2013-08-14, 03:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanbarnet
Du har en värsting dator.
Inte den som gör att det laggar.

Vanligaste problemet vid lagg är att ditt internet suger.

Hur snabb lina har du?
Är ni många på samma lina? Mobiler, datorer, surfplattor etc..

Börja med det, samt stäng av all skit du har i bakgrunden på datorn (program osv)
Avinstalera program som du inte använder och som autostartar med win.
Alt sänk grafik instälningarna inne i spelen som "laggar" och uppdatera hela din dators alla drivrutiner. Speciellt grafik kortet.

Good luck

Öhm.. min dator är ca 5 år gammal, är det en värsting? min lina har ingen betydelse för spelet jag spelar är single player. Och jag har inte så mycket program öppet i bakgrunden, även om jag hade nåt program öppet så bör ju datorn klara av det om det nu är en värsting?
Citera
2013-10-04, 20:23
Medlem
Hej!

Det är så här att Tomb Raider droppar till dryga 45-50 fps på lite större utrymmen @ Ultimate inställningar. Det är inte alls fy skam, men mitt mål är konstant 60+

Och jag undrar om det hårdvaran som spökar, eller om det kan vara mjukvara?

Specs:

i5 2500k @ 4.2 ghz
8 gb ddr3 1333mhz
EVGA Gtx 780 sc, dock klockad ytterligare till 1000/1535
Ska tilläggas att jag inte skaffat mig en ssd ännu.
500 gb hdd om det är relevant.

Mina 5 cent är givetvis CPUn, men jag vill dubbelkolla.
Tack på förhand!
Citera
2013-10-16, 13:08
Medlem
chamaemoross avatar
Vill förhandsboka AC4 men vet ej om datorn har vad som krävs

Hejsan, jag funderar starkt på att förhandsboka Assassin's creed 4 Blackflag och har således gjort ett "can you run it" test på www.systemrequirementslab.com.

Efter en kontroll så står det att min dator inte klarar av spelet "http://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/assassins-creed-iv-black-flag/11846/?p=a"
eftersom min processor verkar vara för slö.

Jag har svårt att tro på det här då jag nyligen köpte den här datorn som klarar av de allra senaste spelen i Ultra grafik: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=781754

Är det någon som vet varför systemsrequirementslab säger som dem gör? Borde jag avvakta tills spelet är ute och sedan göra en ny kontroll?
Citera
2013-10-16, 13:26
Medlem
chamaemoross avatar
Enligt systemrequirementslab så klarar min dator köra Battlefield 4 på high graphics.. Det måste vara något fel med deras minimum reqs va?
Citera
2013-11-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABESEDE
Detta är det jag har:

Windows 7
Moderkort = Rampage II Extreme
Processor = i7 965 3.2Ghz
Grafikkort = EVGA Gtx 570
6 gb ram
1 ssd disk och 2 vanliga

Skärmen är en Samsung SyncMaster SA950(led)..

Problemet är det att vissa spel som jag spelar laggar så jag måste dra ner grafiken en bra bit. Dessa spel är:

Shogun 2 Total War
Rome: Total War (med en mod som heter Roma Surrectum II)

Så beror detta på datorn eller ? Väntar också på nya spel som Rome2, GTA5, Thief etc..

Kort och enkelt: Ja

Typ skärmarna som är något värt att återanvända. SSD:n och diskarna för lagring möjligtvis om det är någon storlek att tala om. Nuförtiden går det ju att få tag på SSD-diskar med vettig storlek till ett acceptabelt pris så den gamla är nog inte mycket att hålla i (lär väl inte vara mer än 60gb om den är fem år gammal?).
Citera
2013-11-05, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamaemoros
Enligt systemrequirementslab så klarar min dator köra Battlefield 4 på high graphics.. Det måste vara något fel med deras minimum reqs va?

Du skall lätt kunna köra Assasins Creed på den burken, det vågar jag nog lova.
Den är väl relativt ny ändå?

Minimum för AC skall vara:
Intel Core2Quad Q8400 @ 2.6 GHz or AMD Athlon II X4 620 @ 2.6 GHz

Det klår du med bred marginal.
Citera
2013-11-06, 02:07
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamaemoros
Hejsan, jag funderar starkt på att förhandsboka Assassin's creed 4 Blackflag och har således gjort ett "can you run it" test på www.systemrequirementslab.com.

Efter en kontroll så står det att min dator inte klarar av spelet "http://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/assassins-creed-iv-black-flag/11846/?p=a"
eftersom min processor verkar vara för slö.

Jag har svårt att tro på det här då jag nyligen köpte den här datorn som klarar av de allra senaste spelen i Ultra grafik: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=781754

Är det någon som vet varför systemsrequirementslab säger som dem gör? Borde jag avvakta tills spelet är ute och sedan göra en ny kontroll?

Du kan spela alla spel på marknaden med den datorn.
Citera
2013-12-21, 12:17
Medlem
Dunderqvists avatar
Klarar min dator dom här spelen?

Tjenare!

Sitter på denna datorn:

http://www.netonnet.se/art/oaotoaoooaooaoboaoeoaooaodoaoeoaoloaoeoaotoaoeoaod oao/papperskorg/officekampanj/hp-pavilionp6-2245eom/174853.7180/#tabs

Vet att den inte är optimal för krävande spel men har gjort lite tester på http://www.systemrequirementslab.com/ och det står att den ska klara av de spel jag vill köra som Payday 2, Black Ops, Trials Evolution, Uncharted 3

Vill gärna veta om datorn klarar spelen på minst medium, hade tänkt att införskaffa mig något av de under julen/nyår.
Värt att nämna är också att jag testade Warface och det laggade väldigt även på lägsta inställningarna men det måste väl ändå vara spelet det berodde på isåfall för så dålig kan väl datorn inte vara?

Oerhört tacksam för svar!
Citera
2013-12-21, 12:21
Medlem
Adam211s avatar
www.srtest.com
Citera
2013-12-21, 12:23
Medlem
Dunderqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
www.srtest.com

Ja, som du kanske glömde läsa så har jag redan testat på den sidan men p.g.a att det laggade så på Warface vart jag tveksam till om spelen jag nämnde verkligen flyter bra på datorn.
Förlåt om jag formulerade inlägget dåligt.
Citera
2013-12-21, 17:44
Medlem
Dunderqvists avatar
Det känns ju som han bör klara iallafall Black Ops på höga inställningar då testet visade nästan fullt men det som gjorde att jag tvekar lite är som sagt när jag testade Warface.
Citera
2014-01-04, 17:04
Medlem
Gatulivets avatar
Visst borde WoW fungera med detta, "Intel Pentium 4 CPU 3,4Ghz" (Processor) och "Radeon X850" (grafikkort)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in