2013-10-09, 13:12
Medlem
Blauschimmelkases avatar
När man läser de här bajstrådarna så tänker jag alltid på den där Duva som fick "föda ut" korven...
Citera
2013-10-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
ts ligger alltså på operation.
Nej, opererades aldrig, fast jag ville det.

Citat:
Ursprungligen postat av SugMinKukSvenne
Jag älskar solrosfrön. Jag är beroende av dem. Tack, nu kommer jag aldrig våga äta dem igen. Hoppas att du mår bättre.

//Mvh
Ät aldrig solrosfrön! Speciellt med skal!

Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Grattis, du kommer inte kunna sitta normalt på ett tag
Efter att ha fått flera fingrar uppkörd där bak, samt lavemang så kan jag knappt gå, eller sitta. Att bajsa är ett helvete!

Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Jag lider med dig TS. Håller tummarna för att operationen ska gå bra och önskar dig en snabb återhämtning. Lycka till och berätta gärna hur det går.
Som sagt jag opererades aldrig. Fick massa laxeringsmedel, flera kannor laxeringsmedel som jag drack under dagarna jag låg på sjukhuset. Allt som kom ut var vatten, klumpen med skal från nötterna var kvar vid analöppningen och kunde inte komma ut. Öppningen var helt enkelt för liten.
Hur som helst efter massa laxeringsmedel så kom det mesta ut, efter att jag varit på toa ex antal gånger. Varje gång på toa var ett helvete. Det både sved samt så gjorde det ont.
Hur som helst, jag kom hem från sjukhuset och är hemma idag. Det blöder riktigt mycket, mer än vad det gjorde i sjukhuset! Vågar inte äta något, är rädd för det ska bli bajs och ska svida när jag bajsar. Allt jag har ätit sedan söndagskväll (trådstarten) är några sked soppa, ett par prinskorvar, samt ett par gafflar pasta.
Jag har antagligen skadad tarmarna och analöppningen, eftersom skalen var vassa samt för stor klump för öppningen, därför blöder jag. Men det jag inte fattar är varför blöder jag mer än vad jag gjorde i sjukhuset?
Ringde både 1177 samt vårdcentralen om hjälp, de sa att jag ska in till akuten, igen. Vet inte om jag vågar gå dit igen...
Citera
2013-10-10, 12:02
Medlem
Å fy fan.

Lider verkligen med dig TS och hoppas det "löser" sig.
Citera
2013-10-10, 12:53
Medlem
Doktornxs avatar
Hej T.S

Tycker faktiskt du borde uppsöka akuten för detta. Kan vara anal fissur. Eftersom du blöder mera enligt dig själv än vad du gjorde på sjukhuset. Rekommenderar att du även kollar hur blodet ser ut. Är det rött? Är det mörkfärgat? Svart?

Tarmvred har jag svårt att tro att det skulle vara för då hade du inte kunnat bajsa alls, även gas från magen kan ej passera heller när en person lider utav tarmvred (ileus)

Är din mage utspänd? Har du kräkts? Liknar kräkningen avföring?

Det som dom säger att skalen kan skadat dina tarmar låter ganska sannolikt. Men som sagt pga dina rektum blödningar borde du uppsöka akuten återigen eftersom din blödning fortsätter och även eskalerar.

Hoppas verkligen det löser sig för dig och att du kan återgå till ditt liv.

Mvh
Citera
2013-10-10, 13:01
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qandil
Ringde både 1177 samt vårdcentralen om hjälp, de sa att jag ska in till akuten, igen. Vet inte om jag vågar gå dit igen...
Klart att du vågar åka dit. De kan ge dig smärtlindrig, det är ingen hit att gå hemma och oroa sig och lida.

Innan de skickar hem dig se till att de skriver ut smärtstillande som verkar lokalt. Passa på och fråga också om det är lämpligt att du tar Relaxit. Jag har sluppit en massa smärtsamma tömningar med hjälp av Relaxit.

Texten har jag hämtat från FASS:
Citat:
Hur verkar Relaxit ?

Vid kontakt med fuktigheten i tarmen utvecklar Relaxit ett skum med koldioxid, som dels utvidgar ändtarmen och dels stimulerar tarmens tömningsreflex. Härigenom kommer effekten av Relaxit att likna den naturliga tömningen av tarmen. Effekt erhålles i regel inom en timme. Om suppositoriet doppas i vatten före införandet, verkar det ofta snabbare.
Lycka till!
Citera
2013-10-10, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktornx
Hej T.S

Tycker faktiskt du borde uppsöka akuten för detta. Kan vara anal fissur. Eftersom du blöder mera enligt dig själv än vad du gjorde på sjukhuset. Rekommenderar att du även kollar hur blodet ser ut. Är det rött? Är det mörkfärgat? Svart?

Tarmvred har jag svårt att tro att det skulle vara för då hade du inte kunnat bajsa alls, även gas från magen kan ej passera heller när en person lider utav tarmvred (ileus)

Är din mage utspänd? Har du kräkts? Liknar kräkningen avföring?

Det som dom säger att skalen kan skadat dina tarmar låter ganska sannolikt. Men som sagt pga dina rektum blödningar borde du uppsöka akuten återigen eftersom din blödning fortsätter och även eskalerar.

Hoppas verkligen det löser sig för dig och att du kan återgå till ditt liv.

Mvh
Det är rött, liksom samma färg som näsblod, ungefär mörkt rött.

Nej magen är inte utspänd. Men på sjukhuset var den verkligen uppblåst! Liksom som om man hade en ballong och blåst luft i den. Sa det till både sjuksköterskan och läkaren, men de brydde sig speciellt mycket inte om det. Kräkts har jag ej gjort, men i söndags (trådstarten) så var jag nära att spy efter att ha tryckt allt jag kan för att få ut avföringen.

Tänkte vänta tills ikväll eller imorgon för att se läget, blir det sämre så drar jag till akuten.
Liksom mitt problem är ganska pinsam också, inget man berättar för folk att man fått fingrar, slangar, osv uppkörd i röven av män..

Dessutom vågar jag inte äta. Är rädd för att bajsa liksom, avföringen gör så det svider, så mycket så att jag inte kan hålla mig för att skrika. Dessutom varje gång jag bajsar så kommer det pyttelite.

Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Klart att du vågar åka dit. De kan ge dig smärtlindrig, det är ingen hit att gå hemma och oroa sig och lida.

Innan de skickar hem dig se till att de skriver ut smärtstillande som verkar lokalt. Passa på och fråga också om det är lämpligt att du tar Relaxit. Jag har sluppit en massa smärtsamma tömningar med hjälp av Relaxit.

Texten har jag hämtat från FASS:Lycka till!
Fick ingen smärtlindrig på akuten, enda smärtlindringen jag fick var morfin och alvedon, som inte hjälpte heller. Den enda morfinet gjorde var att jag sov ett par timmar och sedan vaknade av smärta.
Som sagt, jag väntar ett tag till på att dra till akuten.

Tack för tipset om Relaxit!
Senast redigerad av Qandil 2013-10-10 kl. 13:27.
Citera
2013-10-10, 13:29
Medlem
Om du nu är så förstoppad så det är totalstopp så ska du inte peta i dig laxerande hur som helst då det kommer att skapa ett tryck på förstoppningen och det är ingen bra ide. Du behöver laxerande som tas rektalt ist. för oralt. Men jag är ingen expert, fråga på apotek eller googla.
Sen när proppen är borta så att säga så kan du ta orala laxeringsmedel om du känner att du börjar bli trög i magen igen.
Citera
2013-10-10, 13:36
Medlem
finns ngt som heter Klyx.
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=57556&gclid=CN-O57eWjLoCFbB4cAodL1gA5A
detta kommer lösa dina problem
Citera
2013-10-10, 13:39
Bannlyst
Köp en tub Xylocain och sluta gråt för i helvete! Du har säkerligen en liten spricka eller hemorrojder.
Citera
2013-10-10, 14:04
Medlem
Smärtsamt många som bara läser första inlägget uppenbarligen. Men TS vänta inte utan åk till akuten igen om det blöder så pass nu. Att avvakta så länge som möjligt vill man ju oftast göra i såna situationer men det är nog inte rätt beslut.
Citera
2013-10-10, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Om du nu är så förstoppad så det är totalstopp så ska du inte peta i dig laxerande hur som helst då det kommer att skapa ett tryck på förstoppningen och det är ingen bra ide. Du behöver laxerande som tas rektalt ist. för oralt. Men jag är ingen expert, fråga på apotek eller googla.
Sen när proppen är borta så att säga så kan du ta orala laxeringsmedel om du känner att du börjar bli trög i magen igen.
På sjukhus har jag fått laxerande både rektalt och oralt, inget av det har hjälpt.

Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Köp en tub Xylocain och sluta gråt för i helvete! Du har säkerligen en liten spricka eller hemorrojder.
Hade du varit i min situation, så hade du inte sagt så.

Citat:
Ursprungligen postat av Ardbeg-och-LSD
Smärtsamt många som bara läser första inlägget uppenbarligen. Men TS vänta inte utan åk till akuten igen om det blöder så pass nu. Att avvakta så länge som möjligt vill man ju oftast göra i såna situationer men det är nog inte rätt beslut.
Jag vet inte, asså är rädd för att gå grejer uppkörd igen. Gör hemskt ont, särskild nu när jag blöder mer än vad jag gjorde..
Citera
2013-10-10, 20:30
Medlem
Zikniks avatar
Analspricka pga förstoppningtidigare låter det som.
Lokalbedövande salva exv Xylocain och laxermedel uppifrån låter bäst.

Se sedan till att inte bli förstoppad igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in