2013-10-17, 08:50
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzzan
Ja, och jag tror inte på den teorin. Svårt att läsa? Jag gav en egen teori om jag jag tror är mer möjligt/troligt. Båda fallen gör ju föräldrarna skyldiga så du borde ju va nöjd.

"Jag tror att tidsrymden för en ev dumpning är max 15-20 minuter. Så ut i havet tror jag inte är möjligt."

Nej jag har inte svårt att läsa. Har du svårt att minnnas vad du skrev för 2 minuter sedan? Du avfärdar ju dumpning i havet på grund av tidsrymden på 15-20 minuter....

Jag är mycket mer intresserad av att du ( eller någon annan, vem som helst) kommer med en rimlig alternativ teori till vad som hänt än att du tycker som jag. Hittills har jag inte sett någon sådan teori!
Citera
2013-10-17, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
"Jag tror att tidsrymden för en ev dumpning är max 15-20 minuter. Så ut i havet tror jag inte är möjligt."

Nej jag har inte svårt att läsa. Har du svårt att minnnas vad du skrev för 2 minuter sedan? Du avfärdar ju dumpning i havet på grund av tidsrymden på 15-20 minuter....

Jag är mycket mer intresserad av att du ( eller någon annan, vem som helst) kommer med en rimlig alternativ teori till vad som hänt än att du tycker som jag. Hittills har jag inte sett någon sådan teori!
Läs mina inlägg jag gjort idag en gång till.
Citera
2013-10-17, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tack för den uppgiften, det gör att man enklare kan hitta förklaringar till hur hon fördes bort och även förvarades osedd.

Märkligt att den bagen bara försvann.

Och om det är så som Leif stämmer att man kan hindra lukten genom att förpacka i mycket plast och försluta ordentligt har de lika gärna kunnat förvarat kroppen i väskan, på hotellrummet (likhunden gjorde väl en markering i en av garderoberna?)

Sen det här med trafficking-spåret, jag har precis sett Ecpats dokumentär om trafficking och barn som säljs som sexslavar.

Folk som ägnar sig åt trafficking gör sig inte besväret att kidnappa ett västerländskt barn och löpa stor risk att åka fast när det kryllar av föräldrarlösa barn/fattiga barn och barn med låg social status som de kan ta med sig utan att behöva kidnappa i löfte om att de ska ta hand om, ge arbete eller betala de utfattiga föräldrarna av.

Vill de ha ett blont litet flickebarn åker de till Baltikum eller Ukraina, exempelvis, där finns det små blonda flickor de kan sälja.
Så ser verkligheten ut.
Citera
2013-10-17, 09:14
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzzan
Läs mina inlägg jag gjort idag en gång till.

Ja, inte omöjligt att kroppen tillfälligt lagts i en Sopkontinent ( eller kanske i en SopCONTAINER). Golfapplåd!!!!

Nu var jag väl mer intresserad av någon teori om hur det gått till om det inte är föräldrarna!

Att någon utomstående tagit flickan från hotellrummet är avskrivet som osannolikt och föräldrarna är ju avskrivna som misstänkta (hur det nu gått till som GW säger då polisen i princip inte haft någon möjlighet alls att göra en utredning mot dem....)

Vi kanske kan vara överens om att Maddie inte bara gått upp i rök eller?
Citera
2013-10-17, 09:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ja, inte omöjligt att kroppen tillfälligt lagts i en Sopkontinent ( eller kanske i en SopCONTAINER). Golfapplåd!!!!

Nu var jag väl mer intresserad av någon teori om hur det gått till om det inte är föräldrarna!

Att någon utomstående tagit flickan från hotellrummet är avskrivet som osannolikt och föräldrarna är ju avskrivna som misstänkta (hur det nu gått till som GW säger då polisen i princip inte haft någon möjlighet alls att göra en utredning mot dem....)

Det är något som är helt solklart, Madde har inte försvunnit friviligt och då är det lika solklart att Madde utsatts för ett brott.

Kanske tråden skulle flyttas.

Iallafall så finns det bara två alternativ, det ena alternativet är utrett under många år utan att påvisa ens att det finns något stöd för det alternativet. När det gäller det andra alternativet har utredningen bara börjat och den ger massa stöd för det alternativet, men den utredningen har inte kunnat fortsätta på grund av politik.

Jag fastnade häromdagen på bortförande av kroppen. Men att det visade sig att Gerrys tennisbag plötsligt var borta så har det hindret med hur hon fördes bort försvunnit.

Jag tror därmed att ingen har sett vare sig Gerry eller Madde ute på gatorna denna kväll.

Möjligtvis kanske de istället för att söka vittnen som sett en person som bär ett barn, söka vittnen som sett en person som bär en blå sportbag.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-10-17 kl. 09:35.
Citera
2013-10-17, 09:43
Medlem
Citat:
Det är något som är helt solklart, Madde har inte försvunnit friviligt och då är det lika solklart att Madde utsatts för ett brott.

Iallafall så finns det bara två alternativ, det ena alternativet är utrett under många år utan att påvisa ens att det finns något stöd för det alternativet. När det gäller det andra alternativet har utredningen bara börjat och den ger massa stöd för det alternativet, men den utredningen har inte kunnat fortsätta på grund av politik.

Jag fastnade häromdagen på bortförande av kroppen. Men att det visade sig att Gerrys tennisbag plötsligt var borta så har det hindret med hur hon fördes bort försvunnit.

Jag tror därmed att ingen har sett vare sig Gerry eller Madde ute på gatorna denna kväll.

Möjligtvis kanske de istället för att söka vittnen som sett en person som bär ett barn, söka vittnen som sett en person som bär en blå sportbag.

Det skulle vara möjligt.

Fast hur är det med liklukten i bilen? För teorin är att hon sänktes samma kväll som hon försvann?

Och han hade ingen båt. Det skulle väl hittas så nära kusten. Dock så verkade GW tro i senaste Veckans Brott att Holger dumpades från land 35 meter utanför kusten. Vette fan.
Citera
2013-10-17, 09:46
Medlem
Citat:

Ja precis! Men polisen som utreder detta verkar ju helt retarded.

Men vet någon om man dykt i vattnet kring stranden? Och tror ni väskan kan finnas kvar nersänkt på botten med ett eventuellt skelett i? Eller har tyget lösts upp?
Citera
2013-10-17, 09:47
Medlem
Citat:

Kan du inte diskutera utan att hela tiden försöka trycka ner den du pratar med? Du sänker nivån i tråden och framstår som en osäker individ.
Citera
2013-10-17, 09:52
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det skulle vara möjligt.

Fast hur är det med liklukten i bilen? För teorin är att hon sänktes samma kväll som hon försvann?

Och han hade ingen båt. Det skulle väl hittas så nära kusten. Dock så verkade GW tro i senaste Veckans Brott att Holger dumpades från land 35 meter utanför kusten. Vette fan.

Nej, teorin är INTE att hon dumpades samma kväll utan långt senare. Därav alla spår i hyrbilen som användes till att flytta kroppen. Vad är det med dig och Mizzzan och eran oförmåga att läsa alternativt förstå det ni läser? Blir ENORMT jobbigt att upprepa allting precis hela tiden!
Citera
2013-10-17, 09:56
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Nej, teorin är INTE att hon dumpades samma kväll utan långt senare. Därav alla spår i hyrbilen som användes till att flytta kroppen. Vad är det med dig och Mizzzan och eran oförmåga att läsa alternativt förstå det ni läser? Blir ENORMT jobbigt att upprepa allting precis hela tiden!

Jag ber om ursäkt om jag tryckt ner någon men det är väldigt frustrerande när allting måste upprepas hela tiden. Det om något drar ner nivån i tråden!
Citera
2013-10-17, 09:58
Medlem
varför tror ni Leif Gw i programmet veckans brott sa att han tror inte att man kommer lösa Madeleines försvinnande??
Citera
2013-10-17, 10:01
Medlem
Kroppen är borta och om föräldrarna inte erkänner så löser man inte brottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in