Citat:
Ursprungligen postat av
BoyGoneBad
Hur tänker du nu?
Det är väl i allra högsta grad så att jag vill kunna ringa polisen för att dom ska komma och
ta hand om någon våldsam full/påtänd idiot som slagit en flaska i huvudet på mig?
Och om det då skulle vara denna polis som är på plats först och om hon sedan slår ner
gärningsmannen med sin batong och handfängslar honom så lär jag inte klaga på det.
Man kan ju snarare säga att DU inte behöver ringa polisen om du blir utsatt för brott
eftersom du förväntar dig att dom ska backa och kanske t o m åka därifrån om GM
protesterar. No problems at all.
Och sedan är det väl snarare så att FB som regel består av betydligt fler polishatare
än tvärtom. Men det spelar väl ingen roll för ditt eget tyckande. Du får ju skriva vad
du vill ändå.
Och nej, jag har inte läst fuppen. Jag går inte in på vapenhandlarbloggar.
Jag har bara läst diverse tidningsartiklar som t ex denna:
http://www.dn.se/sthlm/polisen-jag-kunde-inte-anvanda-farre-slag/
Men du som har läst fuppen kanske kan upplysa mig om det står fel
i DN?
Edit: Hur vet du att det inte är första gången hon "misshandlar" någon. Har du
något som stödjer detta? Någon utredning gjord på henne kanske? Något du
kanske kan länka till?
Ja, med tanke på att du hellre slår än talar så kanske det är bättre att du skiter i att ringa snuten och tar tag i det själv. För det är ju precis det som kvinnan i klippet gör. Hon börjar gapa trots att BO är lugn som en indisk ko. Hur många tänker rationellt när de är berusade? Förväntade hon sig på riktigt att BO skulle lägga sig ned och räkna till tio medan hon sätter handfängsel på honom? Är man så jävla korkad så passar man inte som polis.
Nej, jag kommer faktiskt aldrig mer ringa polisen om någonting händer mig, det har du alldeles rätt i. Efter att tre snubbar trängde sig in i min lägenhet och slog ned mig och sedan försvann från platsen som ett gäng fega råttor, så kommer jag aldrig be om polisiär hjälp. Alla tecken för att ett brott hade inträffat fanns där, men inte ett jävla piss har hänt, och det här hände i påskas.
Vapenhandlarbloggar? Ett förundersökningsprotokoll är en offentlig handling som vem som helst kan beställa från en domstol. Dessutom finns det en stor tråd här på FB om just sådana dokument. Att läsa den mediala versionen är ingenting att rekommendera. Snarare så bör man läsa vittnesuppgifter och annat som inte står med i en jävla nyhetsartikel. Jag har inte läst FUP, men jag tänkte eftersom du verkade så säker på din sak så kanske du hade gjort det.
Du säger att han har misshandlat två personer. Misshandel är ett ganska brett begrepp. Du kan i stort sätt knuffa ner någon på marken så att denne skrapar upp ett litet sår i handen och dömas för misshandel. Frågan är om misshandeln du påstår att han har begått var oprovocerad eller om han bara handlade i nödvärn. Oavsett så bör inte en polis ta till med ett sådant kraftigt våld som i klippet.
Det kan vara första gången, men det kan fortfarande vara hennes enda sätt att lösa en situation. Han var inte speciellt provocerande, han var berusad. Han var inte speciellt hotfull mot polisen, han var bara berusad. Han visade inga tecken efter sju slag att hans "hotfulla natur" började avta, han var bara berusad. Ska polisen börja gå runt och slå folk som är berusade eller och sen hävda att de agerat hotfullt mot de?
Jag hade löst situationen på ett helt annat sätt. Hur hade hon hanterat situationen om han faktiskt hade blivit hotfull och aggressiv efter fem slag? Är man en ensam kvinnlig polis i en sådan situation så ska man fan inte ta till våld mot en man som är större än sig själv. Sen spelar det ingen roll om du har en laddad sig sauer i midjan. Han hade fan kunnat bonka skiten hur den lilla damen, sparkat ihjäl hundjäveln och sen flytt från platsen.
Det tråkiga i det hela är att det hade förmodligen gått som hon velat ifall inte någon hade stått med en kamera bakom hennes rygg. Då hade hon kunnat hävda vad fan som helst.