2013-10-20, 02:55
Medlem
Är det någon som vet om det finns någon guldsmed som tillverkar en ring som motsvarar en ekonomie master? Kanske t.o.m kopplat till UU?
Jag har sökt runt lite men hittar bara civilekonomring samt ekonomi magister-ring. Nästa steg är ju ekonomie doktor-ringen. Finns det ens några masterringar alls?
Hur har ni andra masterstudenter löst detta?
Citera
2013-10-20, 03:54
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaedon
Är det någon som vet om det finns någon guldsmed som tillverkar en ring som motsvarar en ekonomie master? Kanske t.o.m kopplat till UU?
Jag har sökt runt lite men hittar bara civilekonomring samt ekonomi magister-ring. Nästa steg är ju ekonomie doktor-ringen. Finns det ens några masterringar alls?
Hur har ni andra masterstudenter löst detta?
Har aldrig hort talas om nagot sadant. Doktorsringar existerar i Sverige, men inte mastersringar sa vitt jag vet.
Citera
2013-10-20, 12:31
Medlem
Barkass avatar
Finns ringar för master precis som för kandidat, högskoleingenjör och civilingenjör. Kika på http://www.examensring.com/ .

Eftersom master är relativt nytt (speciellt med avseende på examensring för programmet) så är det inte säkert att din ring finns med på den där sidan. Maila företaget och fråga, ofta kan masterringen vara en variant av ringen som motsvarar 5 års studier på ett av de vanliga programmen.
Citera
2013-10-20, 14:22
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkas
Finns ringar för master precis som för kandidat, högskoleingenjör och civilingenjör. Kika på http://www.examensring.com/ .
Intressant, hade ingen aning om detta. Finns det program/larosaten dar folk koper dessa ringar i nagon storre utstrackning?
Citera
2013-10-20, 14:44
Medlem
Barkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClintMcPants
Intressant, hade ingen aning om detta. Finns det program/larosaten dar folk koper dessa ringar i nagon storre utstrackning?

Jag skulle gissa på att det generellt inte är jättevanligt att använda examensring idag om man inte doktorerat. Men, i min egna bakantskapskrets bär kanske hälften av de som doktorerat sin doktorsring. Av de civilingenjörer jag känner har kanske 1 av 4 köpt sin ring. Svårt att ge bra statistik på det här, kan bara utgå från mina egna observationer.
Citera
2013-10-20, 15:12
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkas
Jag skulle gissa på att det generellt inte är jättevanligt att använda examensring idag om man inte doktorerat. Men, i min egna bakantskapskrets bär kanske hälften av de som doktorerat sin doktorsring. Av de civilingenjörer jag känner har kanske 1 av 4 köpt sin ring. Svårt att ge bra statistik på det här, kan bara utgå från mina egna observationer.
Ja, pa doktorsniva ar det ju vanligt, vilket val ar helt naturligt med tanke pa att doktorsgraden i manga fall ingar i sjalvbilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in