2013-10-18, 11:27
Medlem
Tjabba, Ska operera mig för fjärde (!) Gången i år på måndag, har haft sjukt jobbigt att bli människa (2-3) Veckor innan jag orkar göra nåt annat än att ligga i sängen, finns det nåt man kan äta?, Göra?, Förhindra?, eller ska en sjuk människa ha jävligt tråkigt första tiden efter en OP?, Kan berätta att det handlar om en Partiell Steloperation av höger handled
Citera
2013-10-18, 11:36
Moderator
Tinuviels avatar
Ta inte illa upp nu. Jag tror delvis att det du talar om sitter mellan öronen. Operationen är liten och narkosen relativt kort. De medel som används bryts ned av kroppen inom ett dygn. Sedan verkar du fastna i en ond cirkel där du stannar i sängen och därmed blir än mer trött och svag än om du hade blivit om du istället tvingat dig upp och utfört någon form av aktivitet. Försök bryta det negativa/passiva mönster du hamnat i efter tidigare operationer. Det är mitt råd.
Citera
2013-10-18, 11:40
Medlem
Ja, du MÅSTE bara vila och inget annat... Gör inte du det så läker det inte... Om man stressar och vill röra på sig och inte vilar efter en OP, då försämras din immunförsvar och det leder till att dina sår ej läks och blir värre....
Citera
2013-10-18, 11:42
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isabell-id
Ja, du MÅSTE bara vila och inget annat... Gör inte du det så läker det inte... Om man stressar och vill röra på sig och inte vilar efter en OP, då försämras din immunförsvar och det leder till att dina sår ej läks och blir värre....

Det är dock skillnad på stress och vanliga aktiviteter. Att bara stanna i sängen gör INGEN pigg.
Citera
2013-10-18, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är dock skillnad på stress och vanliga aktiviteter. Att bara stanna i sängen gör INGEN pigg.

Nä kanske inte, men du skulle ju operera handleden, så visst kan du gör mkt mer... Kom på de nu iof... Lycka till
Citera
2013-10-18, 11:47
Medlem
jo, men har så jävla ont efter då dom borrat/skruvat/hyvlat/mejslat och demolerat min handled, men visst, ska försöka hitta på nån mer human aktivitet än att ligga o glo på tv
Citera
2013-10-18, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eppo
jo, men har så jävla ont efter då dom borrat/skruvat/hyvlat/mejslat och demolerat min handled, men visst, ska försöka hitta på nån mer human aktivitet än att ligga o glo på tv

Ja gör du så, men ta det lite lugnt ändå...
Citera
2013-10-18, 12:01
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eppo

Låter klok. Ta en promenad. Se till att komma ut ibland och vila däremellan.
Citera
2013-10-18, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Låter klok. Ta en promenad. Se till att komma ut ibland och vila däremellan.

Ja precis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in