2013-10-15, 03:11
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Efter att ha spenderat kvällen med att "vinna" Div 9 och 8 så räckte det med 5 poäng på 4 matcher för att vinna även Div 7, jag var obesegrad men dock fick jag helt plötsligt möta tre på raken som var mycket bättre än mig och i sista matchen lyckades jag med nöd och näppe ta tillräckligt med poäng för att ens gå upp i Div 6.

Två reflektioner:

1) Är det någon "kändis" som har sagt att man ska slå inlägg hela tiden? Visst att det är mycket effektivare än på förra spelet, men ganska många jag möter kör 4-3-3 och det enda de gör är att slå bollen ut på kanterna till någon snabb jävel, han engelsmannen från Swanea-City-W.B.A har varit med i hälften av lagen jag mött. Det är ju otroligt lätt att försvara sig mot sådana eftersom man vet att det enda man behöver göra är att vara två man på han som har bollen på kanten, det gör inget om man släpper 5 spelare fria snett inåt bakåt för de slår bara inlägg.

2) Det regnar 8 av 10 matcher jag spelar. Jag själv har King Fadhi Stadion så när jag är hemmalag regnar det aldrig, men som sagt på bortaplan (vilket jag av någon anledning får spela 9 av 10 gånger) så regnar det... Jag hatar att spela i regn.
Citera
2013-10-15, 03:19
Medlem
cudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Efter att ha spenderat kvällen med att "vinna" Div 9 och 8 så räckte det med 5 poäng på 4 matcher för att vinna även Div 7, jag var obesegrad men dock fick jag helt plötsligt möta tre på raken som var mycket bättre än mig och i sista matchen lyckades jag med nöd och näppe ta tillräckligt med poäng för att ens gå upp i Div 6.

Två reflektioner:

1) Är det någon "kändis" som har sagt att man ska slå inlägg hela tiden? Visst att det är mycket effektivare än på förra spelet, men ganska många jag möter kör 4-3-3 och det enda de gör är att slå bollen ut på kanterna till någon snabb jävel, han engelsmannen från Swanea-City-W.B.A har varit med i hälften av lagen jag mött. Det är ju otroligt lätt att försvara sig mot sådana eftersom man vet att det enda man behöver göra är att vara två man på han som har bollen på kanten, det gör inget om man släpper 5 spelare fria snett inåt bakåt för de slår bara inlägg.

2) Det regnar 8 av 10 matcher jag spelar. Jag själv har King Fadhi Stadion så när jag är hemmalag regnar det aldrig, men som sagt på bortaplan (vilket jag av någon anledning får spela 9 av 10 gånger) så regnar det... Jag hatar att spela i regn.
Folk gör inlägg hela tiden för att det är OP. Behövs ju inte en random youtubenörd för att folk ska märka det.

Om du inte vill spela i regn, spela på hemmaplan då?
Citera
2013-10-15, 03:54
Medlem
Märkliga priser iår, T-silva går för 65 k gick för 120 k förra året och har dessutom fått en upgrade iår, Bundesliga är jävligt överprisat, 85 k för lewandowski 130 k för Reus...and so on.
Citera
2013-10-15, 04:35
Medlem
Playzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farsanbalooo
Märkliga priser iår, T-silva går för 65 k gick för 120 k förra året och har dessutom fått en upgrade iår, Bundesliga är jävligt överprisat, 85 k för lewandowski 130 k för Reus...and so on.

Dortmund var i Champions League final, det var även Bayern vilket ökar intresset för ligan och likaså priserna. Väldigt logiskt. Thiago Silva är billigare för det är inte lika viktigt med pace.
Citera
2013-10-15, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cudder
Folk gör inlägg hela tiden för att det är OP. Behövs ju inte en random youtubenörd för att folk ska märka det.

Om du inte vill spela i regn, spela på hemmaplan då?

Man kan väl inte bestämma själv om man vill ha hemma/borta plan?

Har inte det med routern/uppkopplingen att göra?

Har själv en Thompson från telia så nästan aldrig hemmaplan. Ibland är det svårt att få till en match o ibland så flyter det på hur bra som helst. Dock så har min bindningstid gått ut nu. Så ska skaffa ngt annat. Kanske är lite offtopic nu, men undrar ändå om det finns någon som kan rekommendera ngt annat, eller om de finns någon som vet hur det funkar att spela med 4G nätet. För att hålla tråden on topic kan ni väl skicka till mig via PM.

Tack på förhand.

O för att återknyta till ämnet.

Att priserna är så olika i år beror ju på att andra attribut än fart har blivit viktigare. Exempel så är ju vidic ett riktigt fynd för ca 20k. Silva som är mycket billigare i år har ju inte storleken på sin sida t.e.x.
Citera
2013-10-15, 05:28
Medlem
http://www.futhead.com/14/squads/1265353/

Någon som kan fylla igen den sista platsen? Budget: 100K
Citera
2013-10-15, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTim
Man kan väl inte bestämma själv om man vill ha hemma/borta plan?

Har inte det med routern/uppkopplingen att göra?

Har själv en Thompson från telia så nästan aldrig hemmaplan. Ibland är det svårt att få till en match o ibland så flyter det på hur bra som helst. Dock så har min bindningstid gått ut nu. Så ska skaffa ngt annat. Kanske är lite offtopic nu, men undrar ändå om det finns någon som kan rekommendera ngt annat, eller om de finns någon som vet hur det funkar att spela med 4G nätet. För att hålla tråden on topic kan ni väl skicka till mig via PM.

Tack på förhand.

O för att återknyta till ämnet.

Att priserna är så olika i år beror ju på att andra attribut än fart har blivit viktigare. Exempel så är ju vidic ett riktigt fynd för ca 20k. Silva som är mycket billigare i år har ju inte storleken på sin sida t.e.x.
Tycker vidic ändå var kass när jag testa han, blir förbisprungen, dåligt passningspel och bollkontroll men i luftrummet vinner han dom flesta nickdueller.
Citera
2013-10-15, 08:47
Medlem
derbicoolings avatar
Hur tycker ni 4-3-3 står sig detta FIFA? Funderar på att göra ett Ligue 1 lag!
Citera
2013-10-15, 08:49
Medlem
HestDrickaColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Ruskigt kul att bygga ett lag och spela med, speciellt om man har lite "känslor" för det laget Det går inte att jämföra FUT och H2H, även om du kör med samma spelare
Nä, det är nog sant. Körde med Arsenal på FUT13, hade dock SIF Henry och Benzema på topp i en 3-5-2 och Giroud som CAM. Det var ruggigt kul kom jag på nu
Citera
2013-10-15, 08:50
Medlem
HestDrickaColas avatar
http://www.easports.com/uk/fifa/football-club/ultimate-team/show-off?showoffId=d1IY9dP5bhut:360

Köpte ett Ligue 1 lag, Cavani som CAM hoppas jag är bra!
Citera
2013-10-15, 08:50
Medlem
sixpounders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asccoli
http://www.futhead.com/14/squads/1265353/

Någon som kan fylla igen den sista platsen? Budget: 100K
http://www.futhead.com/14/squads/1266996/
Citera
2013-10-15, 08:56
Medlem
psonbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playz
Dortmund var i Champions League final, det var även Bayern vilket ökar intresset för ligan och likaså priserna. Väldigt logiskt. Thiago Silva är billigare för det är inte lika viktigt med pace.

Dock tycker jag alla målvakter är jävligt billiga iår? vet inte va neuer kostar men buffon, casillas, cech, lloris för att nämna några kostar ju ingenting iår jämfört med för ett år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in