2013-10-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
http://www.sydsvenskan.se/malmo/skottlossning-mot-forskola/

Dags att införa provskjutningsbanor i Malmö så att barnen kan slippa bli testskjutningsmål?

Nej "alla ska med" och härdas i den fina mångkulturen som gett Malmö sin "framgångsaga"
Citera
2013-10-19, 06:02
Medlem
Två personer ska ha rånats på sina mobiltelefoner av två gärningsmän på Klågerupsvägen.
Överfallet ska ha skett vid 22:45 på fredagskvällen.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/ranades-pa-telefoner/

Sexterrorist döms till fem månaders fängelse

Han gjorde motstånd mot vid gripandet och hotade en polisman och döms även för detta.

http://www.skanskan.se/article/20131018/ESLOV/131019257/1004/-/sexterrorist-doms-till-fem-manaders-fangelse
Senast redigerad av ascheberg 2013-10-19 kl. 06:08.
Citera
2013-10-19, 06:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gasspis
Direkt rapport från Malmö:

Om du ska till Malmö så gäller följande:

1. Kolla dina livförsökringar
2. I förväg är de bra om du vet var närmaste sjukhus finns.
3. 3-4 språklexikon är alltid smart att ha med sig.
4. Kondomer. Förr eller senare blir du våldtagen kan vara smart att skydda sig.
5. Skit i att ta med dig svenska pengar. De är guld och US-dollar som gäller.
6. Gör nått sorts testamente, underlättar för dina anhöriga.
7. Skottsäker väst och hjälm , munskydd, hörselskydd är inte helt att ha med sig på resan till Malmö
8. Är du kvinna, dagenefter piller/ p-piller / spiral är standard så du slipper efter våldtäkten göra abort.
9. Dyra kläder, smycken telefoner kan du lämna hemma så slipper du bli rånad.
10. Lämna telenummer till bårhus och sjukhus till anhöriga, praktiskt men inte ett måste.
11. Gps är bra så länge du inte blir rånad. Ingen kan svenska så har du inte tolk och hittar dåligt i Malmö är Gps en hjälp eller kartor av staden.
12. Pass. Skulle jag nog säga är ett måste så du inte blir utvisad från landet.
13. Gå alltid längshusväggar, minst risk att bli mål för krypskyttar.

Ja de var nog vad jag kan hjälpa dig med.

Sjukaste jag läst på väldigt länge, är det så pass illa?
Citera
2013-10-19, 08:59
Medlem
utan.att.stannas avatar
Bilden av malmö är här på FB KRAFTIGT överdriven ( utgår från mina 5 år nu i staden). Varför?
Citera
2013-10-19, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Bilden av malmö är här på FB KRAFTIGT överdriven ( utgår från mina 5 år nu i staden). Varför?

E den ? inte mycket. (25 år i staden)
Citera
2013-10-19, 15:29
Medlem
Två gripna för våldtäkt

Två män, 25 respektive 37 år gamla, misstänks för att ha våldtagit en 26-årig kvinna i Malmö under fredagskvällen.Enligt polisen i Skåne uppger kvinnan att hon då våldtagits och misshandlats i en lägenhet nära Nobeltorget tidigare samma kväll.

http://www.skanskan.se/article/20131019/MALMO/131019216/1004/-/tva-gripna-for-valdtakt

Man knivskuren på hotell

En 33-årig man sitter anhållen misstänkt för grov misshandel, övergrepp i rättssak och stöld.

http://www.skanskan.se/article/20131019/MALMO/131019213/1004/-/man-knivskuren-pa-hotell

Fräck bensinstöld i Rosengård framför ögonen på personalen

Read more: http://www.exponerat.info/frack-bensinstold-i-rosengard-framfor-ogonen-pa-personalen/#ixzz2iB2ovVvT
Senast redigerad av ascheberg 2013-10-19 kl. 16:12.
Citera
2013-10-19, 15:32
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
E den ? inte mycket. (25 år i staden)
Man kan nog konstatera att alla inte har samma uppleveöser av staden iallafall.
Citera
2013-10-19, 20:06
Medlem
Vad är det här för jävla tråd och vad är det för idioter som skriver här egentligen?

Jag får börja med att bekräfta att jag är inte en PK-anhängare, förespråkare av mångkulturen, utan jag är liberal och tror på individen och att allt blir vad man gör det till.

Jag kan även bekräfta att allt är definitivt inte så illa i Malmö som folk vill få det att låta här inne.
Jag är uppvuxen i en kranskommun till Malmö och har hunnit med att bo i ett antal små- till medelstora städer, från södra till norra Sverige. Har även hunnit bo en kortare tid i Sthlm. Sen 6 år tillbaka så har jag bott i Malmö. Jag älskar den här staden, mentaliteten, utbudet, närheten till kontinenten. Jag kan ta citytunneln via bron till Kastrup på 15 min och 30 min till Skandinaviens huvudstad Köpenhamn.
Sedan ska vi inte sticka under stolen med att Malmö har stora segregationsproblem men det har även Göteborg, Sthlm med fler.
Den enda staden i Sverige som jag skulle kunna tänka mig bo i förutom Malmö är Stockholm.

Nä, lyssna inte så mycket på vad folk skriver här. Jag har vänner alltifrån läkare till jurister som flyttat till Malmö från Sthlm, Göteborg m fl och stortrivs i staden. Kom hit och bilda er en egen uppfattning istället för att lyssna på dessa människor här inne. De vill inget annat än att Malmö ska msslyckas. Men jag är ledsen....det kommer inte ske.
Citera
2013-10-19, 20:39
Medlem
Postade precis detta i tråden möte med mångkulturen. Dock passar inlägget lika bra här. Ursäkta gör crosspost

Dock för att anknyta till Malmö. Ja det är riktigt illa här.

Handlade medicin på Apoteket på Bergsgatan i Malmö. Störde mig först på att han som servade mig la mer tid på att prata arabiska med kunden bredvid mig, än förklara hur jag skulle använda min medicin. Alltid något att han.nästan pratade perfekt svenska, utan brytning.
På väg mot kassan springer jag nästan ned en sjalbeklädd i personalen och tanken slår mig; Är det bara araber som jobbar här?
I kassan står ytterligsre en arab och jsg inser att hela apotekets personal är av utländskt påbrå.
Slår en tanke till kring detfa och inser att även apoteket på köpcentrumet Triangeln även det har en majoritet av araber.
Är detta nya fina Sverige? Där svenskar trängs bort från jobben? Är det rasism när den är som vackrast?
Är Apoteket franschise eller hur gick detta till? Hade jag otur och kliva in under en AMS-åtgärd?
Citera
2013-10-20, 00:44
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banankex1
Postade precis detta i tråden möte med mångkulturen. Dock passar inlägget lika bra här. Ursäkta gör crosspost

Dock för att anknyta till Malmö. Ja det är riktigt illa här.

Handlade medicin på Apoteket på Bergsgatan i Malmö. Störde mig först på att han som servade mig la mer tid på att prata arabiska med kunden bredvid mig, än förklara hur jag skulle använda min medicin. Alltid något att han.nästan pratade perfekt svenska, utan brytning.
På väg mot kassan springer jag nästan ned en sjalbeklädd i personalen och tanken slår mig; Är det bara araber som jobbar här?
I kassan står ytterligsre en arab och jsg inser att hela apotekets personal är av utländskt påbrå.
Slår en tanke till kring detfa och inser att även apoteket på köpcentrumet Triangeln även det har en majoritet av araber.
Är detta nya fina Sverige? Där svenskar trängs bort från jobben? Är det rasism när den är som vackrast?
Är Apoteket franschise eller hur gick detta till? Hade jag otur och kliva in under en AMS-åtgärd?
Finns ju lite vitare områden än just bergsgatan också?
Citera
2013-10-20, 02:48
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louie
Kom hit och bilda er en egen uppfattning istället för att lyssna på dessa människor här inne. De vill inget annat än att Malmö ska msslyckas. Men jag är ledsen....det kommer inte ske.
Jag är ledsen att behöva säga det, men det sker redan kontinuerligt.
Utan utjämningsbidrag ifrån staten är Malmös kommunala budget underfinansierad med ca en fjärdedel.
Närheten till "Skandinaviens huvudstad", eller för den delen "kontinenten", verkar på intet sätt kunna väga upp den ekonomiska börda som invandringen lägger på staden..
Citera
2013-10-20, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
http://www.dn.se/sport/fotboll/ldb-malmo-blir-fc-rosengard/

Några år till och hela stan ser ut som Rosengård och man antagligen kan byta namn på Malmö stad till Rosengård stad.

Vad tror du om lilla Mogadishu ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in