Citat:
Jag har inte tid till att träna, tar en promenad då och då. Om jag ska börja träna så har jag absolut ingen tid kvar till att leva. Äter bra kost!!!
Jag vet inte vad du jobbar med, men jag tror att det på sätt och visst kan vara bra att ha ett härndött jobb där man inte behöver tänka.
Precis som jag befarade så är du ingen tänkande individ. Jag har redan berättat för dig att jag sover 8 timmar, och det med god sömn
Jag vet inte vad du jobbar med, men jag tror att det på sätt och visst kan vara bra att ha ett härndött jobb där man inte behöver tänka.
Precis som jag befarade så är du ingen tänkande individ. Jag har redan berättat för dig att jag sover 8 timmar, och det med god sömn
Något gör du bedrövligt fel om du sover 8h per natt och ändå upplever att du behöver den där timmen på soffan. Prova att direkt när du kommer hem byta om till träningskläder och ge dig ut och spring 30 min. De känns förbannat motigt men du kommer piggna till (kroppen behöver aktiveras), du kommer må bättre och på så vis också minska ditt sömnbehov nattetid en del.
Det är bullshit att man inte hinner med saker i livet, speciellt om man inte har familj.
Jag jobbar 4-6 h i veckan (morgonpass 2h per gång). Studerar heltid på KTH, tränar 6-9 pass i veckan, ett bra exempel är att jogga hem istället för att ta tunnelbanan/bilen då sparar man tid också, och engagerar mig i saker vid sidan av skolan. Det kräver en del planering och framförallt bra kost för att jag ska orka med de hela.
Efter att jag trappade upp mängden träning samtidigt som jag vart ännu mer petig med kosten, framförallt sett till att täcka upp behovet av mineraler och vitaminer ordentligt, minskade mitt sömnbehov. På vardagarna kommer jag ofta i säng 23-00 och går upp runt 06. På helgerna sover jag sällan längre än till 09 om jag lägger mig samma tid, oftast vaknar jag redan vid 07.
Men visst jag håller med dig, jag vill inte heller jobba bort mitt liv, men med lite planering och framförallt träning kommer du hinna med massor mer än du tror. Sluta ligg på soffan 3h varje dag helt enkelt!
.