2013-07-26, 10:26
Medlem
YP4XQs avatar
Ring ditt försäkringsbolag eller kanske direkt till tex Anticimex(minns ej). Kostade morsan och farsan 100kr självrisk att bli av med sina vägglöss som något fått med sig hem från en resa.
Har en polare som hyr ut fastighet i Norge och där kostar det 35k att bli av med dom, det finns inga sånna förskringar och regler kring det där som vi har här utan man får fixa allt själv. Han måste tömma på möbler och förvara dom i extrem kyla i minst 8 dagar för att dom skall dö, samtidigt som de sanerar stället.

Det finns speciella rökbomber mot skadedjur, tror det kan fungera. Kostar 795 kr styck men jag minns ej vart man köper dom... googla.

Grymt jävla osugna på att dö dom där!
Citera
2013-07-26, 11:25
Medlem
Hyresvärden har sagt att det inte kan vara vägglöss då dessa alltid är svartare. Allt väl! Tack alla som svarat
Citera
2013-07-26, 11:29
Medlem
aklons avatar
Vägglöss som inte ätit är inte mörka utan genomskinliga. Det där är vägglöss.
Citera
2013-07-26, 11:52
Medlem
Three-Gringoss avatar
Lite konstigt att dom säger att dom skall sanera efter att du flyttat (om det nu är vägglöss). Saneringen funkar tydligen bara om man fortfarande sover i sin säng, dom kommer bara fram om det finns människor i närheten.
Citera
2013-07-26, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aklon
Vägglöss som inte ätit är inte mörka utan genomskinliga. Det där är vägglöss.

Jag tackar för svaret, du kan ha räddat mig från en katastrof involverande löss och åtta katter.

Citat:
Ursprungligen postat av Three-Gringos
Lite konstigt att dom säger att dom skall sanera efter att du flyttat (om det nu är vägglöss). Saneringen funkar tydligen bara om man fortfarande sover i sin säng, dom kommer bara fram om det finns människor i närheten.

Det var verkligen konstigt, men jag vet inte om det går något annat. Mitt kontrakt går ju ut den sista juli!
Citera
2013-07-26, 22:41
Medlem
Du borde slänga alla möbler du har för saken är den att vägglöss lägger ägg. Det kan finnas okläckta ägg på dina möbler och kläder tyvärr....
Citera
2013-07-26, 22:42
Medlem
Vad jag har hört så är vägglöss väldigt svåra att bli av med. Det ör tydligen inte ovanligt att antisimex behöver göra mer än en sanering....
Citera
2013-09-15, 22:20
Medlem
Vägglöss?

Upptäckte idag ett par utslag på underarmen. De ligger inte i en direkt rät linje, utan mer utspritt på någon slags linje om ni fattar. De kliar inte alls.

Kollade sängen, madrassen och sängstommen nyss. Hittade inget.

Är det vägglöss? Eller är det något annat?
Citera
2013-09-15, 23:07
Medlem
Läste att det kan dröja upp till två veckor för bett att dyka upp efter bett-tillfället.

Bodde på hotell för ganska exakt två veckor sedan, ett hotell av den typen att jag inte skulle bli förvånad om det fanns löss där... Öppnade inte väskan inne i lägenheten dock, utan i tvättstugan där alla kläder direkt fick torktumlas på högsta värme en timme.
Citera
2013-10-14, 23:44
Medlem
Skabb eller vägglöss? HJÄLP!!

Hej, Det är så att jag bor i ett student hus, har flertalet gånger sanerat lägenheten med hjälp av en saneringsfirma (nomor).
Men detta har inte hjälpt trotts att jag har dammsugit och tvättat allt lägenheten ett flertal gånger.

kläderna och allt annat av tyg har tvättats i 60 grader medan ömtåliga kläder har varit i frysen i drygt 1 vecka.

Det kliar ganska ofta i håret och bits på armar, ben, fötter, mage, rygg samt insida av lår.

Detta gäller på dagtid samt att jag under natten blir biten som att någon sticker mig med en nål och jag kan se små svarta /vita prickar på lakanet. (tydligt tecken på vägglöss enligt flera källor på nätet)

Men även skabb har liknande symptom bara det att svarta prickar inte ska finnas ?

Dom ska komma och göra en ny sanering om drygt en vecka, men det verkar trotts allt inte hjälpa

funderar på att köpa tenutex kräm från apoteket och behandla mot skabb och sedan kasta allt skit i lägenheten och fixa en ny lägenhet att flytta in i.

För man orkar inte mer, dåliga nätter kombinerat med att studierna blir påverkade, samt att jag inte vill försöka dra hem eventuell ohyra till vänner.

Har nästan provat allt mot vägglöss tex Raid Ameisen Myr pulver innehåller något som torkar ut skadedjur, även Raid ameisen-spray (röd burk)

Nomor säger sig att inte hitta något under sängen som tyder på vägglöss heller.

vad ska jag göra ?

// Desperat student med dålig ekonomi.
Citera
2013-10-14, 23:47
Medlem
Rök ut ohyran!
Citera
2013-10-14, 23:53
Medlem
Stessads avatar
ush, fan va jobbig situation :/
Är det vägglöss så kan dom sitta i hela kåken och då är det skit samma att sanera bara din lya. Köp en skabb behandling också.

Personligen hade jag flyttat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in