2013-10-12, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purpurgul
Jag har aldrig hört om någon som hoppat från en andra division till ett högre tier. Så mycket kan jag säga i alla fall. Tror inte att det går.

Citat:
Ursprungligen postat av irken
För att skippa en tier så måste du antagligen ha en väääldigt bra mmr eller en väldigt bra steak, och man kan inte skippa tier-promoting games tyvärr. Men, allt där emellan går.

Aight. Torskade ändå. Hela vårt lag gjorde nog tidernas throw. Ledde riktigt mycket. Jag hade ~300 armor mot deras fulla AD-lag och hade GA runt hörnet. Sen tog det slut! Nåväl. Hinner nog dra guld innan allt är över ändå.
Citera
2013-10-13, 10:23
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallyman
Aight. Torskade ändå. Hela vårt lag gjorde nog tidernas throw. Ledde riktigt mycket. Jag hade ~300 armor mot deras fulla AD-lag och hade GA runt hörnet. Sen tog det slut! Nåväl. Hinner nog dra guld innan allt är över ändå.

Cant win them all. Jag sitter dock på sjukaste streaken atm, gått rakt från botten av D5 till D3. Har typ 15 segrar senaste 17 Feels good man!
Citera
2013-10-13, 12:23
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Jag behöver lite tips och råd om hur jag klättrar uppåt i rankat. Jag sitter fast i Bronze III, visserligen har jag inte ens spelat en match efter dom 10 första rankade matcherna man kör. Men alltså, det känns bara så ovärt. Först ska man köa i 5-10 min innan man hittar en match, och då är det någon mupp som TL och struntar i vad folk säger att dom föredrar att spela för roll, utan han tar det han vill spela. Fair enough. Men sedan slutar det alltid med att någon går afk eller att någon feedar. Jag är inte sämst, jag kan spela mina roller hyffsat bra och hålla min lane. När jag dör så analyserar jag varför jag dog, vad jag gjorde för fel, och vad jag hade kunnat göra för att undvika att dö. Jag spelar oftast top, mid eller adc. Jag kan outfarma dom flesta i de games jag spelar, jag brukar roama omkring och försöka hjälpa andra lanes ifall det går bra för mig och jag känner att jag vinner min lane, men längre än så kommer jag liksom inte. Kan inte carrya ett helt lag som feedar och fokuserar tanks istället för motståndarlagets ADC i teamfights.

Jag har knappt någon ork längre, jag lirar mest normals, men vill kunna spela rankat seriöst. Vad gör jag för fel? Eller handlar det mer om att alla andra gör fel? (jag försöker undvika att skylla på andra).
Citera
2013-10-13, 13:54
Medlem
Busstations avatar
när nollställs laddern och preseason drar igång?
Citera
2013-10-13, 14:26
Medlem
Havsgetens avatar
We are golden, aram!

Citera
2013-10-13, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
när nollställs laddern och preseason drar igång?

säsongen tar slut 31 oktober mer vet jag inte
Citera
2013-10-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Jag behöver lite tips och råd om hur jag klättrar uppåt i rankat. Jag sitter fast i Bronze III, visserligen har jag inte ens spelat en match efter dom 10 första rankade matcherna man kör. Men alltså, det känns bara så ovärt. Först ska man köa i 5-10 min innan man hittar en match, och då är det någon mupp som TL och struntar i vad folk säger att dom föredrar att spela för roll, utan han tar det han vill spela. Fair enough. Men sedan slutar det alltid med att någon går afk eller att någon feedar. Jag är inte sämst, jag kan spela mina roller hyffsat bra och hålla min lane. När jag dör så analyserar jag varför jag dog, vad jag gjorde för fel, och vad jag hade kunnat göra för att undvika att dö. Jag spelar oftast top, mid eller adc. Jag kan outfarma dom flesta i de games jag spelar, jag brukar roama omkring och försöka hjälpa andra lanes ifall det går bra för mig och jag känner att jag vinner min lane, men längre än så kommer jag liksom inte. Kan inte carrya ett helt lag som feedar och fokuserar tanks istället för motståndarlagets ADC i teamfights.

Jag har knappt någon ork längre, jag lirar mest normals, men vill kunna spela rankat seriöst. Vad gör jag för fel? Eller handlar det mer om att alla andra gör fel? (jag försöker undvika att skylla på andra).
Du är helt enkelt för dålig, tyvärr. Om du gör det som du beskrev så kommer du klättra till guld på max 100 games.
Citera
2013-10-13, 15:24
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Du är helt enkelt för dålig, tyvärr. Om du gör det som du beskrev så kommer du klättra till guld på max 100 games.
För dålig är väll väldigt dumt att säga, men nog har han problem att jobba med och att han kanske i nuläget hör hemma där nere.

Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle

Jag spelade till exempel ett game där jag spelade Karma mid och min polare Zed top. För att göra det relevant till just det här så; Nasus hade väldigt bra lane-kontroll och farmade väll helt okej, men det gjorde å andra sidan Zed med. Nasus försökte inte ens tradea med Zed vilket är jävligt korkat då han (nasus) skulle vinna dem flesta trades och kanske forcea Zed ur lane. Det jag försöker säga är att det spelar ingen roll om du har 110 cs / minut om du totalt skiter i motståndaren och låter dem få ungefär lika bra farm. Visst är det en sak om han spelar en early-game hjälte & du en lategame hjälte, men i grund och botten måste man lära sig att tradea, hur man ska tradea, när man ska tradea också vidare.
Sen går det ju att prata om att bara för man är guld eller något ha riktigt bra farm, utan halva spelet handlar ju också vad man gör lategame och vilka beslut man tar. Ta beslut lategame är oftast bronze-spelare väldigt dåliga på också så..

Du kan knappast skylla på att en i ditt lag går afk, feedar eller gör något annat korkat då det är minst lika stor chans att någon ifrån det andra laget även gör det - och det är ju inte därför du är där nere, eller hur?

Att laget fokuserar motståndarens tank i en teamfight kan ju också vara bra, om den tanken (nasus till exempel) är rätt "stor" och på så sätt kommer göra att eran egen ad carry inte gör någonting alls (Wither förstör rätt mycket) och sen är ju inte en AD carry som spelar i bronze heller speciellt bra på att peela för sig själv så det kanske krävs att halva ens lag gör det - och det är väll ingeting konstigt med det..

Förstör för övrigt inte varför du kan spela halv-seriöst i normals och på så sätt träna tills du spelar ranked. Visst betyder inte ett normal game SÅ mycket, men det är ju ett utmärkt tillfälle att träna på saker.
Senast redigerad av irken 2013-10-13 kl. 15:48.
Citera
2013-10-13, 16:37
Medlem
Riktigt nöjd med hur jag utvecklats under season 3. Började i brons 5 och spelade inte ranked på ett tag. Började i början av sommaren på skoj och har utvecklats konstant och slutat flamea allt omkring mig, tänkt igenom varför jag väääldigt ofta feedade mycket och var dålig generellt sett. Spelade allt och inget utan några specifika mains och har nu nischat in mig på jungle, mid och top där jag har 2-3 champions per lane jag roterar med. Nu är jag i promotion till silver ett och förhoppningsvis kan jag ta mig till guld.

I början på året snittade jag knappt 100 cs oavsett lane. Var all in kills och värderade inte buffar eller cs alls och förstod inte hur de påverkade min laning phase och allt vad det innebär med att få mer guld, items etc. Sjukt nöjd över att jag kunnat climba Fortfarande väldigt average men mycket bättre än början på detta året.

Dessutom ledig från jobb ons-lör så har god tid på mig att försöka dra guld.

//slut på egoboost och självkramande
Citera
2013-10-13, 16:58
Medlem
Citat:
Riktigt nöjd med hur jag utvecklats under season 3. Började i brons 5 och spelade inte ranked på ett tag. Började i början av sommaren på skoj och har utvecklats konstant och slutat flamea allt omkring mig, tänkt igenom varför jag väääldigt ofta feedade mycket och var dålig generellt sett. Spelade allt och inget utan några specifika mains och har nu nischat in mig på jungle, mid och top där jag har 2-3 champions per lane jag roterar med. Nu är jag i promotion till silver ett och förhoppningsvis kan jag ta mig till guld.

I början på året snittade jag knappt 100 cs oavsett lane. Var all in kills och värderade inte buffar eller cs alls och förstod inte hur de påverkade min laning phase och allt vad det innebär med att få mer guld, items etc. Sjukt nöjd över att jag kunnat climba Fortfarande väldigt average men mycket bättre än början på detta året.

Känslan när man börjat i bronze v, tar sig till guld v är otrolig. Been there done that, grymt jobbat!
Citera
2013-10-13, 17:53
Medlem
Citat:

Är i samma sits som du , fast halvvägs, är "bara" i silver 3.. jungla är det som lyft upp mig (spec med just heca) fast det som brister är att jag är så fruuuuktansvärt dålig topp.. så ja jag behöver lite kramar för jag kommer inte komma till Guld denna säsongen.. men nästa ska jag!
Citera
2013-10-13, 18:39
Medlem
Har ni haft detta login queue problem, att ni stannat på plats 1 i typ 10-20 minuter fast de står 1 second left..., sen helt plötsligt är det 2 timmar kvar men plats 1... Wtf

Kanske de är något problem för alla, har haft det dom senaste dagarna ibland jag loggat in...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in