2013-10-11, 23:10
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentSvensson
Nice, den kommer sättas på min djendjo. Vilka kemistilar gör pace bättre, och tillsammans med vad?

http://www.futhead.com/14/consumables/chemistrystyles/

Där har du hela listan. Jag gillar hawk på mina strikers, Maestro på CAMs och lite blandat på resten
Citera
2013-10-11, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrTim
Kör just nu detta http://www.futhead.com/14/squads/1128398/ med Neymar. Funkat hyfsat bra. Funderar dock på en 4231:a Så skulle jag kunnat få in Bernard oxå. Sen eventuelt Jobson på topp. Skulle väl kunna ha en budget på runt 350k utöver Neymar. Kan bara instämma i att Brassarna är goare i år.

Hörnorna har jag väl inga större problem med att freda mig ifrån, däremot andra bollarna. På mina hörnor är det sällan som jag vinner andra bollen. Medans när jag ska försvara en hörna så känns det som om mina motståndare alltid vinner andraboll. Har dock inget belägg för det ännu, men kanske är något jag ska börja räkna på.

För övrigt så tack för ett trevligt svar

Riktigt snyggt lag, gillar den formationen mest tillsammans med 4231 med 3 CAM på FUT 14.

Jag hade faktiskt bytt ut Hulk, även om han är brutalt bra i år, mot Kelvin för att få in en till 5*. Och tagit in någon annan 5* CAM på en av CM platserna, Elton kanske. Men jag gillar att ha extremt offensiva lagda lag också.

Hur funkar Fred? Har testat Jo och gillade honom fast han bara har 3/3.

Annars kanske jag hade behållit Hulk som RW, kört Neymar som ST och stoppat in ronaldinho/elton/bernard på 2 mittfältsplatser. Bernard är bra i år.
Citera
2013-10-11, 23:11
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HestDrickaCola
Vet inte om du var seriös, antagligen inte. Nu har jag inte testat Iniesta på detta spel, men man får ju utnyttja hans dribblingar och bollkontroll. Passa mycket och sticka i djupled (LB på Xbox, L1 på PS3 gissar jag =) ).

Eh va?
Citera
2013-10-11, 23:14
Medlem
HestDrickaColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkVelour
Eh va?
Ja, eh va?

Jag är idel öra hur man ska kunna nyttja Iniesta på bästa sätt, lär oss snälla!

Jag vet inte om du var seriös eller inte så jag tänkte ge min tanke på hur Iniesta ska användas iom att han inte är stark eller snabb.
Citera
2013-10-11, 23:16
Medlem
HestDrickaColas avatar
Citat:
Riktigt snyggt lag, gillar den formationen mest tillsammans med 4231 med 3 CAM på FUT 14.

Jag hade faktiskt bytt ut Hulk, även om han är brutalt bra i år, mot Kelvin för att få in en till 5*. Och tagit in någon annan 5* CAM på en av CM platserna, Elton kanske. Men jag gillar att ha extremt offensiva lagda lag också.

Annars kanske jag hade behållit Hulk som RW, kört Neymar som ST och stoppat in ronaldinho/elton/bernard på 2 mittfältsplatser. Bernard är bra i år.
Fred är sinnessjuk. Hade något kort på honom som jag kommer ihåg går för typ 5-800 coins, kommer inte ihåg exakt. Skjut utanför straffområdet sen firar du. Så jäävla bra.

Enda minus är om du kommer fri givetvis, 64 i pace skojar man inte bort.
Citera
2013-10-11, 23:18
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Ja, eh va?

Jag är idel öra hur man ska kunna nyttja Iniesta på bästa sätt, lär oss snälla!

Jag vet inte om du var seriös eller inte så jag tänkte ge min tanke på hur Iniesta ska användas iom att han inte är stark eller snabb.

Ja precis, jag efterfrågade liknande svar från op. Jag själv tyckte inte heller Iniesta var något speciellt om man ser till pris men hans passar och dribblingar var det ju inget fel med direkt.

Det jag däremot inte efterfrågade var ett svar från någon annan, i synnerhet inte från någon som inte lirar med spelaren i fråga, där av mitt "va?"
Citera
2013-10-11, 23:24
Bannlyst
Citat:
Fred är sinnessjuk. Hade något kort på honom som jag kommer ihåg går för typ 5-800 coins, kommer inte ihåg exakt. Skjut utanför straffområdet sen firar du. Så jäävla bra.

Enda minus är om du kommer fri givetvis, 64 i pace skojar man inte bort.

Skulle själv aldrig använda Fred, gillar inte att köra inlägg/nicka/mål-taktiken. Han är också för långsam och för dålig på att skilla. Men jag förstår folk som använder honom.

Jag vill ha en mer rörlig, snabbare, tekniskt ST, även om lite styrka inte skadar. Tycker Pato fungerar riktigt bra.
Citera
2013-10-11, 23:29
Medlem
HestDrickaColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkVelour
Ja precis, jag efterfrågade liknande svar från op. Jag själv tyckte inte heller Iniesta var något speciellt om man ser till pris men hans passar och dribblingar var det ju inget fel med direkt.

Det jag däremot inte efterfrågade var ett svar från någon annan, i synnerhet inte från någon som inte lirar med spelaren i fråga, där av mitt "va?"
Sorry, ska aldrig ge ett förslag på hur man använder honom även fast du frågar det till en person i ett forum. Att kunna sticka in med sin åsikt är ju fel.

Hur stor är skillnaden på Iniesta från H2H, Karriärläge, Vänskapsmatch mot FUT? Inte mycket, om ens något. Men jag ber om ursäkt för att jag störde dig så väldigt.
Citat:
Skulle själv aldrig använda Fred, gillar inte att köra inlägg/nicka/mål-taktiken. Han är också för långsam och för dålig på att skilla. Men jag förstår folk som använder honom.

Jag vill ha en mer rörlig, snabbare, tekniskt ST, även om lite styrka inte skadar. Tycker Pato fungerar riktigt bra.
Jag tänkte inte heller det innan. Jag kör absolut inte inlägg/nicka/mål faktiskt! Han funkar som en striker med en annan som är lite snabbare, t.ex Pato. 86 strength tror jag han har dessutom. Ge han ett försök, två matcher. Lovar att du inte blir besviken!
Citera
2013-10-11, 23:31
Medlem
Citat:

Slängde ihop ett 4231 lag i halvtid på landskampen.

http://www.easports.com/uk/fifa/football-club/ultimate-team/show-off?showoffId=hWS6BnpYnKhoVs3

Får väl se hur de funkar när jag kommer hem från jobb.

Angående mitt 433 lag låter jag det vara orört ett tag till. Har funkat bra ännu så länge. Fred har jag inte hunnit testa ännu. Hade Costa där innan men han var inte så rolig. Kelvin hade jag svårt för på 13 men kommer såklart att testa honom om ett tag. Själv gillar jag balanserade lag

Ska även tilläggga att jag inte är jättebra på att skilla men jag ligger i o tränar för fullt. Har ännu så länge bara mäktat med ett enda skillrun mål på 14. Men skam den som ger sig de ska komma fler
Citera
2013-10-11, 23:35
Medlem
Fixat till mitt nya A-lag! Är ganska nöjd. Annars spelar jag ett serie a lag, men tröttnade på det. Vad tycks?! http://www.futhead.com/14/squads/1133376/
Citera
2013-10-11, 23:43
Medlem
Linkaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkaan
Vad tycker ni om Van Persie?

Han verkar väldigt slö i 14.. har förvisso bara spelat honom ett par gånger med Nederländerna.

Bumpar mig själv.

Någon som har tankar kring detta?
Citera
2013-10-11, 23:50
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Sorry, ska aldrig ge ett förslag på hur man använder honom även fast du frågar det till en person i ett forum. Att kunna sticka in med sin åsikt är ju fel.

Hur stor är skillnaden på Iniesta från H2H, Karriärläge, Vänskapsmatch mot FUT? Inte mycket, om ens något. Men jag ber om ursäkt för att jag störde dig så väldigt.

ok, mitt fel. Trodde jag var tydlig nog i mitt första inlägg med mitt "lär oss snälla" för att även dom mest utvecklingsstörda minderåriga skulle förstå. Tack för mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in