2013-10-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
EXAKT MIN OPINION. Varför öppna en ny tråd fall Maddie? Vi diskuterar ju fallet, vad är problemet?

Att många i denna tråd slänger all information åt sidan till fördel för sina teorier som ofta baseras på att brittisk media, polis och till och med politiker ska skydda föräldrarna. Jag säger inte att detta nödvändigtvis måste vara fel. MEN i vilken annan tråd som helst skulle aldrig konspirationsteorier som dessa accepteras om den inte låg i rätt forum. Mordet på Olof Palme är ett bra exempel på detta, 911 lika så.

Men det är ju inte upp till mig att bestämma. Ber om ursäkt ifall du tyckte jag gick till angrepp mot dig.

För att inte komma helt off topic, 2,400 nya tips ska nu ha kommit in sen programmet sändes. (ifrån England, Nederländerna och Tyskland) Det måste ju ha kommit in nya tips som pekar på föräldrarna. Undrar om dessa tips tas på allvar...
Citera
2013-10-17, 19:41
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Att många i denna tråd slänger all information åt sidan till fördel för sina teorier som ofta baseras på att brittisk media, polis och till och med politiker ska skydda föräldrarna. Jag säger inte att detta nödvändigtvis måste vara fel. MEN i vilken annan tråd som helst skulle aldrig konspirationsteorier som dessa accepteras om den inte låg i rätt forum. Mordet på Olof Palme är ett bra exempel på detta, 911 lika så.

Men det är ju inte upp till mig att bestämma. Ber om ursäkt ifall du tyckte jag gick till angrepp mot dig.

För att inte komma helt off topic, 2,400 nya tips ska nu ha kommit in sen programmet sändes. (ifrån England, Nederländerna och Tyskland) Det måste ju ha kommit in nya tips som pekar på föräldrarna. Undrar om dessa tips tas på allvar...

Jag glömmer ofta bort att i det här forumet man inte kan skriva hur man vill! så jag förstår att du reagerade.

Innan jul måste det ju ha kommit fram mer bevis osv som pekar på Maddies föräldrar. Snart borde ju trial med Amaral vara färdig...
Citera
2013-10-17, 19:50
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Jag glömmer ofta bort att i det här forumet man inte kan skriva hur man vill! så jag förstår att du reagerade.

Innan jul måste det ju ha kommit fram mer bevis osv som pekar på Maddies föräldrar. Snart borde ju trial med Amaral vara färdig...

Kung Goncalo Amaral. Namnet, utseendet, stilen. Alla polisfilmer i gråzonen borde utgå från honom....

Nån som följer rättegången. Vart lutar det?
Citera
2013-10-17, 19:56
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Och tvillingarna sov DJUPT trots all uppståndelse och oväsen omkring, och blev förflyttade men vaknade INTE! CALPOL!!!
Har en känsla av att Madeleine inte kunde eller ville sova,Kate och Gerry skulle på middag och började tappa tålamodet och gav Maddie någon form av lugnande eller sövande,vilket inte är ovanligt i UK.
(Kate vägrade svara på frågan om dom drogat Maddie)
I hopp att hon skulle somna lämnar dom lägenheten men hon är ledsen och vill använda soffan för att titta ut,klättrar upp i soffan och ramlar ner med huvudet i golvet och avlider,detta upptäcker Gerry kl 21:05,eftersom en obduktion skulle visa att hon hade droger i kroppen skulle dom med största säkerhet bli åtalade för vållande till annans död,så istället lägger han Maddie i garderoben.
Tillbaka i lägenheten vid 22 tiden bär Gerry ut Maddie genom fönstret och gömmer henne någonstans,eftersom polisen inte anländer förrän 22:40.
Det naturliga här skulle vara att hon går ut och ropar efter Maddie,men gör inte det för hon vill inte dra åt sig uppmärksamhet vid detta tillfälle.
Kate vet inte att det tar 40 minuter att anlända till platsen,men skulle inte Garry vara tillbaka innan Polisen kommer kan hon hävda att han är ute och letar efter henne,det är fullt naturlig reaktion.
Antagligen flyttas kroppen en gång för att senare transporteras bort med bil,därav blodet från Maddie i bilen.
Kate lämnar Maddies kläder och gosedjur på tvätt bara några dagar senare,och när hon får frågan om det säger hon att dom var sandiga och att det var solkräm på.
Och hur kan då Kate och Gerry vara så iskalla?
Båda är läkare och dom är experter på att behålla lugnet i pressade situationer och hålla känslorna i styr.
Edit:
Tennisbagen som syns på denna bild ligger i den garderob där dom hittade spår efter Maddie.
Dom hävdade att dom inte ägt någon sådan bag.
http://fakedabduction.com/site/wp-content/uploads/2009/09/tennisbagwardrobe.jpg
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-17 kl. 20:55.
Citera
2013-10-17, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Kung Goncalo Amaral. Namnet, utseendet, stilen. Alla polisfilmer i gråzonen borde utgå från honom....

Nån som följer rättegången. Vart lutar det?

Hittar inget om hur det går men finns lite nytt att läsa här.

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/madeleine-mccann-trial-mum-kate-2351965

OM hon nu skulle få "försvara" sig. Skulle inte allt hon säger då vara under ed och därför kunna skada henne om man kan bevisa motsatsen?
Citera
2013-10-17, 20:26
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Hittar inget om hur det går men finns lite nytt att läsa här.

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/madeleine-mccann-trial-mum-kate-2351965

OM hon nu skulle få "försvara" sig. Skulle inte allt hon säger då vara under ed och därför kunna skada henne om man kan bevisa motsatsen?

Tror inte det funkar så i ett civilrättsligt mål. Frågan är vad han anklagas för? Han har skrivit en bok baserad på slutsatser han dragit i sin yrkesutövning som polis. Allt i boken är redan offentliga handlingar och finns i förundersökningen om jag förstått det rätt. Rättssäkerheten blir ju rätt kraftigt lidande om man kan stämma polisen om man inte är nöjd med deras slutsatser. Eller tänker jag fel nu?
Citera
2013-10-17, 21:38
Medlem
Oavsett hur Madeleine dog och vem/vilka som mördade henne så är det VÄLDIGT ansvarslöst att lämna så små barn ensamma i en låst/olåst lägenhet!.
Citera
2013-10-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nesma
Oavsett hur Madeleine dog och vem/vilka som mördade henne så är det VÄLDIGT ansvarslöst att lämna så små barn ensamma i en låst/olåst lägenhet!.
Ja, fullständigt vettlöst och ansvarslöst. En brand kan utbryta och då är det kört. En massa saker kan hända med små barn. Och något hände. Det äcklar mig hur den brittiska pressen, opinionen och kanske polisen har tagit ställning till föräldrarnas fördel.
Citera
2013-10-18, 09:53
Medlem
Ghostfaces avatar
Breaking news! Fallet snart löst!

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/madeleine-mccann-police-hunt-men-2461285

Brittisk polis följer nu upp ett hett spår att flera personer sett två män i, hör och häpna, BADBYXOR, i Praia de Luz. Detta gör dem till huvudmisstänkta! Dom är blonda och tros vara tyska eller Holländska. ( men..... mannen på fantombilden är ju inte blond )
Senast redigerad av Ghostface 2013-10-18 kl. 10:22.
Citera
2013-10-18, 10:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Brittisk polis följer nu upp ett hett spår att flera personer sett två män i, hör och häpna, BADBYXOR, i Praia de Luz. Detta gör dem till huvudmisstänkta! Dom är blonda och tros vara tyska eller Holländska. ( men..... mannen på fantombilden är ju inte blond )

Man häpnar, stackars alla dessa oskyldiga personer som hängs ut som huvudmisstänkta över hela världen.

Man glömmer bort att pedofilen i samma stad fick 6.5 miljoner i skadestånd för att han pekades ut som misstänkt, så man får hoppas att de har en välfylld kassa, och då pratar jag inte om McCanns kassa som bara växer varje gång det skrivs en artikel, utan statens.
Citera
2013-10-18, 11:04
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Man häpnar, stackars alla dessa oskyldiga personer som hängs ut som huvudmisstänkta över hela världen.

Man glömmer bort att pedofilen i samma stad fick 6.5 miljoner i skadestånd för att han pekades ut som misstänkt, så man får hoppas att de har en välfylld kassa, och då pratar jag inte om McCanns kassa som bara växer varje gång det skrivs en artikel, utan statens.

Ja, om det räcker att ha haft badbyxor på sig på en semesterort vid medelhavet för att bli misstänkliggjord så är det ju många oskyldiga människor som kommer få besök av polisen, obekväma frågor av vänner, grannar och arbetskamrater samt tyvärr inte en spänn för besväret. Beklagligt!
Citera
2013-10-18, 11:06
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/madeleine-mccann-police-hunt-men-2461285

Fan vad manipulativa och sjuka människor mccann paret är.
F.ö läste jag den förbjudna boken som länkades i tråden om vad som talar emot dom. En sak jag inte förstår är hur hundarnas arbete bara kan ignoreras? Dom har ju båda en meritlista av att hitta både blod och lik väldogt pålitligt. Och mcanns historia om det är bara för mycket. Gått i sina semester kläder på jobbet och jobbat med sex lik? Troligt. Burit mat-kött? Bara hennes avtryck på fönstret? Herregud hur kan det passera??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in