Vad behandlades han för? Verkar oseriöst att bara kunna sticka, och sedan blåser man av all behandling. Då har man ju gjort en katastrofal felbedömning, beroende på vad behandlingshemmet hade för syfte.
Jag kommer inte ihåg vad som stod exakt i anteckningarna kring det i FUP:en men han vårdades för psykisk ohälsa. Han försökte hänga sig på ett sjukhus utanför hans hemkommun och efter den slutna vården där skulle han fortsätta vårdas i 1 år på behandlingshemmet i Uppsala.
Anhöriga, som skriver öppet i sociala medier om rättegången och allt omkring, reagerade också på det (underförstått uttalas att hade psyk inte släppt SN fri i förtid hade JJ levt). Men SN var väl inte LTP:ad (i våras)? Då är vistelsen frivillig. Behandlingshemmet kan inte hindra honom från att avvika.
Vad jag förstår av journal handling från psyk 2012 var han kvar frivilligt, ej LPT, djup depression. Tror ej att detta behandlings hem han var på hade honom där på LPT eller LVM. Ber man själv om vård kan man själv skriva ut sig när som helst eller avvika utan följder.
Har läst i princip hela FUP. Fascinerande att en människa orkar/klarar att hålla
på och ljuga dag ut och dag in.
En mer intressant blir det när frikostigt ger löften om att låna ut pengar till bekanta
när han i själva verket är skyldiga alla möjliga människor pengar.
Jag kan förstå att grabben inte mår särskilt bra just nu.
Vad behandlades han för? Verkar oseriöst att bara kunna sticka, och sedan blåser man av all behandling. Då har man ju gjort en katastrofal felbedömning, beroende på vad behandlingshemmet hade för syfte.
Svår ångestproblematik med suicidtankar och försök.
Inte direkt det perfekta brottet... Trodde han på allvar att han skulle komma undan detta? Är han så hjärndöd att han inte insåg att man kan spåra lurar, kolla passagerarlistor osv? Amazed...
Inte direkt det perfekta brottet... Trodde han på allvar att han skulle komma undan detta? Är han så hjärndöd att han inte insåg att man kan spåra lurar, kolla passagerarlistor osv? Amazed...
Var nog ett impulsbrott och säkert inget som han planerat, vid såna brott så brukar det självklart inte finnas så mycket tanke kring beteendet.
Var nog ett impulsbrott och säkert inget som han planerat, vid såna brott så brukar det självklart inte finnas så mycket tanke kring beteendet.
Nä, men alla lögner sammantaget liksom. Hur orkar man ens leva så om man inte verkligen tror att inget kommer uppdagas. Iofs så försökte han ju ta sitt liv åtminstone någon gång, resten kanske är påhittat det med.
Senast redigerad av piratkatten 2013-10-10 kl. 19:52.
Anledning: tillägg
Känns iaf som han kommer falla under de preferenser som krävs för allvarlig psykisk störning samt att man bedömer återfallsrisken vara sådan att han hamnar på rättpsyk med särskild utskrivningsprövning. Hoppas det. Och att de håller kvar honom där. Länge.
Känns iaf som han kommer falla under de preferenser som krävs för allvarlig psykisk störning samt att man bedömer återfallsrisken vara sådan att han hamnar på rättpsyk med särskild utskrivningsprövning. Hoppas det. Och att de håller kvar honom där. Länge.
Om inte S döms till rättspsyk så är det något allvarligt fel på systemet. Denna killen har haft allvarliga psyk problem sedan ca 10 år tillbaka. Bara tanken på att gömma BO i dennes egna källare är ju helt sjukt. T.o.m förhörsledarna ifrågasatte hur han tänkte i detta sammanhanget. Det hade varit enklare att bara lämna BO i lägenheten och åka därifrån. S hade det som tanke men det blev inte så.....
Tror inte mördarbögen kommer att klassas som psykiskt sjuk i lagens mening.
Psyopatiska drag, narcissistisk störning. Ångesten nu kommer bara av att han åkt fast, inte av vad han gjort.
Jättesorgligt att en så ung person fick sätta livet till. Jag lider dessutom oerhört mycket med brottsoffrets familj (mamman samt hans syskon). Jag hoppas verkligen att de kommer finna frid i sina liv.
Senast redigerad av JanAndersson 2013-10-10 kl. 23:23.