Citat:
Kruxet med att ha en person som Jonas De Geer på en offentlig position i ett politiskt parti är att han är en intellektuell och inte en politiker. Politik handlar om plakatpropaganda och att kunna rabbla partiprogrammet för valboskapen. Det spelar mindre roll om det är vänsterpartister eller nationalister man riktar sig till för mentaliteten är densamma, det vill säga psykologisk stimuli i form av begrepp och termer.
Det här är en viktig poäng. Jonas har heller ingen offentlig position i partiet. Den enda som har det i trojkan är jag, och det är inte som politiker; jag kommer inte ens ställa upp i valet. Jag är ansvarig för internationella relationer tack vare mitt internationella kontaktnät och att för att det är ett ämne jag brinner för.
Folk verkar ibland blanda ihop filosofiska, ideologiska och andra diskussioner med partiets fastslagna åsikter. I Radio Framåt vill vi släppa in människor i det samtal som jag, Jonas och Magnus ändå hade haft fast "off air". Vi vill öppna upp för en ärligare idédebatt och uppmuntra människor att resonera och försöka gå djupare än just plakatpolitik.
Det partiet gör är något annat. Och man ska ha klart för sig att Radio Framåt inte på något sätt är underställt partiet. Partiledningen har aldrig sagt vad som får och inte får sägas, eller ens kommit med något önskemål förutom att Jacobsson någon gång sagt åt mig att jag gärna får göra lite reklam för en kommande demonstration vilket vi så gärna gör.
Det vi känner att Radio Framåt gjort, och vilket också var vår förhoppning, är att stimulera diskussionen. Att våga slänga in vedklabbar och se dem ta eld för att sedan se vad vi kommer fram till. Ibland tar någon av oss rollens som Djävulens advokat och ställer "dumma frågor" för att föra diskussionen vidare. När vi resonerar fram och tillbaka minst 6 timmar i veckan rätt ut i offentligheten kommer inte varje formulering vara vare sig genomtänkt eller ens sann; precis som när man resonerar med vänner över ett glas vin utan att ha en mick framför munnen.
En del har reagerat på att jag nämnde något om DNA-stege. Det är så klart något som kan lämnas öppet för hur många misstolkningar som helst. Grunden till detta var en diskussion som förts här på Flashback där någon på allvar hävdade att invandring från Norge var lika farlig som invandring från Somalia, eftersom norrmän "hotade vår svenska DNA" eller liknande. Det var hur larvigt som helst, men jag har stött på resonemanget förut när det gäller t ex finländare och det var det jag hade i bakhuvudet när vi kom in på ämnet.
Men vi för ofta resonemang i radion och det utan att vi behöver komma fram till en Sanning och någon form av evigt beslut. Vi har diskuterat en hel del tyngre frågor och stött och blött dem ur olika perspektiv. Väljer man då att dra ut ett citat ur diskussionen är det lätt att sedan angripa, men försöker man istället vara en del av resonemanget hamnar man i en annan situation.
Vi är inte politiker och det vi gör i Radio Framåt är inte att säga åt folk vad de ska tycka. Det vi gör är att öppna upp för en diskussion och dela med oss av våra tankegångar, även om de inte alltid — eller snarare väldigt sällan — är färdiga. En del förstår inte detta, eller vill inte förstå det för att man mest är intresserad av att hetsa och sabotera; men de allra flesta förstår vad vi vill göra och det visar också det oerhörda stöd vi fått efter den senaste hetsen; ett stöd som till skillnad från hetsen så gott som uteslutande kommit från ickeanonyma människor.

Ibland kan man undra om inte Jonas hade passat bättre i SD. Om det inte vore för att Jonas är klarsynt nog för att se problemet med globalism, judar och deras centrala styrande roll i det hela. 
Det är inlägg som det här som får mig att tro att det ändå finns hopp för den nationella rörelsen