• 1
  • 2
2013-10-16, 19:34
Medlem
Aktivers avatar
Hej på er!

Det finns ju såklart lite mat som inte är alltför god, tycker om det mesta men vissa saker går inte att få ner, t ex fiskbullar, korv stroganoff mm.

Finns det något man kan äta/dricka innan för att inte känna några smaker, något som tar över alla smaker eller helt enkelt får smaklökarna att domna bort. Kan man kanske hälla något på maten, tänkte nu mest om man blir bjuden på mat, går det att hälla något på maten lite i smyg?

Jag veeet, sån är jag!
Citera
2013-10-16, 19:38
Medlem
Strychnos avatar
Förvirra smaklökarna.
http://www.mirakelfrukt.com/
Citera
2013-10-16, 19:51
Medlem
Aktivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Förvirra smaklökarna.
http://www.mirakelfrukt.com/

Väldigt intressant, det kanske jag ska testa någon gång eller så kan man ju hälla citron på fiskbularna och sedan äta en sådan frukt!
Citera
2013-10-16, 19:52
Medlem
teamforce2s avatar
Om jag använder otrivin comp förlorar jag både luktsinne och smak under någon timme.
Citera
2013-10-16, 19:58
Medlem
Aktivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teamforce2
Om jag använder otrivin comp förlorar jag både luktsinne och smak under någon timme.

Hmm, intressant, det lär ju bero på att vi människor har väldigt svårt att uppfatta smaker när vi är täppta i näsan...

Vet ej om det fungerar på mig...

Och kom på en annan grej, jag kan redan knepet med att hålla för näsan, men det fungerar inge bra för mig!
Citera
2013-10-16, 20:02
Medlem
teamforce2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiver
Hmm, intressant, det lär ju bero på att vi människor har väldigt svårt att uppfatta smaker när vi är täppta i näsan...

Vet ej om det fungerar på mig...

Och kom på en annan grej, jag kan redan knepet med att hålla för näsan, men det fungerar inge bra för mig!

Fast när jag tar otrivin comp så försvinner nästäppan. Men jag tror helt enkelt att den är så stark så den påverkar mitt smak och luktsinne xD
Citera
2013-10-16, 20:05
Medlem
Aktivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teamforce2
Fast när jag tar otrivin comp så försvinner nästäppan. Men jag tror helt enkelt att den är så stark så den påverkar mitt smak och luktsinne xD

Hmm, jo, det står att den ska räcka i 6 timmar så då lär den ju vara ganska så stark!
Citera
2013-10-16, 20:33
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiver
Hej på er!

Det finns ju såklart lite mat som inte är alltför god, tycker om det mesta men vissa saker går inte att få ner, t ex fiskbullar, korv stroganoff mm.

Finns det något man kan äta/dricka innan för att inte känna några smaker, något som tar över alla smaker eller helt enkelt får smaklökarna att domna bort. Kan man kanske hälla något på maten, tänkte nu mest om man blir bjuden på mat, går det att hälla något på maten lite i smyg?

Jag veeet, sån är jag!

Fiskbullar fattar jag inte att någon kan gilla, men korv stroganoff?
Om du inte gillar det så låt bli att ät. Det är bara barn som måste äta upp maten.
Citera
2013-10-16, 20:39
Medlem
MaryBoleyns avatar
AROMAT gör även det äckligaste mycket godare
Citera
2013-10-16, 20:43
Bannlyst
Varför tvinga i sig värdelös mat som smakar skit som är onyttigt och icke näringsrikt?
Det vore annorlunda om det är typ lax du inte kan äta annars, men vill tvinga i dig.

Annars är det fan riktigt efterblivet!
Citera
2013-10-16, 20:43
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryBoleyn
AROMAT gör även det äckligaste mycket godare

Något generaliserande, men är inte just Aromat kryddan för dem som egentligen är helt ointresserade av mat. Och vars favoriträtter är barnmat så som köttbullar och makaroner, pasta köttfärssås (med extra ketchup oavsett hur mycket det är i såsen) pannkakor etc etc
Citera
2013-10-16, 20:46
Medlem
Aktivers avatar
Kanske borde skrivit att jag inte gillar falukorv över huvudtaget, förstår hur ni tänker och visste att dessa frågor skulle dyka upp senare men nu vill jag återgå till den riktiga frågan.

Aromat är gott på makaroner!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in