Citat:
Då är det tragiskt som jag upplever det att man på alla sätt försöker sätta krokben för GK. Han är definitivt SD:s framtid och den som skulle kunna var lite mer offensiv. Det som jag ser det vanligaste klagomålet på Åkesson att han många gånger missar öppet mål med bollen på straffpunkten.
Vi har fallet med zigenarnas familjeträd där han först anslöt sig till MSM. Ändrade sig senare när han såg att Thoralf stod rak, och förmodligen också tog intryck av Springares utsagor.
Vi har fallet med zigenarnas familjeträd där han först anslöt sig till MSM. Ändrade sig senare när han såg att Thoralf stod rak, och förmodligen också tog intryck av Springares utsagor.
1. Det kallas för etablissemangets PK-skola.
2. Jag tror att ni har seriösa problem ifall ni accepterar en problembild där ni bara kan ledas av enskilda personer, vilka på något vis förhöjs till "den store ledaren". Alla älskar förstås den bilden.
3. Åkesson kanske vill vara med i (en) regering?, däremot ska han förstås strunta i alla *roliga* lekar med *mystiska* rollfördelningar som han potentiellt inbjuds att delta i.
4. Zigenarnas familjeträd är en skandal, där både förfarandet och informationen är helt onödig. I övrigt har staten redan register över alla zigenare och kan från dessa dra ut all, för att inte säga mer extensiv information än vad som polisen någonsin kommer att kunna skapa (polisen kanske kan spionera på otrogna par, men.. men.. (menlösa barns dag)). Vidare har zigenareregistret ingen juridisk effekt avseende fällande domar och baserat på registret kan man ifrågasätta polisens arbetsmetodik dvs. resultat i förhållande till satsade resurser (registrets resultat = effekt noll).
5. Det kallas för röstfiske och handlar inte om sakfrågan. Sakfrågan är värdelös pga. (4.), däremot finns det en massa inbyggda konflikter i polismyndigheten, där Åkesson helt korrekt inser att det finns möjligheter för honom att skaffa sig väljare i trakterna kring springare&co.