2013-10-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTim
Såg någon som tipsade en nykomling om att använda vitboll. Kan inte instämma mer. Fy fan vad jobbigt det är ibland med dom svartabollarna på en skuggig plan. Varför Har EA ens med dom mörka bollarna som alternativ. Vilket jävla skit.

Mitt första mål efter patchen, nickmål på hörna. Mitt första insläppta mål, en lång genomskärare från mittback till forward som kom fri för att mina backar stod o titta på.

En annan jävligt irriterande sak med hörnor, är att om man nu nickrensar väck den ut i banan o tar kontroll över en annan spelare så tar det typ en sekund innan fanskapet börjar röra på sig.

Hur gör ni andra när ni nickar väck hörnor. Rensar? Långpassning? eller vanlig pass?

Tycker nämligen att på rensningarna så hamnar bollen alltid hos motståndaren igen. Medans jag själv väldigt sällan får några billiga bollvinster. Skulle jag använda mig utav något av dom andra alternativen så brukar jag förlora nickduellen.

För övrigt så tycker jag att Iniesta va totalt värdelös. Köpte på mig Neymar igår o byggde ett lag runt honom med b.l.a Iniesta. Så de laget är kasserat p.g.a av sopan Iniesta.

Undrar därför nu om Någon skulle vilja bygga något lag Med Neymar Som CAM, så få LigaBBVA spelare som möjligt. Helst utan Costa då han inte funkar riktigt för mig.

Tack på förhand

Sedan jag började hålla vänster styrspak mot hörnläggaren direkt han slår hörnan och därmed möta bollen så har jag faktiskt inte släppt in ett hörnmål på ca 15 matcher. Håller ner sprint och spammar B också. Kan givetvis vara tur, den nya patchen eller mina duktiga mittbackar också.. Men testa! Sen att han får bollen när du rensar är nog bara oflyt.
Citera
2013-10-11, 18:46
Medlem
detta är mitt lag:
http://www.futhead.com/14/squads/1121624/

några frågor:

varför är det så jävla svårt nu efter patchen?! med semi-pro leker jag hur jag vill, när det kommer till profesional så vinner jag typ 2-1 efter en riktigt ansträngande kamp...

hur spela med detta lag och formation? inlägg o nick eller passa sig fram till straffområdet o skjuta?
ni som spelar xbox... snälla förklara skilnaden mellan 2 olika skott: (LT + B) och (RB + B) lyckas bnara göra mål med det först nämnda o inte med den andra...
Citera
2013-10-11, 18:55
Bannlyst
Jag har dessa infrom kort http://www.futhead.com/14/players/12349/diego-milito/ och http://www.futhead.com/14/players/12365/ivan-rakitic/ och jag fick milito för 14k och rakitic för 18k. Dessa går ej att få längre då det var med i förra veckans team of the week och då undrar jag om ni tror de kommer stiga i pris om någon vecka eller kanske under helgen? Är mest nyfiken på rakitic då jag tycker hans stats ser galna ut!
Citera
2013-10-11, 19:03
Medlem
Jag är sjukt nöjd med mitt lag med Mata o Suarez! Men känner att dem 2 innermittarna är sega och kan fan inte slå en pass rätt . så vilka rekommenderar ni att ha där ?

Är också väldigt sugen på att testa en annan formation med kanske Suarez och Negredo/Sturridge på topp , någon som kan komma med en fint lag med 2 forwards ?

http://www.futhead.com/14/squads/1122228/
Citera
2013-10-11, 19:26
Medlem
Tror ni att priset på Ramos kommer gå upp, eller ska man sälja honom nu?
Citera
2013-10-11, 19:36
Medlem
cudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakersfannumberone
Tror ni att priset på Ramos kommer gå upp, eller ska man sälja honom nu?
Det kommer garanterat gå upp
Citera
2013-10-11, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cudder
Det kommer garanterat gå upp
Utveckla. Hans pris låg ju i stort sett på samma medans 90% av alla andra gick upp för någon vecka sedan.
Citera
2013-10-11, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messigoal
För att kunna lira Iniesta så måste man vara bra på spelet. Något som du tydligen INTE är.

Angående din hörnfråga. Antingen blir det mål eller så rensas bollen undan, det är 50/50 känns det som.

Trodde det var 18års gräns på FB.

Du har ingen som helst susning om hur bra eller dålig jag är på spelet. Ungefär som att säga jag tycker inte om ärtor alltså är en dålig kock.

Sen står du ju för en verklig skarpsinnig analys angående hörnorna.

Jaja ger man sig ut på forum anonymt får man kanske räkna med att stöta på en del puckon.
Citera
2013-10-11, 20:19
Medlem
freakinmajnds avatar
Någon som har provat IF Isco och kan skriva en kort recension?
Citera
2013-10-11, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrTim
Såg någon som tipsade en nykomling om att använda vitboll. Kan inte instämma mer. Fy fan vad jobbigt det är ibland med dom svartabollarna på en skuggig plan. Varför Har EA ens med dom mörka bollarna som alternativ. Vilket jävla skit.

Mitt första mål efter patchen, nickmål på hörna. Mitt första insläppta mål, en lång genomskärare från mittback till forward som kom fri för att mina backar stod o titta på.

En annan jävligt irriterande sak med hörnor, är att om man nu nickrensar väck den ut i banan o tar kontroll över en annan spelare så tar det typ en sekund innan fanskapet börjar röra på sig.

Hur gör ni andra när ni nickar väck hörnor. Rensar? Långpassning? eller vanlig pass?

Tycker nämligen att på rensningarna så hamnar bollen alltid hos motståndaren igen. Medans jag själv väldigt sällan får några billiga bollvinster. Skulle jag använda mig utav något av dom andra alternativen så brukar jag förlora nickduellen.

För övrigt så tycker jag att Iniesta va totalt värdelös. Köpte på mig Neymar igår o byggde ett lag runt honom med b.l.a Iniesta. Så de laget är kasserat p.g.a av sopan Iniesta.

Undrar därför nu om Någon skulle vilja bygga något lag Med Neymar Som CAM, så få LigaBBVA spelare som möjligt. Helst utan Costa då han inte funkar riktigt för mig.

Tack på förhand

Håller med, färgade bollar ska bort. Liras ju inte direkt med svart boll IRL. Angående att försvara inlägg/hörnor, kör med FYRKANT. I 13 funkar X(pass) men i 14 funkar fyrkant(glidtackling) bäst. Nicka ALLTID i samma riktning som bollen kommer.

Edit: Tycker Neymar är riktigt bra. Jag hade kört ett lag ganska likt brasilianska landslaget, mixat med några sköna brasseskillers. Vad har du för budget? Tycker brassarna är bättre i år än förra året.
Senast redigerad av KentSvensson 2013-10-11 kl. 20:34.
Citera
2013-10-11, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jerkstore
Jävla fittspel. Jag möter en tönt som har Llorente och Mandzukic på topp i usel kemi. Jag leder med 3-1 och spelar bra och har lyckats blocka alla hans tusentals inlägg men han fortsätter ju likt den fittan han är. Gör bara nickmål och vinner. Varför ska alla vara sådana äckliga töntar för?

Håller med, 99% som spelar FUT 14 är fittor som inte kan spela. Matar med samma skit hela tiden djupledsbollar/inlägg. Eftersom att man inte är särskilt van vid spelet än är mycket på chans och ibland förlorar man matcher mot handikapps som inte ens borde få spela.
Citera
2013-10-11, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HestDrickaCola
Alright! Ja, Estorils tröjor är väldigt snygga och deras badge är gudomlig! =)

Fast dem är dyra som faen, får se hur jag gör. Några andra tips på ställ/badge någon?

Vilka kemistilar ska man välja om man vill ha bättre skott/pass/dribbling/pace?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in