Citat:
självfallet kan du lägga nytt golv i bara de berörda rummen, det finns nivålister idag för de flesta mått som du kan göra en övergång med
finns även snickerier som för ett par hundralappar lätt snidar till en list som fasar ut bättre och matchar golvet bra samt har exakt höjd 
Ang Pris är det så olika, allt från billigt obehandlat trä som du kan få som du vill via en golvslipare, till färdigt golv i olika färger! finns i alla olika typer och prisklasser så jag föreslår att du åker runt och tittar lite hos de olika butikerna i din stad då det är väldigt svårt att säga ett rakt pris på detta
Ang golvlisterna kan man absolut låta dessa sitta när man lägger nytt och bara lägga en ny foglist. tänk dock på att nya golvet "tar bort" en del av listen pga ökad höjd!
finns även snickerier som för ett par hundralappar lätt snidar till en list som fasar ut bättre och matchar golvet bra samt har exakt höjd 
Ang Pris är det så olika, allt från billigt obehandlat trä som du kan få som du vill via en golvslipare, till färdigt golv i olika färger! finns i alla olika typer och prisklasser så jag föreslår att du åker runt och tittar lite hos de olika butikerna i din stad då det är väldigt svårt att säga ett rakt pris på detta

Ang golvlisterna kan man absolut låta dessa sitta när man lägger nytt och bara lägga en ny foglist. tänk dock på att nya golvet "tar bort" en del av listen pga ökad höjd!
Men vilken pärla du är då! Som sagt, jag har tummen exakt mitt i handen och kan ingenting om detta, så det är guld värt att få ställa dumma frågor och bli lite klokare på köpet. Nu känns ju allt så mycket enklare! Förutom den lilla detaljen nu då att det just kommit en hantverkare och satt upp en garderob i rummet. Så golvbytet får skjutas på framtiden och garderoben får väl monteras ner igen senare. Jag pallar inte fler veckor med ett liv i kartonger just nu och min ekonomi måste få tid att återhämta sig en smula efter senaste veckornas renovering

Men stort tack för dina svar. Jag ska kolla golv framöver. Och när jag kommit över detta senaste renoveringstrauma och det är dags för golv, så kanske jag återkommer i tråden. Hoppas den är vid liv då!