2013-10-18, 18:23
Medlem
FUP-12s avatar
Jag vet inte vad det är för kurs i förhörsmetodik som de här två poliserna har gått, men om de lärde ut att det är lämpligt med ironi när man förhör personer med Asperger, så tycker jag de ska byta föreläsare:

"H: Det…det var det med att jag har fått mer böter än vad min lillebror har fått. Jag fick mina
första böter samma dag jag fick ut körkortet.
F2: Ja, det är ju en bedrift.
F: Jaa. Grattis!
Citera
2013-10-18, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sånt man ska tänka på innan man styckmördar en vän. Liksom inbyggt i systemet att man får lida om man går över gränsen. Han har troligen gjort värre saker än knullat sig med en löskuk om man säger.

Nu när jag tänker efter så är det underligt att han håller käften om allt annat i princip men glatt berättar vad han använder för föremål på sig själv.
Står i FUPn att han är väldigt frispråkig när det gäller det sexuella. Det kanske är därför han berättar om det.

En sak till. Hans hund verkar ha haft brännskador i munnen. Djävla djurplågare.
Citera
2013-10-18, 18:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Nu när jag tänker efter så är det underligt att han håller käften om allt annat i princip men glatt berättar vad han använder för föremål på sig själv.
Står i FUPn att han är väldigt frispråkig när det gäller det sexuella. Det kanske är därför han berättar om det.

En sak till. Hans hund verkar ha haft brännskador i munnen. Djävla djurplågare.

Att berätta öppet kan ju vara för att ge sken av att berätta allt, eller så har han inga tabun, vet av erfarenhet att personer med diagnos kan ha lättare för att tala om sådant många tycker är tabu.
Citera
2013-10-18, 18:34
Medlem
Läst innehållet översiktligt, även fast jag läst förhören med KJ med ganska stora ögon.
KJ lever i en fantasi värld, han tror att livet är precis som på film. Tenderar till att vara avskärmad från känslor och empati. Försökt planera varje drag så han själv tycker han är smartare än vad i själva verket är.

Han försäger sig ganska mycket, och när FH trycker han på ömma punkter och det är nästan så att man kan känna att KJ exploderar och till slut utbrister han att "tjat" är det värsta han vet.

Kan det vara så simpelt som att en KJ som levt i en fantasi värld, målat upp sig själv och fantiserat om sig själv som mördare, tillväga gångsätt, hur man gör rent efter sig, etc. Han började med hunden som inte alls vart med om en elolycka, utan i själva verket blev mördad av KJ själv, han snodde grannungarnas pulka och körde ner hunden till älven, där han empatilöst uttrycker att han sa farväl innan han skjutsade ut honom i den kalla älven. Ringer sina föräldrar och brodern, som anländer till platsen, där har KJ en blodig tröja och lite blod i lägenheten. Hunden har redan dumpats, och alla köper historian.

KJ hämtar VB 16:00, enligt KJ åkte de hem och utförde oralsex på varandra, senare på kvällen ville VB hem , något hände under dessa timmar, VB hade slagit 112* klockan 17:00 därför borde det rimligtvis ses som att hon var i fara vid den tidpunkten. Kan det vara så att VB som bara ville vara kompis, hade andra killar vid sidan av? Det till följd av att KJ blev svartsjuk och ett bråk startades med en dödlig utgång. KJ nämner i FUP:en att han inte alls är svartsjuk av sig, men detta kan man ju faktiskt ta med en nypa salt.

Därefter sker styckning på en plats KJ fantiserat upp kan vara det perfekta stället att stycka någon, han verkar ju trots allt vara deep in , CSI, NCSI och maffia filmer/serier och väl orienterad i Boden.

Han har konspirations teorier om att någon planterat bevis mot hans fördel, hur sannolikt låter det?
Citera
2013-10-18, 18:44
Medlem
Woolyhats avatar
Sidan 874

17:04 Bangsuan skickar SMS till Berg
17:09 Bangsuan har ett misslyckat samtal till 112

Svartsjuka?
Citera
2013-10-18, 18:46
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det skulle förklara en tejpbit, möjligen två, men inte tio.

NK: Tejpen som kan få åtalet att hålla

Var det inte någon som spekulerade i att hon blivit strypt till en viss grad? Kanske hade han tejpat henne hårt runt halsen- av vilken anledning kan man ju fråga sig...
Citera
2013-10-18, 18:53
Medlem
Mordvapnet en bildhuggar? Vart är 120 liters väskan?
Citera
2013-10-18, 18:53
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Tittar på obduktionsprotokollet. Nu är det ju inga bilder, men sårskadorna leder min tanke till hylsbajonett. Har KJ möjligen ägt en sådan? De är ju omtyckta samlarobjekt bland militariadyrkare.

Samma tanke slog även mig. Utseendet på dessa varierar visserligen, men många är ju konkava på ena sidan och lite rakare på den andra sidan av klingan.

Skulle kunna förklara de halmåneformade skadorna. Även klingans bredd skulle kunna passa såren, 0,9-1.5 cm (beroende på djup).

Tyckte det var lite otäckt att se att huggen är utdelade uppehåll mellan sig.
Citera
2013-10-18, 18:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror inte att hon mördats inomhus. Vare sig i hans bostad eller stugan.

Är inte heller övertygad om att mord och styckning skedde samma dag. Snarare tror jag att han mördande henne. Lämnade henne och deltog i sin lillebrors fest i stugan.

Tror att flertalet av de 14 stickhuggen tillkom efter att hon var död.

EDIT. Därefter styckande upp henne. I bärbara delar som kunde tvättas av.

För att stycka någon måste man ha kraftfulla verktyg.

Kraftfulla verktyg ? Varför det ? Behövs väl bara en tunn, vass, seghärdad kniv som inte bryts av under arbetet ?
Citera
2013-10-18, 18:54
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Var det inte någon som spekulerade i att hon blivit strypt till en viss grad? Kanske hade han tejpat henne hårt runt halsen- av vilken anledning kan man ju fråga sig...

Det är nog svårt att tejpa så hårt med den där tejpen. Den är skör och klistret är dåligt. Det är inte nån silvertejp, inte.
Citera
2013-10-18, 19:02
Medlem
Chirpas avatar
Finner det intressant läsning att hans familj hävdar att han är näst intill oförmögen att ljuga, knappt kan äta med kniv och gaffel och är mentalt som en 14 åring.
Det första han gör i förhör är att ljuga om att han varit hos sin bror på kvällen.
Han har dessutom den analytiska förmågan att veta att polisen redan läst hans konversationer med VB och påpekar det när de frågar om MB.
Han är dessutom kapabel att ha körkort och renoverar något släp.
Jag får bara mer och mer en obehaglig känsla att någon mer i hans familj är inblandad i "städningen" efter mordet.
Citera
2013-10-18, 19:05
Medlem
Buddisch13s avatar
Ok jag tror vi kan fast slå att KJs farsa lusläst tråden efter andra GM än hans son & hur ska han kunna bo kvar i Boden när det kommer ut att han sagt till polisen att det är VBs farsa som gjort det

En teori är att Poj:s styvpappa kan ha något med "dotterns" brott att göra, de kan ha haft ett
förhållande med varandra och så har något "gått snett"
. Jonny säger att denna man har besökt
Jonny i bostaden på Svartbyvägen och han vet även vart Kristoffer bor och vart han har sin
bil.
Det har även kommit upp ett namn, en kille som heter Ber* och har en restaurang i Boden
och denna man, ska ha haft ett förhållande med Poj och möjligen har hon pressat denna man
som har familj och för att inte hans liv ska rasa samman har han gjort henne något, hon kan
ha blivit gravid eller påstått att hon varit gravid och pressat mannen

Samma "teorier" som florerat i tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in