2013-10-19, 02:07
Medlem
Mikael ringde till A och sade att om han såg honom på stan så skulle han skära halsen av A
och begrava honom.
Citera
2013-10-19, 02:07
Medlem
Jag tror hon förlorat medvetandet i bostaden.
KJ tejpar fast en påse över huvudet för att slippa se henne.

Kan han ha släppt ner kroppen på baksidan av huset och kört runt bilen och lastat henne där nattetid?
Om jag minns rätt av bilderna så är det ett mindre grönområde på baksidan.

Sen kan han ju ha gömt kroppen någonstans för att sedan stycka den i tex gulahuset,som är täckt med presenningar invändigt.
Sen blir han störd när bara benen finns kvar att transportera bort,fast och andra sidan borde ju benen tas bort före presenningar kan man tycka.

Jag får inte ihop detta med att benen ligger i huset och att inget annat hänt där.

Mycket som far genom huvudet,kanske dags att sova.
Citera
2013-10-19, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Likhundarna markerade inte för likdoft i lägenheten och hon ska ha dödats av knivhuggen, om jag tolkar det rätt.
KJ:s lägenhet ser inte ut att ha städats på veckor, kanske ännu längre.
Det skulle formligen krylla av spår i så fall.

Förstår inte heller hur du får för dig att man behöver flytta ett helt lik för att få iväg enstaka centiliter blod till en bil.

Hela den där grejen med 112* är också konstig och jag vet ärligt talat inte vad man ska tillskriva den för värde.

Jag tror inte att hon dog i lägenheten eftersom det hittats i princip inget blod om man jämför med vad styckning och knivstick framkallar i mängd av det. Men jag tror helt klart att KJ på något sätt spårat ur i sitt beteende (VB slår in 112 men har KJ på sig så hon ser inte riktigt vad hon skriver?) sen har KJ lugnat sig och dom pratar istället. Hon är fortfarande upprörd och smsar MB detta, kanske var det så att KJ ville ha mer än oralsex men inte hon, vem vet.

Sen strax efter det slår han henne medvetslös, sticker något av huggen så hon blir svag. För att senare placera henne i bagaget när hon fortfarande är vid liv. Åker någonstans och släpar ut henne, dödar och styckar.
Citera
2013-10-19, 02:13
Medlem
Notera även att KJ verkar vara notoriskt dålig på att låsa dörrar.
Citera
2013-10-19, 02:14
Medlem
Lgh var för smutsig för Bluestar.

Jag tycker det är hemskt att en mtGM, åtalad, skyldig eller oskyldig, blir så vänd på, ut och in, inför allmänhetens beskådan, alltså oss. I alla fall i detta fall. Tragiskt om han är oskyldig förstås, men även om skyldig med tanke på att han verkar ha psykiska handikapp. Samtidigt är ju denna redovisning genom FUP en chans för omvärlden att granska det rättsliga förarbetet och i efterhand stämma av med och vid behov begära hela slasken.

NB: det var golvet i hallen och sovrummet som det inte ansågs relevant att spreja med BlueStar.
Senast redigerad av Kinuski 2013-10-19 kl. 02:17.
Citera
2013-10-19, 02:17
Medlem
[quote=Penispung|45739193]Likhundarna markerade inte för likdoft i lägenheten och hon ska ha dödats av knivhuggen, om jag tolkar det rätt.
KJ:s lägenhet ser inte ut att ha städats på veckor, kanske ännu längre.
Det skulle formligen krylla av spår i så fall.

Förstår inte heller hur du får för dig att man behöver flytta ett helt lik för att få iväg enstaka centiliter blod till en bil.

Hela den där grejen med 112* är också konstig och jag vet ärligt talat inte vad man ska tillskriva den för värde.[/QUOTE

Enligt min uppfattning så vidhåller jag att hon troligen både mördats och styckats på annan plats.

Att sedan "skvätta ut blodspår" på lämpliga platser är inte svårt. För den som vill det.
Citera
2013-10-19, 02:18
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Om inte benen blivit förflyttade till det där huset så skulle kanske kroppen aldrig ha hittats och då skulle knappast någon sitta häktad idag. Om kroppen skulle ha körts bort till nåt dike utanför Kiruna så skulle den heller aldrig ha hittats.

Ville någon att kroppen skulle hittas? Eller var någon bara klantig?

Verkar det rimligt att KJ springer i skogen med sina kompisar och söker mer än halva dygnet och sedan springer ytterligare några timmar för att flytta kroppsdelar?

Det är massor med saker som inte stämmer här.

Om vi antar att KJ gjort brottet så kan vi utesluta vredesmod. KJs lägenheten var så smutsig att mycket spår borde finnas där. Möjligen har han planerat brottet och likt Bateman plastat in sin lägenhet. Eller så har han lurat med sig VB ut i skogen, men allt tyder ju på att VBs telefon varit i KJs lägenhet hela kvällen? KJs motiv kunde vara att han vill döda, men sen då? Har han fått hjälp av sin familj att få bort kroppen?

Familjen Berg visar upp mycket aggressioner, det finns motiv och alibit räcker bara fram till kl 20...
Fattar jag fel eller har VB lurat MB att hon är med barn också?

Flera lyfte tidigt fram att gm ville skylta med sitt verk, att hen var stolt. Detta stämmer väl för en psykopat. KJ kanske är psykopat?
Citera
2013-10-19, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Lgh var för smutsig för Bluestar.

Jag tycker det är hemskt att en mtGM, åtalad, skyldig eller oskyldig, blir så vänd på, ut och in, inför allmänhetens beskådan, alltså oss. I alla fall i detta fall. Tragiskt om han är oskyldig förstås, men även om skyldig med tanke på att han verkar ha psykiska handikapp. Samtidigt är ju denna redovisning genom FUP en chans för omvärlden att granska det rättsliga förarbetet och i efterhand stämma av med och vid behov begära hela slasken.

NB: det var golvet i hallen och sovrummet som det inte ansågs relevant att spreja med BlueStar.

Du tycker inte det är synd om BO som fick ben och händer avkapade efter en plågsam tortyr?

Det är fan inte synd om KJ, går han fri ger jag bort allt jag äger, finns inte en chans att han inte har något med detta att göra.
Citera
2013-10-19, 02:22
Medlem
Cinnabars avatar
Hur länge hade VB och MB en privat relation? Jag tänker på VBs mentala status. Hon hade blivit självmordsbenägen, och studierna gick helt fel.
Citera
2013-10-19, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hur länge hade VB och MB en privat relation? Jag tänker på VBs mentala status. Hon hade blivit självmordsbenägen, och studierna gick helt fel.

Stod väl 1,5 år.
Citera
2013-10-19, 02:27
Medlem
Asså, hennes SMS till MB. Jag känner mig kvävd bara av att läsa dom.

Det är ju HON som skriver detta, INTE MB

Citat:
22:41
Vatchareeya Bangsuan
Sovgott nu ska fortsätta plugga sedan onanera
Jag menade sova
Senast redigerad av Macca2013 2013-10-19 kl. 02:29.
Citera
2013-10-19, 02:27
Medlem
Ang mordvapen så är det ju klarlagt att VB dödats med stickvapen.

Hela KJs bekantskapskrets verkar vara överens om att KJ har två användbara knivar, en morakniv samt den stora macheteliknande kniven. Plus några usla hemmagjorda och knappast användbara saker.

Om mordvapnet nu var en kniv förstås...

KJ verkar äga tre par skor men inget av dessa par verkar överensstämma med spåren där benen hittades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in