2013-10-15, 16:12
Medlem
glaspsykes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrasserad
Tja grabbar (och kanske tjejer)!

Är det någon som upplever problem med Fifa14 Ultimate team på Xbox? Så fort jag trycker på spela match så hänger sig hela skiten. Någon som varit med om något liknande? Har testat allt möjligt, men kanske är det någon som har något tips att komma med?

Det här hände efter att jag sålt av alla och köpt in en ny elva, om det nu har någon betydelse?

Vi ser ut att vara två.

Kan spela cupmatcher, men går jag in på säsonger så hänger det sig och jag måste starta om hela skiten. Får inte ens upp xboxmenyn via X:et i mitten av kontrollen.

Hoppas innerligt att detta kan lösas, då man gör pengarna i seriespelet och stoltserar enbart med pokaler i cuper.

mvh
Citera
2013-10-15, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heatherton
I vilken formation känner ni att era yttar kommer till farligast målchanser av 4-1-2-1-2 och 4-2-3-1 (2) ?

4-2-3-1 (2) Tycker jag, känns som yttrarna ges mer utrymme där. Vet att många tycker deras utgångspositioner hamnar för långt ner i banan och att dom försvinner ur matcherna. Men jag tycker den funkar perfekt man hamnar alltid rättvänd i 1 mot 1 läge. Kan du skilla lite är det ingen match att skapa dig en bra målchans i det läget. Ibland kan det dock krävas att du vänder lite och lugnar ner spelet så att dina yttrar hinner ut till sin kant igen efter att varit med och försvarat.
Citera
2013-10-15, 16:18
Medlem
Pellenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinzLus
Någon som är vass på att göra hybrider?
Vill ha en hybrid med Özil. Om någon kan klämma in eto'o också skulle vara nice men det är verkligen inget måste! Inte så dyrt heller
Vettafan hur det blev, men har inte så mycket för mig just nu så tänkte att jag kunde bidra med ett lag. http://www.futhead.com/14/squads/1276203/
Senast redigerad av Pellens 2013-10-15 kl. 16:28.
Citera
2013-10-15, 16:23
Medlem
Seether14s avatar
http://www.futhead.com/14/squads/1276525/

Vågar man? Känns rätt offensivt. Annars går jag nog på en liknande med 4-3-2-1 med Reus/Robben som LF/RF.
Citera
2013-10-15, 16:24
Medlem
Vilket lag hade ni valt?

Lag 1. Ronaldo+ BPL: http://www.futhead.com/14/squads/1276519/

Lag 2. Ronaldo+Brassar: http://www.futhead.com/14/squads/886080/

Kör med lag 2 nu vilket fungerar bra men är ju alltid sugen på att testa något nytt. Någon som har några förslag utöver de lagen?
Citera
2013-10-15, 16:26
Medlem
Floyd.Lemonpoulds avatar
Har ett litet dilemma här.
Ska i vilken sekund som helst värva T.Silva som ny capitano till mitt lag.
Frågan är dock vem som ska få bli hans partner in crime i mittlåset? Vem hade ni föredragit?
Citera
2013-10-15, 16:29
Medlem
Vattumannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sixpounder
ok, Gustavo är den perfekta cdm pga av sina wr, eftersom han har dem så funkar Melo helt ok bredvid trots h/h och han har ju hyfsad stamina så han orkar springa som en idiot.

i Serie a laget skulle jag nog byta ut Pirlo mot en gustavo typ, dvs de rossi.

3-5-2 lag bygger ganska mycket på wr eftersom du måste kunna överbelasta motståndarens mittfält utan att läcka bakåt.

Du ska helst inte ha några backar med high i offensiv och viktigast av allt yttrarna ska ha m/m nästan ett måste om du ska få ut max av formationen. Lulić är den perfekta typen i serie a, du funkar ju även med lite offensivare eller defensivare. Men de är ju lm och rm du ska ha och inte några wingers med h/l

DE OPTIMALA HADE VARIT.

CB x 2 = L/H
CB X 1= M/M

RM/LM = M/M

CMD= M/H

CAM = H/M

ST X 1= H/L
ST X 1= M/M

Tack för grymt svar!

Tycker dock det verkar lite överseriöst då jag inte märker någon stor skillnad in-game. Kanske i div 1, men har en bit kvar Fast i femman

Får nog sluta köpa guldpaket isf, det är som en drog. Är det bara jag?

Fått Ramos, Suarez, Rooney och Chiellini som bäst och det gör ju ingen nöjd så då blir det bara fler å fler...
Citera
2013-10-15, 16:31
Medlem
Vattumannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floyd.Lemonpould
Har ett litet dilemma här.
Ska i vilken sekund som helst värva T.Silva som ny capitano till mitt lag.
Frågan är dock vem som ska få bli hans partner in crime i mittlåset? Vem hade ni föredragit?

Monstret David Luiz? Eller Magistern, Sergio Ramos.
Citera
2013-10-15, 16:33
Medlem
Vattumannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oppa
Blev precis utloggad från FUT på konsolen. Hade precis spelat 1-1 och fick den poängen som krävdes för att vinna titeln osså disconnectas jag EFTER matchen, alltså när man ser sina betyg och där... Hoppas faaaaaan jag fick den poängen nu, annars ska jag fan knulla allas morsor!!

Kommer ihåg på 13 när jag råka ut för samma sak, då räknades matchen som förlust, jävligt surt eller hur... men sen DESSUTOM så fick jag inte ens de pengar som jag skulle fått vid förlust av matchen... alltså coinsen för att stanna kvar i nuvarande division. Utan allt bara börja från 0 och jag fick inte ett skit...

Edit: Kom in igen och NEJ, visst faaaan fick jag inte ett skit för den matchen. JÄVLA KUK EA!! Men att dra kontrakt och fitness från mina spelare det lyckades dem med... FYFAN VA LAACK!!

I feel u, efter matchen är slut. Står vinst på My Profile i webappen men ändå inga poäng i stats in-game. Så fruktansvärt knäckande.
Citera
2013-10-15, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellens
Någon som lirar eller har lirat 4-1-4-1? Är den något att ha? Behöver man tänka på något speciellt?
sjukt bra formation imo. kräver offensiva LM/RM så inte ST blir helt ensam. robben gör ett fantastiskt jobb för mig riktigt bra defensivt och för bollinnehav
Citera
2013-10-15, 16:39
Medlem
Pellenss avatar
Vad skulle ni föredra för formation, 4-1-4-1 eller någon utav 4-3-3 formationerna? Vore väldigt tacksam för svar.
Citera
2013-10-15, 16:39
Medlem
cudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seether14
http://www.futhead.com/14/squads/1276525/

Vågar man? Känns rätt offensivt. Annars går jag nog på en liknande med 4-3-2-1 med Reus/Robben som LF/RF.
Va? Är väl ändå givet att en 5-2-3 är mer defensiv än 4-3-3?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in