menar så. Då förstår jag. Ja. Mmm. När…när åkte hon senast i din bil?
H: I min bil?
F: Ja.
H: Ja, det var ju väl nog då när hon…nej, det var ju den natt jag plockade upp hon. Alltså…

Kan ju vara så att hon bokade en träff med MB via dessa SMS som inte gått att få fram och de skulle träffas vid Åberget/Lejonbacken någonstans. Kanske blev träffen aldrig av och KJ råkade stöta på henne vid 23-tiden när han var på väg hem från sin bror. Hade han druckit så kanske han åkte denna väg och inte genom stan. VB grät och var olycklig och berättade hur mycket hon älskade MB och detta fick KJs impulskontroll att ryka all världens väg. Då är bara frågan varför använder hon inte telefonen?
Citera
2013-10-21, 08:52
Medlem
jag känner mig övertygad om att den här killen är oskyldig. men sen, å andra sidan, är jag väldigt oerfaren när det kommer till hur mördare beter sig då jag aldrig tidigare tagit del av förhör tidigare. men jag kan ju självklart inte sitta och basera en sån allvarlig sak på en känsla jag har - det är ju absurt och det begriper jag. sitter väl i min bubbla och tänker att det är som en film när verkligheten egentligen är helt annorlunda. men det är svårt att överge sin intuition. och det är jävligt svårt att motivera den också. men det känns inte som att han kan bli dömd i min värld.

hur ser det ut, de kan väl fortfarande ha ögonen på andra? jag vet som sagt ingenting om sånt här mer än det jag läst här tidigare. jag menar, stängs det som när de väckt åtal mot KJ eller kan de fortsätta kolla andra samtidigt? (säkert en jättedum fråga )
Citera
2013-10-21, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kanon, ja då stämmer nog 21:00 bättre, om de såg båda avsnitten.

Om de bara såg det ena avsnittet så stämmer 20:30 bra med nätbytet men sämre bra med vittnesuppgiften 21:30.

Visar tablån för TV6 Lördag 4 Maj 2013;
(...)
19:00 Simpsons

19:30 Simpsons

20:00 Family guy

20:30 Family guy

21:00 Charlies änglar

23:00 Daylight
(...)
Källa: http://www.tv.nu/arkiv/2013-05-04
Senast redigerad av tankar 2013-10-21 kl. 09:01.
Citera
2013-10-21, 09:13
Medlem
henki420s avatar
Jag kan inte se hur K skulle kunna vara oskyldig. Den stora blodmängden i bilen kan inte bara trollas bort. Om han är oskyldig så måste någon ha fraktat kroppen i hans bil och tvättat bort blodet. Var syftet att misstänkliggöra K hade det funnits mer blod och kanske t om ett mordvapen.
Citera
2013-10-21, 09:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Biljetten visar att han har köpt en resa, inte att han har rest. Är det så lätt att lura polisen?

Man får väl hoppas att de kontrollerat stämpel i passet.
Citera
2013-10-21, 09:41
Medlem
hrovsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hänger inte med nu, är Alexander han med efternamnet Fl*gare? Är inte han son till AN?

VB var helt klart en odiagnosticerad aspie, väldigt typiskt att stalka och aldrig ge sig. Tycker att alla som blivit stalkade borde polisanmält henne, då kanske man till sist uppmärksammat att här finns ett problem. Folk verkar ta lagen (inklusive hon själv) i egna händer däruppe, det verkar som om många lever i en filmliknande verklighet. Hukar bakom bildäck... i stället för att plugga...

Alexander är Fl*gare.
Citera
2013-10-21, 09:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Man får väl hoppas att de kontrollerat stämpel i passet.
Hoppas kan man alltid, men jag tycker att det borde stå i så fall. Hur som helst hade det räckt, och varit bättre, om HD bara visade upp passet.
Citera
2013-10-21, 09:44
Medlem
hrovsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det där är väldigt illa. Bra att du påpekade det. Man klipper en dialog, och så blir den väldigt missvisande. Går att peppra tråden med lösryckta citat och få fram en helt annan bild av en person. Lösryckta citat ska man passa sig väldigt noga för.

Här skämtar MB, om armhävningar, men när man läste det hrovsal vill påskina tror man att MB är helt knäpp.

Hade mycket väl kunnat klistra in resten av texten i sammanhanget, men oavsett om det gällde armhävningar tyckte jag att han uttröck sig obehagligt och på ett upprepande sätt en tränare inte brukar eller bör göra. Nämna att han ska straffa henne ett flertal gånger under samma konversation samt hinta om att detta skett förut tror jag faktiskt inte egentligen syftar till dessa armhävningar.

Men my bad! ska tänka på detta i forts.
Citera
2013-10-21, 09:53
Medlem
hrovsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Från fup: På väggen till höger innanför toalettdörren fanns ett plåtskåp. I skåpet fanns bl.a. en tom
necessär och två flaskor flytande margarin. På skåpet låg ringar till ett duschdraperi och
en tejprulle.

Varför har man två flaskor flytande margarin i ett skåp inne på toaletten?

Han hade ju även ett smörpaket på golvet, utan lock och fullt med smör kvar. Dafuq? Vad fan gör killen med allt smör?!
Citera
2013-10-21, 10:01
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Låter rimligt.

En sak förstår jag dock inte. Varför delges KJ misstanke om griftefridsbrott den 20/6? Hur resonerade åklagaren där?
Den 20/6 var bara benen återfunna, och av dessa var det omöjligt att sluta sig till annat än att VB var styckad. Först när bålen återfunnits två dagar senare, gick det att sluta sig till att hon dödats med knivstick.
Citera
2013-10-21, 10:03
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det finns väl godare bitar.
Händer torde i praktiken vara snarast oätliga, men det finns en rätt spridd vandringssägen om att händer skulle vara extra smakliga.
Citera
2013-10-21, 10:05
Bannlyst
Någon som har Matildas facebook som nämns i fup
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här