Citat:
Ursprungligen postat av
Murvelo
Så, en ny organisationen finns inte om du inte hittar någon omfattande aktivitet via Google? Gäller samma sak för RF? Kan inte hitta någon RF-hemsida till skillnad från Hizb Ut Tahrir som faktiskt har en hemsida. Detta innebär att RF inte finns? SvD och de andra källor som nämner en svensk etablering ljuger? Du är helt säker på att en organisation som Hizb Ut Tahrir inte använder arabiska för viktigare kommunikation?
Fast nu nämer inte SvD etablering. Utan pratar om en kommande etablering och försök till etablering.
Jag utgick från att säpo, media, expo, bloggare skulle följa upp sina artklar om en etablering faktiskt skedde. Eller att organisationen på något sätt skulle nämna sin svenska avdelning. Men ingenstans på hela nätet finns en endaste referens till att organisationen existerar och har fysiska medlemmar. RF hittar jag tonvis bevis på fysisk existens och aktivitet. Din organisation, inte ett spår. Och det hade jag inte normalt tyckt räckte, men danmark organisationen visar inte upp några som helst tecken på att vilja agera i det dolda. Bevis på existens för en dansk organisation, om än liten står överflöd.
Varför ha en helt tyst svensk avdelning när alla andra är högljudda? Varför står den danska organisationen som ansvarig för hela norden om det finns en svensk etablering? Nej du, din stora fascistiska-islamistiska organisation verkar bara existera som en halvkasst översatt hemsida.