2013-10-19, 12:19
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Problemet med detta fall är att folk är väldigt dömande direkt. De som är föräldrar inser nog lättare problematiken. Om det nu var föräldrarna som råkade ha ihjäl M så är det en ofattbar kyla de handlar med i direkt anslutning till denna händelse.
Bevisningen är, som de flesta insatta vet, långt ifrån entydig och räcker inte på långa vägar för att fälla föräldrarna. Det mesta är omständigheter och jag tycker även själv att det är många skumma grejer som sägs och görs av de inblandade .
Dock tycker jag verkligen inte att man kan döma föräldrarna baserat på hur de reagerar i tv-intervjuer etc.
Nej en hel del rimligt tvivel kvarstår på båda sidor i detta fall.

Jag samt alla andra som är föräldrar tycker nog det är ofattbart kyligt att McCanns ägnade natten åt att ringa runt till massa bekanta hemma i Storbrittanien samt organisera ett mediauppbåd istället för att vara ute och leta efter sin dotter.....
Citera
2013-10-19, 12:21
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Jag samt alla andra som är föräldrar tycker nog det är ofattbart kyligt att McCanns ägnade natten åt att ringa runt till massa bekanta hemma i Storbrittanien samt organisera ett mediauppbåd istället för att vara ute och leta efter sin dotter.....

Jag tycker också det är ganska dåligt föräldraskap att droga ner små barn och lämna dom ensamma i ett främmande låst/ olåst hotellrum för att gå ut och kröka med polarna!
Senast redigerad av Ghostface 2013-10-19 kl. 12:30.
Citera
2013-10-19, 12:33
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Tror fan inte föräldrarna skulle palla trycket om dem har mördat henne... Dem är nog inte tillräckligt kyliga skulle nog bryta ihop
Kate och Gerry är läkare och är det några som har en förmåga att behålla kylan i pressade situationer och hålla känslorna i styr så är det just läkare.

En annan sak om den viktiga tidpunkten mellan 21:30-22:00.
McCanns har hävdat att de var tillbaka i lägenheten kl:22:00,men enligt vittnesmålen från restaurang Tapas stämmer inte den tiden.
Kocken vid restaurang Tapas,Arlindo Epifanio Goncalves Fernandes Peleja sa så här i sitt vittnesmål om tidpunkten:
"At around 21:40, I left the restaurant passing through the same esplanade where moments before, I had seen the same table occupied by the three couples, empty, who had left in the meanwhile various items, principally clothing".

Ricardo Alexandre da Luz Oliveira servitör vid restaurant Tapas:
"Dinner would end at about 21.45, a few minutes later the witness looked at the table and saw that there was nobody there and one of his colleagues told them that all the guests had left the table in a hurry".

Om dessa vittnesmål stämmer så hade Gerry ca:10-15 minuter på sig att gå upp till lägenheten,hämta Maddie för att vid kl.22 passera Smiths,det betyder att han lämnade lägenheten kl.21:55 då det tar 5 minuter att gå till platsen där Smiths befann sig.
Citera
2013-10-19, 13:24
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/okand-flicka-hittad-i-lager-i-grekland/

Jag har ju sagt det hela tiden. Sånt här förekommer så ofta i sydeuropa. Folk i väst/nord har svårt att ta till sig att det inte är överallt som det är i Sverige eller England. Andra länder har annan brottsstatistik.

Undrar vad GWs statistik säger om det här fallet.
Citera
2013-10-19, 13:37
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013

Jag har ju sagt det hela tiden. Sånt här förekommer så ofta i sydeuropa. Folk i väst/nord har svårt att ta till sig att det inte är överallt som det är i Sverige eller England. Andra länder har annan brottsstatistik.

Tycker du inte det är konstigt att flickan inte finns på interpols lista över kidnappade personer? Tycker du inte det är konstigt att flickans "riktiga" föräldrar inte trätt fram och gjort anspråk på henne?
Citera
2013-10-19, 13:39
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:

Det försvinner en jävla massa barn i både Sverige och England varje år. I princip ALDRIG är det dock i traffickingsyfte vilket är vad du påstår händer med alla försvunna barn!
Citera
2013-10-19, 13:41
Medlem
2big4yous avatar
Citat:

Återstår att se om det är någon som anmält ett barn försvunnet som kan vara flickan i fråga.
Det borde den grekiska polisen få reda på ganska omgående.
Tyvärr är det allt för vanligt att barn säljs av fattiga föräldrar,exempelvis så är det ett gigantiskt problem i Moldavien.
Citera
2013-10-19, 13:41
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:

Insinuerar du att GW sitter och ljuger ihop någon slags hittepåstatistik?
Citera
2013-10-19, 14:21
Avstängd
konstapels avatar
Citat:

Lugn nu din mytoman. Att den grekiska polisen hittat bortrövade barn hos zigenare är ingen grund för dina fantasier. Med stor sannolikhet är det barn som använts som "betalning" för skulder som folk inte har kunnat betalat till ziggisarna.
Citera
2013-10-19, 15:01
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Tror fan inte föräldrarna skulle palla trycket om dem har mördat henne... Dem är nog inte tillräckligt kyliga skulle nog bryta ihop

Jag vet inte hur det är i england men i sverige är det pga konkurrensen om utbildningsplatserna en hel del socialt störda som kommer in på läkarhögskolan. Dvs elever som inte har några kompisar utan kan helt ägna sig åt studier. Med all säkerhet även en del empatiskt störda psykopater. Du kan ju i en annan tråd här på FB läsa om Dr Brasa som med all säkerhet är psykopat.

naturligtvis har inte båda föräldrarna dödat sitt barn utan bara den ene....och den andra täcker bara.
Citera
2013-10-19, 15:49
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:

Statistiken säger att det försvinner långt fler barn i England än det gör i Portugal. Ifall du undrar.
Citera
2013-10-19, 16:16
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Kate och Gerry är läkare och är det några som har en förmåga att behålla kylan i pressade situationer och hålla känslorna i styr så är det just läkare.

En annan sak om den viktiga tidpunkten mellan 21:30-22:00.
McCanns har hävdat att de var tillbaka i lägenheten kl:22:00,men enligt vittnesmålen från restaurang Tapas stämmer inte den tiden.
Kocken vid restaurang Tapas,Arlindo Epifanio Goncalves Fernandes Peleja sa så här i sitt vittnesmål om tidpunkten:
"At around 21:40, I left the restaurant passing through the same esplanade where moments before, I had seen the same table occupied by the three couples, empty, who had left in the meanwhile various items, principally clothing".

Ricardo Alexandre da Luz Oliveira servitör vid restaurant Tapas:
"Dinner would end at about 21.45, a few minutes later the witness looked at the table and saw that there was nobody there and one of his colleagues told them that all the guests had left the table in a hurry".

Om dessa vittnesmål stämmer så hade Gerry ca:10-15 minuter på sig att gå upp till lägenheten,hämta Maddie för att vid kl.22 passera Smiths,det betyder att han lämnade lägenheten kl.21:55 då det tar 5 minuter att gå till platsen där Smiths befann sig.

Jobbar på sjukhus själv på en akutavdelning och kan säga att dem håller fan inte känslorna i styr i akuta situationer! Visst vissa gör det men 90% får panik också. Så snacka inte skit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in