2013-10-15, 20:14
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Riktigt så enkelt är det inte.
1. Normalt mejlas PDF:er inte till allmänheten, beroende på oklarheter med PUL.
2. Arbetet med att scanna in sidorna har man rätt till och brukar också göra med råge. Någon tusenlapp för en skiva med FUP är inte ovanligt.

Scanna sidorna?

Ursäkta, men har jag missat att vi lever 2013? Skriver polisen på skrivmaskin fortfarande?

Spara word-dokument som PDF kostar inget...
Citera
2013-10-15, 20:33
Medlem
Quarrels avatar
Jag såg ett inslag i SVT:s ABC nyss om detta mål: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/rattegangen-om-modellfotografen-startar. Målsägarbiträde Elisabeth Massi Fritz är målsägarbiträde i detta mål också. Den rättegången började idag. Det förklarar varför hon anser att kalendern är full.
Senast redigerad av Quarrel 2013-10-15 kl. 20:44.
Citera
2013-10-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Utan att avslöja vem du är, kan du berätta mer, och varför var du i lägenheten?

Svårt att förklara utan att avslöja. Är inte inblandad i utredningen på något sätt iaf eller har nått med den att göra.
I mitt jobb så gör jag en typ av service i olika bostäder runt om i kommunen.
Finns inte så mkt mer att berätta. Va beredd själv att det skulle synas nåt, men inget som kunde ses med blotta ögat.
Citera
2013-10-15, 20:59
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rozzen
Har det gått rykten om en som har sett KJ med en Bolagspåse? Vad jag vet så finns det bara ett vittne, ett minderårigt. Barn kan ljuga för uppmärksamhet och när ett mord sker kan barnen få väldigt mycket uppmärksamhet för att barnet var insatt i mordet. Vad jag vet är hen som vallades är en 12 -11 årig tjej. verkar vara orienterare så det är antagligen E....a J.hansson eller E.len K...mey. Det kan man se på www.eventor.orientering.se och så kollar man tävlingar i Norrbotten. klickar igenom sig på några av dem och ser vilka som är med i D12 och jag hitta dem. Dem båda bor i Boden.
.....
INTE DENNA HEN.....ABSOLUT PÅLITLIG!!! ...(namnen stämmer inte....enligt vad jag hört, men... det kan finnas fler än ett/två/tre vittnen).
Men snart vet vi...
Citera
2013-10-15, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KITTY007
.....
INTE DENNA HEN.....ABSOLUT PÅLITLIG!!! ...(namnen stämmer inte....enligt vad jag hört, men... det kan finnas fler än ett/två/tre vittnen).
Men snart vet vi...

Då undrar man vad i sådant fall detta unga vittne skulle vara vittne till.

Det har ju skrivits i tråden att en/två personer varit ikring ödehuset dagarna innan VB påträffades ??
Ja t.o.m. att något ungt vittne sett mtGM i området, ensam eller med någon till person.
Citera
2013-10-15, 21:31
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Då undrar man vad i sådant fall detta unga vittne skulle vara vittne till.

Det har ju skrivits i tråden att en/två personer varit ikring ödehuset dagarna innan VB påträffades ??
Ja t.o.m. att något ungt vittne sett mtGM i området, ensam eller med någon till person.

Stämmer enl. min källa. Jag tror du är på rätt spår.
Citera
2013-10-15, 21:36
Medlem
Jag anar tung bevisning från lägenheten, kanske någon form av trofe? Skalp? Trosor?
Citera
2013-10-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KITTY007
Stämmer enl. min källa. Jag tror du är på rätt spår.

Om nu vittnet sett mtGM och säger att det är den personen som var där en viss tid så är det säkert viktigt för polisen men jag är tveksam om man bara sådär med säkerhet kan peka ut en okänd person ute i skogen.

Det jag däremot funderar på den eventuellt tappade kartan, kan den isf ha någon betydelse i sammanhanget, d.v.s. var den ungefär tappades och när. Kan den ha hittats hos mtGM i lgh, f-hem eller bilen och polisen givetvis intresserat sig av var den kommer ifrån och får ett sammanträffande med hur/var den tappats, den visar vad jag förstår terrängen vid ödehuset och tidpunkt för när den tappats blir då väldigt intressant.
Förmodligen ett riktigt långskott och kanske t.o.m. till icing..
Citera
2013-10-15, 22:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om nu vittnet sett mtGM och säger att det är den personen som var där en viss tid så är det säkert viktigt för polisen men jag är tveksam om man bara sådär med säkerhet kan peka ut en okänd person ute i skogen.

Det jag däremot funderar på den eventuellt tappade kartan, kan den isf ha någon betydelse i sammanhanget, d.v.s. var den ungefär tappades och när. Kan den ha hittats hos mtGM i lgh, f-hem eller bilen och polisen givetvis intresserat sig av var den kommer ifrån och får ett sammanträffande med hur/var den tappats, den visar vad jag förstår terrängen vid ödehuset och tidpunkt för när den tappats blir då väldigt intressant.
Förmodligen ett riktigt långskott och kanske t.o.m. till icing..

Vad är det för tappad karta du talar om, det har jag missat och hittar inget om det när jag söker på karta i tråden?
Citera
2013-10-15, 22:21
Medlem
Citat:
Vad är det för tappad karta du talar om, det har jag missat och hittar inget om det när jag söker på karta i tråden?

Se inlägg: #37497 i tråden.
Citera
2013-10-15, 22:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Tror att sånt skulle försvinna efter ett tag. Ju mindre partiklar desto mindre tid tar det för dom att försvinna. Tveksamt att såna mikroskopiska partiklar skulle vara kvar på kroppsdelarna efter 3 (eller?) veckor. Sen kroppens egna vätskor och utsöndringar... Inte omöjligt att såna spår än borta när kroppsdelarna väl hittas.

Partiklar eller inte, spår efter vattenorganismer borde finnas på eller i vävnad trots att kroppen har legat i skogen ett bra tag, dessutom låg benen inomhus, jag tror definitivt att man skulle se att kroppen har varit i kontakt med en sjö eller vattendrag efter det att den styckats.

EDIT;Och tack för det här Se inlägg: #37497 i tråden. ToZon.
Citera
2013-10-15, 22:57
Medlem
Citat:
Partiklar eller inte, spår efter vattenorganismer borde finnas på eller i vävnad trots att kroppen har legat i skogen ett bra tag, dessutom låg benen inomhus, jag tror definitivt att man skulle se att kroppen har varit i kontakt med en sjö eller vattendrag efter det att den styckats.

EDIT;Och tack för det här Se inlägg: #37497 i tråden. ToZon.

Hoppas att de har skrapat och tagit prover på kroppsdelarnas yta. Kommer inte ihåg att det har gjorts i FUPPAR jag läst tidigare.
Fast jag kanske missade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in