2013-10-15, 20:16
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Nej.

Men om du tror att Spansk åsyftar folk från Afrika, Asien och Sydamerika får du väl tro det även om det är snudd på bisarrt. Kan folk sluta vara hysteriska och försöka se saker på ett nyktert sätt? Sluta ta citat ur deras sammanhang, läs istället in vad som är rimligt att läsa in med på tanke på personens tidigare historia av uttalanden och aktioner.

Bråk om profetens skägg är väldigt lukrativ.
Låt oss studera "Min Kamp" som judarna studerar torah så kan även vi skapa en egen talmud där vi kan bråka om huruvida en nationalist alltid skall säga negerboll eller hur vi ska agera om Zlatan gör mål för landslaget.
Låt sedan "Judiska centralrådet" a.k.a "Nationell.nu" ha vetorätt i frågan
Citera
2013-10-15, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bussturken
Nu gillar jag inte alls ordet "främlingar" då jag tycker det låter alldeles för avhumaniserat.
Men nog ser jag ryssar,polacker,Spanjorer och ester som "främlingar"

OK så då ser du kanske norrmän och danskar som främlingar oxå?
Citera
2013-10-15, 20:19
Medlem
DansandeVindurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkrans
Dom är ungefär samma folk som oss,Liknande språk och ingen stor skillnad genetiskt. Så nej.
Citera
2013-10-15, 20:23
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Klart jag gör.. Det är inte det jag menar, utan jag undrar varför Spansk säger "etniska främlingar" om européer.. OM han menade valloner och dylikt borde han väl sagt "brödrafolk" eller "närstående folk"?

En etnisk främling är i mina, och de flesta nationalisters ögon, ex. en neger eller arab... Du kan väl åtminstone erkänna att det var väldigt klumpigt sagt i såna fall?

Han syftar nog på de som är lite längre bort från oss genetisk och kulturellt som slaver och sydeuropeer.

Jag skrev i min första inlägg om detta
"Kan medge att det inte var hans bästa framträdande" så svar JA
Jag tycker det var en olycklig formulering men låt oss bli som "Centrum mot rasism" eller "Afrosvenskarnas Riksförbund" som hittar rasism/antinationella uttalanden under varje sten
Citera
2013-10-15, 20:26
Medlem
Citat:
Han syftar nog på de som är lite längre bort från oss genetisk och kulturellt som slaver och sydeuropeer.

Jag tycker det var en olycklig formulering men låt oss bli som "Centrum mot rasism" eller "Afrosvenskarnas Riksförbund" som hittar rasism/antinationella uttalanden under varje sten

Nej han syftar på Utomeuropéer.. Vad har du fått det ifrån att han pratar om slaver och sydeuropéer?
Citera
2013-10-15, 20:28
Medlem
Citat:

OK.. Jag vill inte göra detta till en nationell.nu-grej, bara undrade varför han sa "etniska främlingar" om han inte menade afrikaner och araber osv... Klumpigt, men han ska nog försöka undvika såna ord framöver, åtminstone i offentliga tal så slipper han/SvP ev. missförstånd...
Citera
2013-10-15, 20:29
Medlem
bussturkens avatar
Citat:

Öööööh nej ?
För mig får det gärna bo en miljon norrmän i Sverige om vi hade haft resurser till det.
Dock skulle jag skulle inte vilja ha en miljon polacker bodde i Sverige men skulle absolut fina frid några tusen.

Det skulle heller inte göra mig ett skit om det bodde 15 negrer i Stockholm eller fem araber i Göteborg. dessa skulle jag behandla med med värdighet så länge de gjorde detsamma.
Citera
2013-10-15, 20:30
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
OK.. Jag vill inte göra detta till en nationell.nu-grej, bara undrade varför han sa "etniska främlingar" om han inte menade afrikaner och araber osv... Klumpigt, men han ska nog försöka undvika såna ord framöver, åtminstone i offentliga tal så slipper han/SvP ev. missförstånd...

Det köper jag
Citera
2013-10-15, 20:34
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Nej han syftar på Utomeuropéer.. Vad har du fått det ifrån att han pratar om slaver och sydeuropéer?

Okej ingen av oss två vet ju vad han menar även om det för mig är självklart.
Men varför inte ta och maila Daniel själv sedan kan du ju posta svaret här ?

nykvarn@svenskarnasparti.se
Senast redigerad av bussturken 2013-10-15 kl. 20:43.
Citera
2013-10-15, 20:49
Medlem
Glowstickss avatar
Tack för ett förbaskat bra program gubbar. Bästa hittills enligt mig.

Hade ett helt jävla batteri av synpunkter men det hinns inte med pga fotbollen. Skönt att ni tog avstånd från DNA-nationalismen.
Citera
2013-10-15, 20:57
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glowsticks

Hade ett helt jävla batteri av synpunkter men det hinns inte med pga fotbollen. Skönt att ni tog avstånd från DNA-nationalismen.

Själv digga jag programet om Gaza
http://www.youtube.com/watch?v=mPprmHs2II0
Citera
2013-10-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glowsticks

Frågestunden med "Patrick" var ju världsklass
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in