2013-10-20, 12:16
Medlem
Någon som skulle kunna ge mig tips på de grejerna man kan göra störst profit på genom att köpa billigt och sälja dyrt? Och vad rimliga köp-pris för detta är?
Citera
2013-10-20, 12:17
Medlem
wigters avatar
FUT 14 kryper verkligen in på varenda liten nerv jag har i kroppen, snälla tips på hur
man ska bete sig då (datorn) av någon anledning "inte vill att man ska vinna"

alla 50/50 kamper förlorar man, målvakten släpper enkla returer, motståndaren gör osannolika mål osv. listan kan fortsätta i all oändlighet..

vissa matcher behöver man inte ens anstränga sig för att vinna, räcker med att använda trekant & cirkel typ. upplevs larvigt haha
Citera
2013-10-20, 12:30
Medlem
Multiplys avatar
Bumpar mig själv igen.. Verkligen ingen som har samma problem som jag med att spelare inte går att röra vid hörnor?
Citera
2013-10-20, 12:32
Medlem
LinzLuss avatar
Någon som kan göra ett lag med Balotelli till mig?
Hybrid skadar inte
100k xbox
Alla fyrbacksformationer men inte 4-2-3-1med COM
Citera
2013-10-20, 12:40
Medlem
Ett bundesliga-lag för <170k?
Citera
2013-10-20, 12:43
Medlem
wigters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multiply
Bumpar mig själv igen.. Verkligen ingen som har samma problem som jag med att spelare inte går att röra vid hörnor?

Jodå jag har upplevt desamma, vissa matcher händer det oftare.
känns som att man helt enkelt får allt emot sig vissa matcher, som att motståndaren
får ett grymt handicap!

detta är något jag blivit grymt besviken på i nya upplagan av FIFA
Citera
2013-10-20, 12:48
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EySanchez
Har aldrig trott på HC men jag lirade en match tidigare idag där jag mötte en kille som hade Alessandro Nesta och Domizzi (tror jag) - två väldigt, väldigt slöa mittbackar. Resten av laget var likadant, med spelare såsom Amauri och Verratti. Jag själv har ett väldigt starkt Serie A-lag, ganska standard och på förhand såg det ut som om det skulle bli en överkörning.

Överkörning blev det också, på sätt och vis. När matchen är slut står det 34-3 i avslut och 28-2 i avslut på mål (notera 2an i hans antal avslut på mål). Jag vet att skottstatistik inte alltid speglar matchen eftersom många tar skott ur dåliga vinklar eller positioner som det aldrig blir mål ifrån, men räkna med att i alla fall 14 av dessa var frilägen och resten väldigt bra lägen utanför straffområdet eller nickar från hörna.

I alla fall, till saken. Jag förlorar med 3-1; 2 av dessa mål som jag släpper in kommer i den 90e minuten: Det första på ett skott från Candreva (han och El Shaarawy var de enda dugliga spelarna i hans lag) som tar på Chiellini och styrs in samtidigt som Handanovic kastar sig åt motsatt håll. Det andra slås in öppen kasse efter att målvakten följt med upp på hörna. Det första han gör är kvitteringen som kom på hörna och nick.

Så hur lyckas jag förlora? Ibland stöter man på spelare med skitlag som faktiskt hanterar dem väldigt bra och bjuder upp till kamp ordentligt, men den här killen jag mötte hade ingenting, absolut ingenting. Oerhört dålig på både det defensiva och offensiva spelet. Det kan visserligen handla om att jag är en oerhört dålig avslutare men när jag skjuter i målramen 13(!) gånger i en och samma match är det nog inte bara mig det är fel på.

Detta är inget påhitt, jag tror på riktigt att jag skapade en riktigt farlig målchans i varje anfall jag hade och de jag har som strikers är Antonio Di Natale och Mirko Vucinic (bägge med kemikort, Finisher och Hunter)

I'm done, just soooo done.
Då är förmodligen som förr i tiden alltså.

Någon som kan berätta antalet spelare på PS3 samt XBOX?
Citera
2013-10-20, 12:49
Medlem
badibangas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinzLus
Någon som kan göra ett lag med Balotelli till mig?
Hybrid skadar inte
100k xbox
Alla fyrbacksformationer men inte 4-2-3-1med COM

http://www.futhead.com/14/squads/1460734/ kanske?
Citera
2013-10-20, 13:52
Medlem
Floyd.Lemonpoulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intejjoohhaann9
Eftersom att varannan snubbe jag möter använder sig av 'shhhhh' och 'Calm down' som målgester, helt oprovocerat, borde väl nån här på forumet också göra det? Kan ni förklara för mig varför i hela helvetet ni gör detta? Tack.

Jag älskar "calm down"-målgesten och tycker den är kylig och härligt provocerande. Den och/eller "ursäkta mig" är favoriter. Oftast gör jag "calm down" när jag avgör matchen eller gör ett snygg mål. Mycket hellre den målgesten än att springa runt som ett miffo och vifta med armarna eller studsa runt som en gymnast.
Citera
2013-10-20, 13:55
Medlem
Floyd.Lemonpoulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wigter
Jodå jag har upplevt desamma, vissa matcher händer det oftare.
känns som att man helt enkelt får allt emot sig vissa matcher, som att motståndaren
får ett grymt handicap!

detta är något jag blivit grymt besviken på i nya upplagan av FIFA

Ursäkta dubbelpost, men..

Har du/ni testat att ändra kontrollinställningarna?
Standarinställningen på höjdbollar/inlägg är nämligen att datorn automatiskt bytar till närmsta/bästa gubbe. Man kan ändra detta så det är helt manuellt vilket är att föredra om man behärskar det.
Senast redigerad av Floyd.Lemonpould 2013-10-20 kl. 14:01.
Citera
2013-10-20, 14:08
Medlem
Alltså jävla fitt handikapp, är easports på riktigt efterblivna?
Citera
2013-10-20, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madshit
Alltså jävla fitt handikapp, är easports på riktigt efterblivna?
du är bara dålig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in