2013-10-14, 15:51
  #25
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Men alltså, det är ju precis detta "beprövade system" som har lett oss till den situation som vi idag befinner oss i. I vilket fall, som jag redan påpekat i ett inlägg på första sidan så förstår jag att det inte är dagens demokratisystem med Löfven:ar och Reinfeldt:ar som ni ser som eftersträvansvärt, utan ett sant folkstyre. Det vill såklart även jag också ha, men jag vill inte nödvändigtvis låsa fast mig vid ett specifikt system, utan jag finner det av godo att lämna dörren öppen i frågan, och det är precis det som SvP:s tiopunktsprogram gör, vilket gör att det är fullt rimligt att ha eran position, och samtidigt stödja SvP. SvP:s position i frågan fungerar som ett paraply, som sträcker sig ovanför t.ex. det folkstyre som ni gärna vill ha och andra styrelseskick som kanske inte blivit formulerade ännu.

Men det kanske inte är systemets fel att vi är i den situation vi befinner oss idag; även vårt östra grannland har ett demokratiskt system, men utan att ha alla dessa utlänningar i landet. Skulle du kunna leda i bevis att vårt styrelseskick oundvikligen leder till denna mångkulturella mardröm, så är jag den förste att vilja avskaffa demokratin; men jag tror snarare att det är missbruk av vår demokrati, som lett oss in i fördärvet. Vi har en moralisk elit, som inte tillåter avvikande åsikter att komma fram och hade vi fått en folkomröstning i frågan, som också hade följts, så hade problemet kunnat lösas med demokratiska medel. Vår demokratiska system är egentligen kidnappat av en extremistisk elit. Att du sedan i din motvilja mot det mångkulturella, kanske drar förhastade slutsatser om demokratins nederlag, är i högsta grad förståeligt; men jag tror inte att dagens situation är ödesbestämd av styrelseskicket.

Citat:
Jag anser att det är fakta nog för att begrunda det faktum om att varenda tjomme i riket kanske inte nödvändigtvis behöver ha inflytande över de allra viktigaste spörsmålen i Sverige, de som handlar om landets och folkets framtid, osv.

En i högsta grad förståelig åsikt, emedan få personer verkligen är tillräckligt insatta för att kunna fatta bra beslut. Problemet är att om de inte får åtminstone lite inflytande, så anser de sig inte som delaktiga, utan vänder sig emot systemet.

Det är betryggande att veta att SvP inte låser fast sig, utan ger utrymme för flera alternativ. Problemet är att om frågan är öppen, så ökar osäkerheten om vad komma skall. Innan vi korsar Rubicon, så vill jag gärna veta vad som väntar på andra sidan. Historien är full av misslyckade försök att ändra styrelseskicket.

I vilket fall som helst, är den mångkulturella situationen idag så motbjudande, att vi kanske behöver byta styrelseskick, för att få ut alla blodiglar som parasiterar på vårt land.
Citera
2013-10-15, 10:35
  #26
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Men det kanske inte är systemets fel att vi är i den situation vi befinner oss idag; även vårt östra grannland har ett demokratiskt system, men utan att ha alla dessa utlänningar i landet. Skulle du kunna leda i bevis att vårt styrelseskick oundvikligen leder till denna mångkulturella mardröm, så är jag den förste att vilja avskaffa demokratin; men jag tror snarare att det är missbruk av vår demokrati, som lett oss in i fördärvet. Vi har en moralisk elit, som inte tillåter avvikande åsikter att komma fram och hade vi fått en folkomröstning i frågan, som också hade följts, så hade problemet kunnat lösas med demokratiska medel. Vår demokratiska system är egentligen kidnappat av en extremistisk elit. Att du sedan i din motvilja mot det mångkulturella, kanske drar förhastade slutsatser om demokratins nederlag, är i högsta grad förståeligt; men jag tror inte att dagens situation är ödesbestämd av styrelseskicket.

Givetvis är det inte det demokratiska systemet allena som är boven i dramat. Men precis som att personer som befinner sig på en brottsplats när polisen kommer dit får anses vara huvudmisstänkta så gäller det även det demokratiska systemet och den nuvarande situationen. Och mer därtill, situationen är redan uppkommen, och för att ta oss ur dagens situation så kan det komma att krävas andra saker än folkstyre. Jag tänker på om vi blir minoritet i vårt land. Jag tycker vi redan nu skall börja organisera oss för att den dagen stå redo, och att organisera sig kring ett parti som inte låser fast sig vid det ena eller det andra ger flexibilitet i längden och gör att vi står rustade både för en extremt dålig framtid, och en lite ljusare framtid. Låt säga att vi på något magiskt sätt får en tillnyktring i landet de närmsta 20 åren, och det blir både stopp och återvandring. Ja men då finns det ju full utrymme att verka inom SvP för en demokrati utan missbruk. Om man anser att detta är det mest ändamålsriktiga sättet att styra landet på, så finns det ingenting som gör att SvP inte kan anta den ståndpunkten, givet att det finns tillräckligt med stöd för den i partiet, och om de faktiska förhålladena i landet inte kräver annat.

Citat:
Ursprungligen postat av SvP
4, Sverige skall styras på ett så ändamålsenligt sätt som möjligt: Statsapparaten skall ledas av ett modernt statsskick som så effektivt som möjligt gagnar svenskarna. Statsskicket måste bygga på kompetens och ansvar, och dess uppgift skall alltid vara att tjäna befolkningen, aldrig tvärtom. Det styrande systemets ledord skall vara förbättring, utveckling och hela folkets väl.


Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
En i högsta grad förståelig åsikt, emedan få personer verkligen är tillräckligt insatta för att kunna fatta bra beslut. Problemet är att om de inte får åtminstone lite inflytande, så anser de sig inte som delaktiga, utan vänder sig emot systemet.

Det är betryggande att veta att SvP inte låser fast sig, utan ger utrymme för flera alternativ. Problemet är att om frågan är öppen, så ökar osäkerheten om vad komma skall. Innan vi korsar Rubicon, så vill jag gärna veta vad som väntar på andra sidan. Historien är full av misslyckade försök att ändra styrelseskicket.

I vilket fall som helst, är den mångkulturella situationen idag så motbjudande, att vi kanske behöver byta styrelseskick, för att få ut alla blodiglar som parasiterar på vårt land.

Jo precis. Det allra viktigaste just nu är säkra det svenska folkets framtid och vår suveränitet, alla andra frågor och hur dittan och dattan skall skötas rent politiskt i framtiden är egentligen för stunden ovidkommande, eftersom om vi inte löser huvudfrågan, så finns det ingen framtid.
Citera
2013-10-15, 16:49
  #27
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balansen
Intressant ämne och jag är definitivt bland dessa ni pratar om.

Detta handlar inte om demokrati för mig utan att VARENDA en ska ut (enligt SVP). För mig så är inte det någonting nödvändigt. Målet ska vara att minoriteterna är så få att de aldrig tack vare sin nativitet kan komma att ta ett stort fäste i befolkningens sammanstättning. Har man denna inrikting så är den enligt mig en mycket sundare politik. En Paul Ramzy idé alltså, inte 100% vita men en stor jävla majoritet.

Ser jag tillfälligt en invandrare ibland i min homogena statsdel så är inte det något problem, jag vet att för er mer radikala så är det det. Jag vill bara ha som utgångspunkt att när en turist kommer hit så ska de se Svenskar och inte undra vad fan alla dessa negrer kommer ifrån. Spelar vårat landslag ute i världen ska det vara 95% chans att den är en etnisk svensk, finns det en invandrare i laget så är inte det ett problem.

Sen är pratet om demokrati egentligen inte så intressant eftersom alla nationalister är ense om att demokratin idag är dålig och den måste ändras, det räcker väl så? Till och med mjuka Sd-are pratar ju för fan om en "demokratur".

Så etniska svenskar är inte i majoritet redan?
Citera
2013-10-15, 17:45
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Så etniska svenskar är inte i majoritet redan?
Jag förklarade att vi skulle vara en stor majoritet, alltså inte 60-40 eller 70-30 utan möjligtvis 96-4.
Citera
2014-04-04, 20:47
  #29
Medlem
VonAbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Så etniska svenskar är inte i majoritet redan?
Etniska Svenskar kommer vara runt ~50% 2050 om den demografiska utvecklingen håller i sig, har för mig att denna rapport kom för 1-2 år sedan. Så kanske mera troligt att det kommer att inträffa runt 2040-45?

Sedan beror det lite hur man räknar, räknar man som "tunnelbana Åsa" så kommer det alltid att bo svenskar här till 100% eller iaf så länge vi har tunnelbanor.
Citera
2014-04-04, 20:56
  #30
Medlem
thelindgrennheros avatar
Jag måste då säga att det verkligen är en ickefråga, och den som tänkt i dessa banor kan ju knappast kallas nationell? SD är som bekant inte ett nationalistiskt parti, och SVP är verkligen inte radikaler heller. De är visserligen det enda nationalistiska parlamentariska alternativ men om något borde de radikaliseras en aning, kan jag tycka.
Citera
2014-04-05, 17:58
  #31
Medlem
adolf512s avatar
Jag tror att på sikt så skulle det kanske finnas utrymme för ett mer högernationalistiskt parti, detta förutsatt att SvP har fått tillräckligt många röster, rent taktiskt så finns det naturligtvis fördelar med flera nationalistiska partier att välja emellan, Denna strategi har judarna med framgång använd länge där de helt enkelt ser till att kontrollera båda sidor.
Citera
2014-04-07, 17:26
  #32
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RisingSun
Ursprungliga insändaren som jag gissar att ditt inlägg är ett svar på


Angående ett nytt parti
http://www.nationellidag.se/angaende-ett-nytt-parti
Opinion. Den senaste tidens uteslutningar ur Sverigedemokraterna har skapat ett mycket konkret problem: flera kunniga, duktiga och seriösa politiker har förlorat sin partitillhörighet och har i praktiken ingenstans att ta vägen
Apropå Nd (som nämns) så verkar de sakna partistyrelse. Har det varit många interna gräl sista tiden?

http://www.nd.se/partistyrelsen

Edit: Seriöst, har Marc nu tagit ner Nd till mikronivå slutligen, så att han kan hålla årsmöte med en liten diaprojektor kring ett konferensbord? Snart kan ju hela partiet rymmas i en Golf.

http://www.nd.se/Aktiviteter/2012/oktober/arsmote-for-nationaldemokraterna
__________________
Senast redigerad av HugoStieglitz 2014-04-07 kl. 17:40.
Citera
2014-04-09, 08:00
  #33
Medlem
Har reviderat min bedömning av läget, även fast jag fortfarande tycker SvP är lite för radikala så är det en plikt att rösta på enda etniskt nationalistiska alternativet.

Det må så vara att jag känner mig ideologiskt närmare ND men det bör hursomhelst vara en ickefråga på vilka man bör rösta på.

Hade Gustav Kasselstrand varit partiledare och partiprogrammet i SD iaf nämnt risken för vit minoritet i framtiden, så hade det varit acceptabelt att rösta på dem, men så är inte läget så de ska bort.
Citera
2014-04-09, 11:25
  #34
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balansen
Har reviderat min bedömning av läget, även fast jag fortfarande tycker SvP är lite för radikala så är det en plikt att rösta på enda etniskt nationalistiska alternativet.

Det må så vara att jag känner mig ideologiskt närmare ND men det bör hursomhelst vara en ickefråga på vilka man bör rösta på.

Hade Gustav Kasselstrand varit partiledare och partiprogrammet i SD iaf nämnt risken för vit minoritet i framtiden, så hade det varit acceptabelt att rösta på dem, men så är inte läget så de ska bort.

Glädjande att få kännedom om. Det verkar som om det är många som tagit steget över till SvP den senaste tiden.
Citera
2014-04-10, 14:10
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Glädjande att få kännedom om. Det verkar som om det är många som tagit steget över till SvP den senaste tiden.
För ett år sedan hade det varit helt otänkbart för mig. Så ja det tar nog lite tid för folk, men det kommer förr eller senare.
Citera
2014-04-10, 14:13
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balansen
Har reviderat min bedömning av läget, även fast jag fortfarande tycker SvP är lite för radikala så är det en plikt att rösta på enda etniskt nationalistiska alternativet.

Det må så vara att jag känner mig ideologiskt närmare ND men det bör hursomhelst vara en ickefråga på vilka man bör rösta på.

Hade Gustav Kasselstrand varit partiledare och partiprogrammet i SD iaf nämnt risken för vit minoritet i framtiden, så hade det varit acceptabelt att rösta på dem, men så är inte läget så de ska bort.

Vad är det du känner tveksamhet kring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in